نعیمی‌رز نتایج و دستاوردهای سفر هیأت پارلمانی ایران به روسیه را تشریح کرد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  دیارمیرزا ،عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، در تشریح سفر هیأت پارلمانی ایران به روسیه، گفت:‌ در این سفر هیأت ایرانی در همایش بین‌المللی بین پارلمانی شرکت و نمایندگان مجلس ۷۰ کشور از سیاست‌های ضد استکباری ایران حمایت کردند. صفر نعیمی‌رز در تشریح نتایج و دستاوردهای سفر هفته گذشته هیأت […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  دیارمیرزا ،عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، در تشریح سفر هیأت پارلمانی ایران به روسیه، گفت:‌ در این سفر هیأت ایرانی در همایش بین‌المللی بین پارلمانی شرکت و نمایندگان مجلس ۷۰ کشور از سیاست‌های ضد استکباری ایران حمایت کردند.

naimiصفر نعیمی‌رز در تشریح نتایج و دستاوردهای سفر هفته گذشته هیأت پارلمانی ایران به روسیه، گفت: این سفر در مدت زمانی (سه‌شنبه ۳ تیر تا جمعه ۶ تیر ماه) با هدف شرکت در همایش بین‌المللی بین پارلمانی انجام شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی،‌ افزود: اعضای هیأت پارلمانی ایران در روز (چهارشنبه ۴ تیر) با “اوانینکو” کارشناس ارشد انستیتو مطالعات راهبردی مسکو وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری این کشور و “یبسییف” کارشناس ارشد سیاسی و نظامی روسیه دیدار و در این جلسه مباحثی درباره اقدامات و سیاست‌های تجاوزگرایانه آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه و حمایت از تروریسم، توسعه روابط اقتصادی تهران و مسکو، وضعیت اوکراین و قره باغ، مبارزه با مواد مخدر و روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ مطرح شد.

وی ادامه داد: در این نشست بر ظرفیت دو کشور برای افزایش تعامل و ارتباط تأکید شد، همچنین یکی از نتایج مثبت این نشست این بود که دو طرف دریافتند که مواضع روسیه با ایران در موضوع اقدامات تجاوزگرایانه آمریکا در منطقه مشترک است.

وی با اشاره به شرکت هیأت پارلمانی ایران در همایش بین‌المللی بین پارلمانی در روز (پنجشنبه ۵ تیر)، افزود: در این همایش بیش از ۲۵۰ نماینده مجلس از حدود ۷۰ کشور دنیا حاضر بودند، در آغاز این نشست رئیس دومای روسیه ضمن انتقاد از زورگویی‌های آمریکا و کشورهای اروپا، مباحثی را درباره وضعیت اوکراین و کریمه اعلام کرد.

نعیمی‌رز، ادامه داد: در این نشست همچنین معاون اول فدراسیون و نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور روسیه و رؤسای پارلمان‌های آرژانتین، بولیوی، آلمان، قزاقستان، مولداوی، صربستان، اوکراین، الجزایر، فرانسه و اندونزی ضمن تأیید مواضع ایران در قبال سیاست‌های آمریکا، بر لزوم افزایش تعاملات پارلمانی میان کشورها، عدم هراس از تحریم‌ها و تهدیدها و مخالفت با تصمیمات غیرصلح‌آمیز تأکید کردند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: اعضای هیأت پارلمانی ایران در این سفر با خودیاکوف نماینده پارلمان دومای روسیه دیدار و درباره مسائل دو جانبه به ‌ویژه افزایش تعاملات دو کشور و توسعه همکاری سیاسی و اقتصادی گفت‌‌وگو کردند.

هیأت پارلمانی ایران متشکل از ابراهیم آقامحمدی و صفر نعیمی‌رز هفته گذشته به روسیه سفر کرده بود.

خانه ملت/

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share