خصوصی ثانی در نشست علنی امروز

نمایندگان مجلس;عندلیبان خوش چهچهه انقلاب وتبلوررای مردم هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خصوصی‌ثانی گفت: مردم شهیدپرور همواره در دفاع از ارزش‌ها و مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌ها و تهدیدات پیشا‌پیش مسئولان فهمیده‌اند، برخاسته‌اند و در صحنه بوده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نطق میان‌دستور خود خواستار بررسی عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات، معوقات مغفول مانده و پیگیری فسادهای اقتصادی به دور از ملاحظات باندی شد.

khososi -cafe ) (1)حمیدرضا خصوصی ثانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ تیر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری و ملت سلحشور ایران به مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله محمدی گیلانی افزود: ملت سلحشور و نمایندگان محترم، همانطور که می‌دانید علت نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی یعنی روی آوردن به اقتصاد مقاومتی با توجه به صدور تحریم با انگیزه چهارگانه هسته‌ای، تروریسم، حقوق بشر و… و با هدف‌گیری تحریم که شامل تسلیحات، هسته‌ای، موشکی، مالی،‌ انرژی، مسدود کردن دارایی‌ها، منع سفر و تجارت و سایر تقسیم‌بندی‌ها است که امید است با اراده ملت و مدیریت دولت اقتصاد مقاومتی به‌عنوان فرهنگ نجات‌دهنده محقق گردد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای رسیدن به قله‌های تعالی و عزت و رشد و توسعه و مقابله با تحریم و تهدید توجه به نکات مطرح شده در نطق امروز امری ضروری به شمار می‌رود. به‌عنوان مثال برای برون‌رفت از اقتصاد مبتنی بر نظم و نسب‌بخشی و برنامه‌ریزی دقیق بر این پشتوانه مالی بزرگ که امید است بعد از ۳۵ سال از عمر پربرکت حیات جمهوری اسلامی ایران طرح یا لایحه اساسنامه نفت از فیلتر مجلس خواهد گذشت و بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور یعنی شرکت ملی نفت بدون اساسنامه نخواهد ماند.

وی یادآور شد: توجه به مقاومت ملت مقتدر که منتج به مذاکره ۱+۵ کشور دنیا با ایران روی یک میز مذاکره گردید تا دنیا متوجه منطق و مظلومیت ما شود پس باید از این میراث گرانبها و افتخارآفرین صیانت شود.

خصوصی ثانی با یادآوری اصل ۸۴ قانون اساسی، افزود: توجه به این اصل قانون اساسی از یک طرف و امتناع وزیر خارجه در اطلاع‌رسانی شفاف مذاکرات ژنو به نمایندگان از طرف دیگر تو گویی نمایندگان نامحرمند تا چه رسد که ملت بخواهد بداند. به هر حال آقای وزیر و هم دست‌اندرکاران مذاکرات ژنو هشیار و بیدار باشید که مبادا سهل‌انگاری و کوتاه آمدن‌های مصلحتی سیلی دشمن را به صورت مقاومت این ملت بنشاند.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس نهم، تاکید کرد: درخصوص بودجه‌ریزی باید با شیوه مدرن و به دور از وابستگی به نفت و بر پایه درآمدهایی حاصل از اخذ مالیات، دریچه جدیدی را باز نمود و اقتصادی درست و پاسخگو را طراحی و به اجرا درآورد که در آن فرار مالیاتی گسترده طرح‌های عمرانی غیرضروری فراوان، نظام اداری کند و زمان‌بر، فعالیت غیرقانونی بانک، بازار بورس و کالا و اوراق بهادار پر از معاملات پنهانی نباشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:‌ با نگاهی عمیق و برخوردی دانش‌بنیان و قاطعیت و صلابتی بی‌نظیر و جهادی در خصوص عملکرد بانک‌ها و بررسی تسهیلات داده شده و معوقات مغفول مانده و شناسایی شفاف مجرمان و معرفی آنان به قانون و مردم به دور از ملاحظات باندی و گروهی مشکل عظیم اقتصادی را حل کنیم و اقتصاد مقاومتی را محقق سازیم.

وی درباره طرح سوال نمایندگان تاکید کرد: از طرح سوالات نمایندگان بیدار ملت درخصوص مشکلات کشور و تخلفات برخی از مسئولان و پاره‌ای از مدیران قانون‌شکنی که به ادعای دولت از چندهزار می‌گذرد ای کاش به تعداد انگشتان دست بررسی و خروجی آن شفاف و آشکار به نظر مردم می‌رسید و اراده مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی متبلور می‌شد «تا سیه روی شود هر که در او غش باشد»

خصوصی‌ثانی گفت: مردم شهیدپرور همواره در دفاع از ارزش‌ها و مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌ها و تهدیدات پیشا‌پیش مسئولان فهمیده‌اند، برخاسته‌اند و در صحنه بوده‌اند. نمایندگان محترم مردم که عندلیبان خوش چهچهه انقلاب و زنگ بیدارباش دفاع از مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و از مرتبطین واقعی با مردم و تبلور رأی و اراده مردم هستند، به طوری که عزم آنان عزم ملت و عزم ملی یکی از مختصات تحقق اقتصاد مقاومتی است، ای کاش دولتمردان از افکار و اندیشه و بیان و انتقادات و فریادهای نمایندگان بیشتر و خوب‌تر بهره می‌گرفتند.

