افشاگري کارگرنیا در جلسه شورای شهر

فاکتورهای سفید و مشکوک شورای شهر رشت در اجلاس کلانشهرها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارگرنیا با اشاره به نقد خود پیرامون هزینه های اجلاس دو روزه روسای شوراها که در رشت برگزار شده بود؛ گفت: منظور اصلی بنده عدم نظارت بر نحوه انجام هزینه ها ، خرجهای بی حساب و غیر لازم و تقاضای رسیدگی جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به اعضای شورا بوده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, عضو شورای اسلامی شهر رشت در نطق پیش از دستور خود در پنجاه وچهارمین جلسه فوق‌العاده شورای رشت که مربوط به هزینه‌های اجلاس روسای کلانشهرها در رشت بود را تشریح کرد.

kargarnia242محمدحسین واثق‌کارگرنیا، از عملکرد رئیس این شورا و ادعای پرداخت نکردن پاداش به کارکنان شهرداری رشت به شدت انتقاد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: لازم دانستم در این جلسه دقیق‌تر و با استفاده از مستندات پیرامون صحبت‌های رئیس شورا مطالبی را در زمینه برگزاری اجلاس اخیر اعلام کنم.

وی با مخاطب قرار دادن رئیس شورای شهر رشت افزود: رئیس شورا اعلام کرده که تاکنون هیچ نشریه‌ای بابت گزارش این اجلاس مبلغی از شورا دریافت نکرده و نمی‌کند.

وعده توخالی رئیس شورا به مطبوعات گیلان

واثق‌کارگرنیا، گفت: خبرنگاران بابت پوشش خبر اجلاس روسای کلانشهرها به خوبی به وظایف خود عمل کرده و شورا نیز باید به وعده داده شده در کنفرانس خبری پایان جلسه عمل کرده و هزینه‌های آنها را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه رئیس شورا اعلام کرده است که به پرسنل شورا و شهرداری بابت فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی برای برگزاری اجلاس ریالی پرداخت نکرده است، تصریح کرد: بنده آگاه هستم که تاکنون مبلغی پرداخت نشده است.

این مسئول اضافه کرد: اما درخواست شماره ۱۳۵۴/۹۳/ش مورخ هشتم تیرماه ۹۳ مدیر اجرایی برگزاری اجلاس که طی آن اسامی ۳۹ نفر از پرسنل شورا و شهرداری از جمله پرسنل دفتر رئیس شورا تا دیگر رده‌های اجرایی، خدماتی و ستادی شورا و شهرداری با پیشنهاد مبالغ تشویقی ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان و در مجموع ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان میلیون برای آنها در نظر گرفته شده، موجود است.

وی گفت: رئیس شورای شهر رشت در زیر درخواست پاداش برای پرسنل خطاب به شهردار رشت را پاراف کرده که مساعدت ویژه در زمینه پرداخت پاداش اعمال شود و حتی تصویر دستور او در باره پرداخت پاداش موجود است.

واثق‌کارگرنیا، خطاب به رئیس شورای شهر رشت افزود: شما پس از برگزاری اجلاس بارها گفتید که با وجود تلاش کارکنان شهرداری برای برگزاری این اجلاس در مجتمع زیبا کنار و یا سالن اجلاس یکی از هتل‌ها ناچار شدیم با تجهیز سالن شهرداری و خرید مبلمان لازم مراسم را در داخل شهرداری برگزار کنیم و نباید کارهای خوب را نادیده گرفت و از رعایت انصاف دور ماند.

وی ادامه داد: آقای جمشیدی‌چناری، «رئیس شورای شهر رشت» از مجموع مبلغ ۱۰۵میلیون و ۹۲۱ و ۶۳۶ تومان فاکتور تحویلی از کارپردازی شورا به کارپردازی شهرداری رشت، حتی فاکتور خرید یک چهارپایه هم وجود ندارد.

عضو شورای شهر رشت، با بیان اینکه بخشی از میز و صندلی‌های اجلاس مربوط به اتاق جلسه شهرداری بود، گفت: بخشی از میز و صندلی‌ها و مبلمان اتاق جلسه شهرداری از مجموعه شورا و دیگر اتاق‌های شهرداری و بخشی نیز از بیرون اجاره شده بود بنابراین هیچ هزینه‌ای برای مبلمان کردن اتاق جلسات شهرداری صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: غیر از خرید چهار دستگاه تلویزیون، چند پارچه قلمکاری شده و دو قطعه تابلوی نقاشی که جمعاً به مبلغ ۱۱ میلیون تومان هم نمی‌رسد وسیله دیگری برای سالن جلسات خریداری نشده است.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم تقاضای رسیدگی را دارم تصریح کرد: نمیدانم اشکال کار در کجاست و چرا گزارش‌های واقعی به اطلاع اعضای شورا نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بنده قبل از اینکه موضوع را علنی کنم حضوراً به رئیس شورای شهر رشت درباره صرف هزینه ۱۱۰میلیون تومانی در اجلاس صحبت کردم، اظهار کرد: رئیس شورا گفت که این هزینه‌ها صحت ندارد و احتمالاً فاکتورهایی از شهرداری به جمع هزینه‌هایی اضافه شده است و این موضوع را بررسی خواهم کرد.

