همایش «منجیان غریق مروجان آیین جوانمردی» برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا    به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت مرحوم فقیه‌کیا منجی غریق در بندرانزلی برگزار شد به نقل از انزلی کلاب , یک سال گذشت! یک سال از حماسه روزبه فقیه کیا می گذرد و روزبه هرگز از خاطر مردم شهر بیرون نمی رود، پدر روزبه در اولین همایش سالانه ناجیان غریق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا    به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت مرحوم فقیه‌کیا منجی غریق در بندرانزلی برگزار شد
به نقل از انزلی کلاب , یک سال گذشت! یک سال از حماسه روزبه فقیه کیا می گذرد و روزبه هرگز از خاطر مردم شهر بیرون نمی رود، پدر روزبه در اولین همایش سالانه ناجیان غریق که در سالروز رشادت و درگذشت پسرش برگزار می شود می گوید: روزبه عاشق انزلی بود، او به دریا وابستگی زیادی داشت و شناگر ماهری بود.

پدر روزبه در ادامه از مردم انزلی تشکر کرد و گفت: مردم انزلی خیلی با معرفت هستند، آنها یاد و خاطره روزبه را زنده نگه داشته اند و با وجود اینکه یک سال از رفتنش می گذرد همچنان بنرهایی که عکس روزبه روی آنها چاپ شده است در خیابانهای شهر نصب شده است.

وی از اعتقادات فرزندش نیز سخن گفت و افزود: روزبه عاشق امام حسین (ع) بود و ارادت خاصی به سالار شهیدان داشت.

امام جمعه انزلی نیز با حضور در این مراسم گفت: در آموزه های بزرگان چیزهایی آموخته ایم که آنها را در کارهای جوانانی مثل روزبه فقیه کیا می بینیم.DSC_0069

حجت الاسلام سید داوود موسوی روزبه فقیه کیا را یک قهرمان دانست و افزود: در این دورانی که مرام و معرفت کمرنگ شده است جوانانی مثل روزبه نشان دادند هنوز هم انسانهایی از جنس شهیدان هستند و هنوز مرام و معرفت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روزبه با خاموش شدن شعله زندگیش به چند انسان دیگر زندگی بخشید، خاطر نشان کرد: به برکت حضور شDSC_0110هدا و روزبه های ایران اسلامی در چانه زنی های بین المللی با قدرت ایستاده ایم و در اقیانوس خروشان، ایران مانند یک جزیره امن در منطقه است.

مسعود رهنما مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان با حضور در این مراسم گفت: من دو بار در مراسم های بندرانزلی دعوت شدم که یک بار در مراسم سیروس قایقران بود و این بار مراسم روزبه فقیه کیا که هر دو از پهلوانانی هستند که از دنیا رفته اند.

رهنما با اشاره به اینکه از بدنه ورزش است، افزود: فقط چهار درصد از غریق های کشور مربوط به گیلان است در حالی که ما کمترین امکانات را داریم و امیدوارم با پیگیری های استاندار امکانات و سخت افزار لازم برای غریق نجاتهای استان فراهم شود.

در پایان مراسم به پدر و مادر  فقیه کیا لوح تقدیر و مدال افتخار اهدا شد و از خانواده های سه ناجی غریق دیگر به نامهای پیمان حیدری، مهدی یوسف زاده و ایمان شکری که درDSC_0129 وضعیت مشابه DSC_0141جان خود را از دست داده بودند نیز تقدیر به عمل آمد.
DSC_00881

Share