آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر تشیع اعلام کرد

آیت الله سیستانی:همه کسانیکه دردفاع از وطن کشته می شوند،شهید محسوب می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله عظمی سید علی سیستانی مرجع عالیقدر تشیع اعلام کرد همه کسانی ( عراقی هایی ) که در راه دفاع از وطن کشته می شوند ، از جمله شهدای درجه اول محسوب شده و نیازی به غسل دادن و کفن کردن ایشان نیست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله عظمی سید علی سیستانی مرجع عالیقدر تشیع اعلام کرد همه کسانی ( عراقی هایی ) که در راه دفاع از وطن کشته می شوند ، از جمله شهدای درجه اول محسوب شده و نیازی به غسل دادن و کفن کردن ایشان نیست .سیستانی

بنا بر این گزارش یک منبع آگاه و نزدیک به آیت الله سیستانی گفت : ایشان همه کسانی را که در دفاع از وطن کشته می شوند ، شهید درجه یک دانسته و گفته اند این ها در صورت شهید شدن نیازی به غسل و کفن ندارند و تنها بر ایشان نماز خوانده می شود .

این منبع نزدیک به آیت الله سیستانی افزود : متن فتوای ایشان اینگونه است : در مورد شهدایی که در راه دفاع از وطن کشته می شوند ، باید گفت این ها جزء شهدای طراز اول اند یعنی غسل داده نمی شوند و کفن هم نمی شوند و تنها بر ایشان نماز خوانده می شود و پس از آن دفن می شوند .

گفتنی است آیت الله سیستانی پیش از آن نیز دفاع از عراق و مقدسات آن را واجب کفایی دانسته و از همه گروه های مردم عراق خواسته بود به مقابله با تکفیری ها بپردازند .

شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه در صحن شریف حسینی این فتوای ایشان را قرائت و اعلام کرد .

در پی تجاوزات گسترده گروه تکفیری داعش به شهرهای شمالی و غربی عراق، حضرت آیت الله سیستانی و بسیاری از علما و شخصیت های عراقی اعم از شیعه و سنی ، بر لزوم دفاع از کشور و دوری از فتنه تفرقه مذهبی تاکید کردند و از مردم عراق خواستند برای مقابله با تکفیری ها وارد کار شوند .

رسانه های عراقی اعلام کرده اند، تاکنون بیش از سه میلیون عراقی شیعه و سنی برای مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش داوطلب شده و ثبت نام کرده اند

Share