نماینده مردم رشت در شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ اقدام جدی در این زمینه انجام نشده و با بزرگنمایی حرف‌های بنده چنان وانمود شده که قصد نادیده گرفتن کارهای خوب و عدم رعایت انصاف را دارم.

فاکتورهای سفید و مشکوک شورای شهر رشت در اجلاس کلانشهرها

وی گفت: حتی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به دلیل درج خبر هزینه‌های برگزاری اجلاس به تشویش اذهان عمومی و سیاه‌نمایی و پیگیری حقوقی از طریق دستگاه قضایی تهدید شده‌اند.

واثق‌کارگرنیا، گفت: دو فاکتور بدون تاریخ از دو شرکت تبلیغاتی مجزا به مبلغ ۶ میلیون و ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان و هر دو برای خرید کیف چرمی خارجی به تعداد هر کدام۳۰ عدد به قیمت واحد ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان و دیگری به قیمت واحد ۱۶۲ هزار تومان به همراه چاپ سربرگ اجلاس و بنر و رومیزی و… برای این اجلاس موجود است.

وی ادامه داد: هر دو شرکت مذکور در شهر رشت در یک خیابان، یک کوچه و یک پلاک قرار دارند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، اظهار کرد: حتی شماره‌های تماس و نمابر این دو شرکت یکسان بوده و تنها سربرگ و مهر و امضا متفاوت است و در هر دو صورتحساب خریدار شورای اسلامی شهر رشت است.

وی با بیان اینکه مهمانان اجلاس شامل روسای شوراها، همراهان و کارکنان شورای عالی استان‌ها در مجموع ۲۷ نفر بودند، گفت: مشخص نیست ۳۳ کیف باقی مانده به چه کسانی هدیه داده شده است.

واثق‌کارگرنیا، افزود: در جلسه پنجاه ودوم، رئیس شورا درباره اعتراض در بازدید از شهر انزلی در برنامه‌های اجلاس کلانشهرها پاسخ داده بود که هیچ برنامه بازدیدی نبوده و حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر از روسای کلانشهرها به همراه وی و دو نفر دیگر از اعضای شورا شام را در آنجا صرف کردند.

وی با بیان اینکه فاکتور ضیافت شام اجلاس در رستوران دریایی در مرداب انزلی بیانگر چیز دیگری است، گفت: آقای جمشیدی آیا فاکتور شام رستوران دریایی را ملاحظه کرده‌اید که در آن به تعداد ۲۰ قوری چای به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اشاره شده است.

بالغ ۱۴۰ میلیون تومان هزینه‌کرد شورای شهر رشت در اجلاس کلانشهرها

عضو شورای شهر رشت گفت: اگر ضیافت شام برای یک جمع ۱۵ نفره بود چرا فاکتور صادر شده هزینه شام برای ۷۰ نفر را بیان کرده است.

وی با اشاره به دیگر هزینه‌های هنگفت اجلاس روسای کلانشهرها در رشت یادآور شد: از دیگر هزینه‌های بدون حساب و کتاب در این اجلاس، پرداخت مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بابت پرینت و صحافی ۱۰۰ نسخه عملکرد ۱۰ ماهه شورای رشت بود که از رئیس شورا می‌پرسم آیا عملکرد ۱۰ ماهه شورای اسلامی رشت در حدی بود که اینهمه هزینه از بیت‌المال برایش پرداخت شود.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر رشت، اجرای چهار برنامه هنری با پرداخت مبلغ ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، اجرای نمایش در خانه میرزاکوچک به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، اجرای موسیقی سنتی در ضیافت شام به مبلغ ۲ میلیون تومان و … را از دیگر هزینه‌های سرسام آور اجلاس روسای کلانشهرها در رشت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه می‌توانستیم از این اجلاس بهتر بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در شهر رشت بهتر معرفی می‌شد.

واثق‌کارگرنیا، افزود: همانگونه که آقای حاجی‌پور «عضو دیگر شورای شهر رشت» قبل از برگزاری این اجلاس طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که در این همایش ۲۲ فرصت سرمایه‌گذاری رشت معرفی می‌شود، رئیس شورا باید به این موضوع می‌پرداخت.

وی خطاب به باقری‌خطیبانی معاون بازرسی شورای شهر رشت، متذکر شد: وی در جلسه اخیر شورا با بیان اینکه فاکتورها را بررسی کرده است هزینه‌های انجام شده را تایید کرد.

این مسئول گفت: حال اعلام می‌کنم طبق بررسی‌های که تاکنون انجام شد بیش از ۱۴۰میلیون تومان برای برگزاری اجلاس مذکور هزینه شده است که قطعاً می‌شد ضمن پذیرایی در شأن مهمانان و مهمان‌نوازی هزینه‌های کمتری پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان از رئیس شورای شهر رشت تقاضا دارم تا با تشکیل تیمی متشکل از اعضای شورا نسبت به شفاف‌سازی در زمینه هزینه‌های اجلاس اقدام کند تا چنانچه تخلفاتی صورت گرفته است برخورد لازم با متخلفان انجام شود.

Share