روزان در پاسخ به انتقادات از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت

جشنواره موسیقی مشترکی در رشت و منطقه آزاد برگزار نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در خصوص مساله عنوان شده در زمینه چگونگی برگزاری جشنواره موسیقی و اجرای آن در منطقه آزاد انزلی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت عنوان کرد :تاکنون هیچ جشنواره ای نه در رشت و نه در منطقه آزاد برگزار نشده و این امر در حد صورتجلسات باقی مانده است .

باید جایگاه مدیریت شهری رشت تثبیت شده و فعالیت ها با سرعت بیشتری به سرانجام برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  سید رضا موسوی روزان عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت به عنوان اولین ناطق قبل از دستور ، ضمن تسلیت شهادت مولی متقیان به همه شیعیان و ارادتمندان به آن حضرت اظهار داشت : این روزها موضوع انتقاد از خود درشورای اسلامی کلانشهر رشت بیش از آنچه که باید پررنگ شده است ، خصوصا بعضی از تیترهای نشریات، عملکرد یکساله شورا را زیر سوال می برد .

rozan-moosavi14وی افزود : صحبت هایی که برخی از دوستان شورا مطرح می کنند موید این موضوع است که شورای شهر باید فعالتر از گذشته در صحنه باشد و به مشکلات اساسی مردم رشت توجه و عنایت بیشتری داشته باشد .

موسوی روزان با بیان این مطلب که انتقاد بجا همواره سازنده است و باید در جهت رشد و بالندگی هر مجموعه ای بکار گرفته شود گفت : در جلسه گذشته آقای حاجی پور موارد بسیار خوبی را مطرح کردند که از طریق مطبوعات و خبرگزار ها زیاد مورد توجه قرار نگرفت و امروز اینجانب به شکل کاملتری این موارد را عرض می کنم .

وی تاکید کرد : مباحث سنگینی از شروع کار شورای اسلامی دوره چهارم در جلسات مکرر و طولانی مطرح شد که باعث نقاط قوت فعالیت های شورا است .
روزان اضافه کرد : بخش بزرگی از مدیریت باثبات امروز در مجموعه شهرداری و مدیران و پرسنل آن از هدایت و نظارت دقیق شورای اسلامی شهر رشت حاصل شده است که آن مجموعه را به سمت ثبات ، تحرک و انسجامی بیشتر سوق می دهد .

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه باید با تعامل مشکلات بدنه شهرداری را به حداقل برسانیم تصریح کرد : شورای اسلامی کلانشهر رشت در جامعه مدیریتی استان و مدیریت شهری حضور بسیار خوبی دارد و این حضور باید با همفکری و مشارکت که لازمه کار شورا است بیش از پیش جلوه یابد .

وی خاطر نشان کرد : طرحها و پروژه هایی که هم اکنون در سطح شهر رشت با مدیریت اجرایی شهرداری رشت در دست اجراست نیز قابل توجه است و نباید به سادگی از کنار آنها بگذریم .

موسوی روزان افزود : ۲۴ پروژه پیاده رو سازی ، جدول گذاری ، نصب کفپوش در خیابانهای مختلف شهر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۹۰ درصد ، ساخت سرویس های بهداشتی ، آسفالت سطح خیابانهای شهر که در شش ماهه دوم سال ۹۲ همزمان با شروع بکار شورای چهارم ۱۲۸ هزار متر مربع و در چهار ماهه اول سالجاری ، ۱۳۵ هزار متر مربع انجام شده است و در آینده نزدیک نیز در ۲۶ نقطه شهر ، ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت خواهد شد .

وی اذعان داشت : عملیات دیواره سازی رودخانه های گوهر رود و زرجوب در هفت نقطه ، عملیات اجرای پل عابر پیاده دو مورد ، عملیات جمع آوری روان آب های سطحی به تعداد ۱۰ پروژه ، لایروبی ۲۳ کیلومتر رودخانه های زرجوب و گوهررود و کارهای مطالعاتی آنها از اعم پروژه هایی است که توسط شهرداری رشت در دست اجراست .

موسوی روزان با بیان این مطلب که ساختار شورای شهر قانونگذاری و نظارتی است و شهرداری بازوی اجرایی شورا ست ، اظهار داشت : عملکرد شهرداری یعنی اجرای مصوباتی که شورا مقرر کرده است و این موارد نیز در بودجه سال ذکر شده و محقق می شود .

وی خاطر نشان کرد : شورا و شهرداری باید بتوانند با همکاری یکدیگر فعالیت های چشمگیری را برای شهر انجام دهند و در این خصوص نیز مردم انتظار بالایی دارند . این عضو شورای شهر با اشاره به برخی از آسیب هایی که مجموعه شورا را تهدید می کند گفت : دستهایی در بیرون شورا در صدد جدا نمودن و تفرقه بین اعضای شورا هستند تا به وظایف شورا خلل وارد کنند و ما اعضای شورا نباید اجازه دهیم که این دست های پنهان برای منافع خود ، منافع مردم را به خطر بیاندازند .

وی در خصوص مساله عنوان شده توسط نیکومنش نودهی در جلسه گذشته شورا در زمینه چگونگی برگزاری جشنواره موسیقی و اجرای آن در منطقه آزاد انزلی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت عنوان کرد : طبق بررسی هایی که اینجانب انجام داده ام ، انجمن موسیقی اداره ارشاد شهرستان رشت درخواست برگزاری جشنواره موسیقی بومی محلی را در محلات رشت در حدود یکسال پیش مطرح می کنند و جلساتی نیز در این خصوص با حضور مدیر کل ارشاد استان تشکیل می گردد و مقرر می شود در صورت برگزاری منابع مالی آن توسط ارشاد استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مشترکات تامین گردد .

وی افزود : منطقه آزاد انزلی نیز همزمان چنین درخواستی را مطرح می کند و هزینه برگزاری این جشنواره را نیز در محدوده منطقه آزاد خود راسا متقبل می شود اما تاکنون هیچ جشنواره ای نه در رشت و نه در منطقه آزاد برگزار نشده و این امر در حد صورتجلسات باقی مانده است .
موسوی روزان در پایان تاکید کرد : نیاز مجموعه شورا و شهرداری همدلی و شفافیت در امور برای پیشبرد اهداف و توسعه همه جانبه شهری است.

/روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت

Share