رنجکش در آیین افتتاح نمایشگاه« زیر پوست شهر »

پیشگیری از اعتیاد بدون ایجاد جنبش خانوادگی امکان پذیر نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: پیشگیری از اعتیاد بدون ایجاد جنبش خانوادگی امکان پذیرنیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: پیشگیری از اعتیاد بدون ایجاد جنبش خانوادگی امکان پذیرنیست.
یونس رنجکش در آیین افتتاح نمایشگاه” زیر پوست شهر ” در رشت اظهار داشت: این نمایشگاه از نوع نگرش ما که حاکی از دور شدن از سبک زندگی است سخن می گوید انشاا… فرصتی برای تلنگر زدن به ذهن های ما باشد تا در برخورد با پدیده های ناهنجار اجتماعی بی تفاوت نباشیم.
وی افزود: اینها واقعیتی هستند که هم اکنون درکوچه و خیابانهای ما قابل لمس هستند و آنچه مهم است باید به سمت یک جنبش ایجادحساسیت پیش رفت تا آن زمان دست در دست هم دهیم و گامی اساسی برداریم.14amed
وی ادامه داد: این سونامی هر روز موجش بلند ترمی شود تنها راه مقابله، پیشگیری است؛ تولید مواد مخدر تا زمانیکه تقاضا وجود دارد،ادامه خواهد یافت.
رنجکش با بیان اینکه “متاسفانه سن مصرف مواد مخدر پایین آمده است” تصریح کرد: والدین ما چند درصد برای فرزندان خودوقت می گذارند؟ آیا تامین مایحتاج ضروری آنان   کافی است؟ آیا می دانیم الان فرزندانمان کجا هستند؟ اصلا چقدر دغدغه ذهنی جهت هدایت فرزند خود داریم؟
وی گفت: ما امروز درگیر جامعه ای هستیم که آسیبها در آن بیداد می کند، و اگر می خواهیم خانواده ای با نشاط داشته باشیم تنها راه، ایجاد یک جنبش خانوادگی جهت آموزش به فرزندان است.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اضافه کرد: متاسفانه واقعیت جامعه ما همین است، بحث مقابله رانهادهای انتظامی و قضایی به خوبی انجام می دهند، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های مردم نهاد هم در بخش درمان پرتلاشند اما ما زمانی از این آسیب فاصله خواهیم گرفتکه با جنبش خانوادگی در بحث فرهنگی پویایی خوبی از خود نشان دهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و حس انسان دوستانه ای که در مردم وجود دارد این امیدواری می رود که خانواده هاپای کار بیایند تا این بلای خانمان سوز از فرزندان این جامعه دور شود.وی گسترش فعالیت سازمانهای مردم نهاد را یکی از ظرفیت های موثر در این زمینه عنوان کرد.
علی اکبر پراوزان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان هم در این مراسم گفت: دستگیری و درمان افرادمعتاد به تنهایی جوابگوی مبارزه با مواد مخدر نیست بلکه ریشه کن کردن اعتیاد در گروتوسعه فرهنگ پیشگیری است.
وی ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی را ناشی اعتیاد دانست و اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر پدیده خانمان سوزی است
که آثار مخرب و زیانبار فردی ، خانوادگی و اجتماعی در پی دارد.
این مسئول با بیان اینکه بایداز همه ظرفیت ها برای آموزش ، اطلاع رسانی و پیشگیری استفاده کرد، افزود: پیشگیری از
اعتیاد جزء اولویت های اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.
گفتنی است نمایشگاه زیرپوست شهر از ۵ تا ۱۰ تیر ماه در خانه فرهنگ و هنر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت
دایر می باشد.
13amed12med

Share