این نماینده مردم در مجلس نهم به پاره‌ای از مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا در مسیر جاده ترانزیت چند شهرستان و با بیماران زیادی مواجه و فاقد امکانات درمانی و فضای مناسب بخش اورژانس می‌باشد. با توجه به آغاز طرح تحول نظام سلامت و بخش اعظمی از هزینه‌های درمان توسط دولت به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای تحقق این طرح در شهرستان از یک‌طرف و عدم وجود دستگاه‌های درمانی از جمله سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی و بخش آی‌سی‌یو از طرف دیگر موجب نگرانی مردم شده است، لذا از ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاونین محترم و از دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان استدعای دستور ویژه جهت رفع مشکلات مطروحه را دارم.

وی تاکید کرد: با توجه به نظر مقام معظم رهبری بخش اصلی جهاد اقتصادی مسئله تولید ملی است و اگر ما توانستیم تولیدات داخلی را رونق دهیم مسئله تورم و اشتغال حل خواهد شد. تولید محصولاتی چون برنج که قوت لایموت مردم است، به جهت بی‌برنامگی می‌رود که نابود شود. مافیای برنج از یک طرف، مشکل آب زراعی از طرف دیگر و عدم حمایت کشاورزان زحمتکش آنها را به ستوه آورده است، لذا اهتمام ویژه وزرای محترم نیرو و جهاد کشاورزی جهت برنامه‌ریزی درست تامین آب در آینده و ساماندهی کشاورزی مایه نجات کشاورزان و عین جهاد اقتصادی و تقویت تولید ملی است.

خصوصی‌ثانی افزود: آب شرب نامطلوب شهرستان صومعه‌سرا و روستاهای تابعه مردم را سخت می‌آزارد، تمهیدات لازم و اهتمام ویژه وزیر محترم نیرو جهت اتمام پروژه آبرسانی شهرستان مورد انتظار است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: ساماندهی وضعیت نابسامان تولید ابریشم گیلان که یک محصول استراتژیک و مرکز ثقل تولید آن صومعه‌سرا است و رسیدگی به مشکلات اساسی اولین و بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در منطقه کیشستان از جمله انتظارات مردم از وزیر محترم جهاد کشاورزی است.

وی تاکید کرد: تصویب بخش طاهرگوراب و بخش ضیابر و شهرداری ییلاقی روستای تینان بزرگ در وزارت کشور که دولت محترم قبلی توفیق تصویب آن را نداشت از دولت تدبیر و امید ویژه انتظار می‌رود که امید سالیان دراز مردم خوب و شهیدپرور فوق‌الاشاره را برآورده و گل لبخند و رضایت بر لبان مردم شریف این دیار بنشاند.

وی تصریح کرد: درخصوص منطقه بزرگ نوخاله اکبری و جعفری از بخش تولمات که استحقاق ارتقا به شهر را دارد انشاالله وزیر محترم کشور دستورات بررسی و اقدامات لازم مبذول می‌فرمایند.

خصوصی‌ثانی افزود: از مسئولان ذی‌ربط دولت محترم تدبیر و امید خصوصاً معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور محترم استدعا دارم درخصوص خرابی‌های سیل در منطقه تولمات، صومعه‌سرا که مردم شدیداً متضرر شده‌اند و تاکنون بی‌توجهی شده است، توجه کرد و اعتبار لازم لحاظ شود تا مردم خونگرم و شهیدپرور از سرگردانی و بلاتکلیفی بیرون آیند.

وی گفت: شهرستان صومعه‌سرا در امر راهسازی و آسفالت در نهضت آسفالت از ۷۵ درصد بهره‌وری استان و دولت قبل حدود ۱۴ درصد بهره برده است، لذا از وزیر راه و شهرسازی استدعا دارم دستور رسیدگی و مساعدت ویژه در این امر صادر فرمایند. از وزیر محترم نفت نیز استدعا دارم درخصوص اتمام پروژه‌های گازرسانی روستاهای شهرستان صومعه‌سرا دستورات لازم صادر و علت تعلل مسئولان ذی‌ربط را جویا شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در خاتمه از استاندار محترم استان گیلان دکتر نجفی که با تدبیر و درایت و بصیرت و تعامل با نمایندگان محترم و هماهنگی با سایر مسئولان و مدیران سعی در توسعه و پیشرفت استان دارند، صمیمانه تشکر و از دولت محترم تدبیر و امید انتظار حمایت از ایشان را دارم./خانه ملت

Share