رییس کل دادگستری گيلان خبر داد :

ماهیت موضوع کودک گمشده در انزلی کاملا مشخص نشده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیاوش پور یکی از پرونده هایی که موجب بحث و دغدغه زیاد همگان است را پرونده مربوط به کودک ربایی در انزلی نامید و افزود :هنوز ماهیت موضوع کاملا مشخص نشده است

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری رییس کل دادگستری گیلان با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا ،احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری  استان گیلان شهید ایت الله بهشتی را به عنوان معمار نظام قضایی IMG_4543جمهوری اسلامی نام برد وافزود :امام خمینی (ره) ایت الله بهشتی را به عنوان رییس دیوان عالی کشور با توجه به علم ،اندیشه و مدیریت ایشان منصوب کردند و شهید بهشتی به نحوی پایه نظام قضایی را در مدت کوتاه مدیریت خود برنامه ریزی و چیدمان کردند که امروز هر عملی در این سازمان انجام میگیرد ستون و پایه آن در زمان فعالیت ایشان در قوه قضاییه بنا شده است.به نحوی که بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر کدام  از مدیران قوه قضاییه توانسته اند این مسیر را ارتقاءبدهند و تحولات جدیدی در این سازمان ایجاد کنند.

وی کار قوه قضاییه را یکی از سخت ترین ،دشوارترین ،حساس ترین و با ظرافت ترین کارها دانست و گفت :با وجود معضلات فراوان اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی ،قوه قضاییه مواجه  با سیل عظیم پرونده ها  است که باعث سنگینی کار بردوش قضات شریف و کارکنان این دستگاه می شود که امیدوارم بتوانیم سربلند و سرافراز از این عمل بیرون بیاییم .

۵محور اصلی که قوه قضاییه به وسیله ان به مردم خدمت گزاری می کند

احمد سیاوش پور ۵ اصل مهم که قوه قضاییه استان گیلان بر آن اعتقاد دارد و بر مدار ان حرکت می کند را قانون مداری ،ولایت مداری ،اخلاق محوری ،مردم نگری و شهروند محوری و برنامه محوری  دانست و افزود :دستگاه قضایی استان گیلان با جمعی بالغ بر ۳۳۱ قاضی و ۱۲۰۰نفر کارمند در ۲۶ حوزه قضایی که شامل ۱۶ دادگستری و ۱۰حوزه بخشی است مشغول خدمت به مردم است .

وجود  برنامه های عملیاتی برای ارتقای عملکرد دستگاه قضایی استان گیلان

رییس کل دادگستری  استان گیلان از وجود  برنامه های محوری و عملیاتی برای ارتقا عملکرد دستگاه قضایی استان گیلان خبر داد و مهم ترین آن ها را به ۳ بخش اسناد بالادستی برنامه پنجم و سند چشم انداز ۲۰ ساله  تقسیم کرد که به تایید مقام معظم رهبری  می رسد و پس از قانون اساسی همه باید ان را همراهی کنند .

ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک توسط دستگاه قضایی در رشت

احمد سیاوش پور در ادامه این نشست از ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک توسط دستگاه قضایی در استان گیلان در ۳ ماهه دوم سال ۹۳ خبر داد و گفت :این دفاتر می توانند از مراجعات مستقیم مردم به دادگستری جلوگیری کنند .این دفاتر در ۱۹۰ عنوان موضوعی به تنظیم دادخواست می پردازند و پرونده را با  تمام جزیات ثبت می کند و به دادگستر ی تحویل می دهند.

۱۰ رتبه اول فراوانی جرایم در استان گیلان

رییس کل دادگستری  استان گیلان ۱۰ رتبه اول جرایم که بر اساس تعدد پرونده های مراجعه شده به این دستگاه است را عنوان کرد که عبارتند از :۱.ایراد ضرب و جرم یکدیگر ،۲.سرقت ،۳.توهین ،۴.ایراد صدمه غیر عمد ،۵.نگهداری ،مالکیت مواد مخدر ،۶.تخریب ،۷.استعمال مواد مخدر ،۸.تهدید ،۹.تصرف عدوانی ،۱۰.ترک نفقه .مواد مخدر در مجموع استعمال ،اعتیاد نگهداری و مالکیت مواد مخدر که در میان سایر موارد رتبه نخست را دارد .

