نهمین مراسم «ترنم وحی» و جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بوستان قدس رشت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با فرا رسیدن خجسته میلاد امام حسن مجتبی(ع)، جشن میلاد همراه با محفل انس با قرآن کریم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی ، به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و با مشارکت سپاه قدس گیلان در بوستان قدس (پارک شهر) برگزار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با فرا رسیدن خجسته میلاد امام حسن مجتبی(ع)، جشن میلاد همراه با محفل انس با قرآن کریم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی ، به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و با مشارکت سپاه قدس گیلان در بوستان قدس (پارک شهر) برگزار شد .
به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ، این محفل نورانی برای نخستین بار در بوستان قدس (پارک شهر) با هدف گسترش معنویت و انس با قرآن کریم ، رشد و تعالی اعتقادات معنوی و مذهبی جوانان و نوجوانان، آموزش فرهنگ قرآنی و حضور خانوادگی شهروندان پس از مساجد صادقیه، مسجد قدس(میدان فرهنگ)، مسجد امام حسین(ع) (شهرک صبا)، مسجد صاحب الزمان(عج)(سیاه اسطلخ) ، مسجد هاشمی ، مسجد امام جعفر صادق (ع) و مسجد امام علی (ع) (حاج مجتهد) شنبه، ۲۱ تیرماه مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان پس از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.
در این مراسم که از ساعت ۲۲ شروع شد و تا ساعت ۲۴ به طول انجامید برنامه های متنوع قرآنی جهت بهره مندی خانواده ها ترتیب داده شده بود. مراسم با اجرای مجری برنامه و خیرمقدم به حضار شروع و با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یک قاری خردسال ادامه پیدا کرد .اجرای مولودی خوانی توسط محمد رمضانپور یکی دیگر از بخش های این برنامه معنوی بود.
سپس قاری بین المللی استاد حاج سعید طوسی به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. برگزاری مسابقه قرآنی از دیگر بخش های این برنامه بود که در پایان این مراسم به برندگان مسابقه جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.
مرتضی عاطفی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در حاشیه این مراسم با اشاره به برنامه های فرهنگی این سازمان در زمینه ی جلسات انس با قرآن در قالب ترنم وحی، از این مراسم به عنوان نهمین ترنم وحی در سال ۹۳ نام برد که با همکاری سپاه ناحیه رشت به انجام رسیده است.
عاطفی با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه، از نقش این مهم در تقویت ارزش ها و باورهای دینی گفت و تصریح کرد: با توجه به برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در فضاهای عمومی و استقبال خوب مردم از اینگونه مراسمات، نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی در قالب این طرح در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت احساس شد که خوشبختانه با حضور پرشور مردم، زمینه لازم جهت تقویت هرچه بهتر این مراسمات در آینده فراهم شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در پایان نیز ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، لزوم تقویت آموزه های قرآنی را در سطح جامعه مورد تاکید قرار داد.
شایان ذکر است ، در این محفل نورانی که با استقبال پرشور مردم مواجه شد جمعی از مسئولان شهری ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت ، شهردار رشت و فرمانده سپاه قدس گیلان حضور داشتند.
IMG_1080 IMG_1072 IMG_1087 IMG_1089 IMG_1104 IMG_1109 IMG_1113 IMG_1128

Share