طی مراسمی

واحد اعتباری تعاون روستائی شهرستان آستانه اشرفیه افتتاح شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،واحد اعتباری تعاون روستائی شهرستان استانه اشرفیه با حضور نماینده مردم شهرستان استانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیر تعاون روستایی استان گیلان و جمعی از مسولان استانی و شهری افتتاح شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،واحد اعتباری تعاون روستائی شهرستان  استانه اشرفیه با حضور نماینده مردم شهرستان استانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیر تعاون روستایی استان گیلان و جمعی از مسولان استانی و شهری افتتاح شد.

عبداله زاده  مدیر تعاون روستایی استان گیلان در مورد جایگاه تعاون روستایی گفت :در گذشته نه چندان دور تمام امور در راستای تولید بخش کشاورزی و خدمت رسانی زیر نظر این شبکه و تعاون روستائی صورت می گرفت که متاسفانه با گذر زمان چند عامل باعث شد این فعالیت ها و خدمت ها کمرنگ شود.تعاون

 عبدلله زاده بخش عمده فعالیت را توزیع کالاهای انحصاری و اساسی کوپنی برشمرد که به مرور حذف شد.وی مورد دیگر را ایجاد وزارت جدید تعاون بیان کرد که بخش هائی از این فعالیت ها و دیگر فعالیت های جهاد کشاورزی به این وزارتخانه و وزارت صنعت ،معدن و تجارت واگذار شد و به مرور تعاونی های روستائی از آن جایگاه و مرجعیت خود در روستاها دور شدند.اما خوشبختانه با تلاش نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شاهد واگذاری مجدد بسیاری از وظایف به وزارت جهاد کشاورزی وسازمان مرکزی تعاون روستایی هستیم .

ایشان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و تقویت تعاونی ها و واگذاری امور به بخش خصوصی در قالب تعاونی را از مهمترین اقدامات حمایتی در امر تعاونی ها دانست.

وی در پایان سخنان خود گفت:ما سعی داریم زنجیره تامین را در بخش کشاورزی به ویژه محصولات استان گسترش وتوسعه دهیم و با ایجاد این گونه واحد های اعتباری کار دریافت تسهیلات کشاورزان سخت کوش را که مهمترین دغدغه آنان است فراهم نمائیم.

دکتر قربانی ضمن اشاره به محصولات کشاورزی مهم تولیدی در این شهرستان از جمله مرغوبترین برنج کشور – بادام زمینی و حبوبات (پاچ باقلا) و چای وغیره افزود: ایجاد برند محصولات از جمله برنج حرکت خوبی است که شما عزیزان در صدد انجامش هستید و جا دارد مسئولین محترم استان و شهرستان که خوشبختانه هم استاندار معزز هم مدیر تعاون روستائی و هم فرماندار شهرستان بومی این شهر هستند با داشتن این پتانسیل در این زمینه تلاش و نسبت به احیاء این محصولات همکاری شایسته ای را بعمل آورند.

یا دآور می شود واحد اعتباری اتحادیه تعاون روستائی آستانه اشرفیه با زیربنای۳۰ متر مربع در محوطه این اتحادیه احداث گردیده .
میزان سپرده گذاری اولیه این واحد توسط ۷ شرکت حوزه فعالیت این اتحادیه و جمعی از پرسنل و کارکنان شبکه حدود۵۰۰ میلیون ریال می باشد که بصورت تسهیلات وام در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و افتتاح حساب و سپرده گذاری در صندوق این واحد برای عموم آزاد می باشد.
IMG_2554 IMG_2605

Share