مواد مخدر در مجموع

وی با وجود جمعیت فشرده استان این میزان جرایم را نسبت به جاهای دیگر کمتر دانست.

مواد مخدر در مجموع رتبه نخست جرایم را در استان دارد. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930402000867#sthash.UxDM7LDq.dpuf

 

مواد مخدر در مجموع رتبه نخست جرایم را در استان دارد. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930402000867#sthash.UxDM7LDq.dpufبا وجود جمعیت فشرده استان گیلان جرایم موجود را نسبت به جا های دیگر کمتر دانست

۴۰درصد پرونده‌ها در  اجرای احکام گیلان تا پایان سال کاهش می‌یابد

IMG_4593سیاوش‌پور با بیان اینکه در سال گذشته در اجرای احکام  ۱۲ هزار پرونده را کاهش دادیم، تصریح کرد: در سال ۹۳ برنامه بر این است تا بتوانیم ۴۰ درصد پرونده‌ها را در اجرای احکام استان کاهش دهیم.

وی افزود: حدود ۳۴ هزار پرونده اجرای احکام کیفری و ۱۹ هزار اجرای احکام حقوقی در استان وجود دارد که از این ۵۳ هزار پرونده باید ۴۰ درصد را  در اجرای احکام کاهش دهیم و به ۳۰ هزار پرونده برسانیم و در هر فصل ۱۰ درصد کاهش دهیم.
رئیس دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: اعتباری برای رسیدگی به پرونده‌ها در اجرای احکام درخواست شد و رئیس قوه قضائیه ۱۵۰ میلیون تومان به گیلان اختصاص داد.

ایشان  با بیان اینکه عزم جدی در قوه قضائیه وجود دارد، افزود: مراحل و تشریفات قانونی باید در پرونده اجرایی شود به همین دلیل در چارچوب قانون به اجرای احکام و رسیدگی پرونده‌ها سرعت بخشیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید حس امنیت در مردم باشد، گفت: باید پیشگیری از وقوع جرایم و اجرای قاطع احکام را به مرحله اجرا بگذاریم تا حس امنیت که نتیجه اجرای احکام است بیشتر از گذشته ایجاد شود.

اهم پرونده ها از زمان حضور رییس کل دادگستری در استان گیلان

احمد سیاوش پور از وجود سالانه ۱۵۰ هزار پرونده در دادسراهای استان گیلان خبر داد و گفت :۲ الی ۴ پرونده از زمان حضور بنده در سطح استان مطرح بود که یکی از آنها مربوط به پرونده شورای شهر است که هم اکنون در دادگاه تجدید نظر است و منجر به صدور حکم نشده است .

وی هم چنین در ارتباط با پرونده تربیت بدنی عنوان کرد :این پرونده در دادسرا مطرح و رسیدگی شده است اما در دادگاه جزایی مورد نقص قرار گرفته است و مجددا به دادسرا برگشت داده شده است .

ایشان یکی از پرونده هایی که موجب بحث و دغدغه زیاد همگان  شده است را پرونده مربوط به کودک گمشده در انزلی نامید و افزود :هنوز ماهیت موضوع کاملا مشخص نشده است که ایا کودک ربوده شده ،مفقود شده و کار زیادی هم انجام شده است که امیدوارم هر چه سریع تر به نتیجه دست یابیم.

رئیس دادگستری گیلان پرونده مربوط به تخلف اعضای شورای شهر استانه اشرفیه را از دیگر پرونده های مهم چند وقت اخیر دانست و افزود :این پرونده تاجایی که بنده اطلاع دارم تا  هفته گذشته منجر به صدور کیفر خواست نشده است.

 

Share