استفاده از ظرفیت یونسکو در ارتقای زندگی شهری

نشست مشترک شهرداری رشت با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این نشست ، محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت با اشاره به مباحث شهری در دنیای کنونی، مدیریت شهری و مدیر شهرداری را دو رکن مجزا و در عین حال جدایی ناپذیر هر شهر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این نشست ، محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت با اشاره به مباحث شهری در دنیای کنونی، مدیریت شهری و مدیر شهرداری را دو رکن مجزا و در عین حال جدایی ناپذیر هر شهر دانست و گفت: تمرکز مدیریت شهری در شهر ها برنامه ریزی جهت اعتلا و ارتقا بقای زندگی شهری است و مدیر شهرداری نیز بازوی اجرایی سیاست ها و برنامه های مدون مدیریت شهری می باشد.

شهردار رشت همچنین با تشریح نقش اقتصادی و تجاری شهرداری ها به عنوان نهاد های مردمی اظهار داشت: شهرداری مجری و آفرینش گر فعالیت های اقتصادی است و به همین دلیل باید تلاش شود با استفاده از تعاملات بین المللی ظرفیت های اقتصادی و تجاری گسترش یافته و به شیوه ای مطلوب مدیریت گردند. وی افزود: شهر رشت دارای پتانسیل بالقوه در جذب گردشگر است و مردم و هموطنان از سراسر ایران با نگاهی بسیار مثبت نسبت به سیمای شهری و جاذبه های طبیعی به شهر رشت سفر می کنند و به همین سبب باید با توجه بیشتر به مباحث مدیریتی، چه در حوزه عمرانی، چه در حوزه اقتصادی و فرهنگی موجبات رشد گردشگری را به عنوان یکی از منابع اقتصادی پایدار، فراهم آوریم.

وی حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در شهر رشت را فرصتی ارزشمند خواند و افزود: حضور دکتر سعید آبادی می تواند به مدیریت شهری در اعتلای زندگی مدنی در سطوح بین المللی و جهانی کمک شایانی نماید.

un4 وی ادامه داد: امیدواریم با بهره گیری از فرصت پیش رو عملکرد شهرداری را ازفعالیت های روزمره همیشگی به فعالیت های ماندگار و پایدار ارتقا بخشیم.

جمشیدی، ریاست شورای اسلامی شهر رشت نیز با تاکید به معضل رودخانه ها ی زرجوب و گوهررود و لندفیل سراوان گفت: شهر رشت علیرغم برخورداری از ویژگی های برجسته فرهنگی و طبیعی، همچنان نیازمند آموزش های عمومی در حوزه محیط زیست و زیر ساخت های فرهنگی است تا هم در سطح مدیریتی و هم در سپهر عمومی جامعه شاهد التزام عملی به ایجاد جامعه پایدار و احترام به محیط زیست باشیم.

رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر همچنین نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت های شهرداری رشت در عرصه تعاملات بین المللی، گفت: حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در جمع مجموعه مدیریت شهری فرصت ارزشمندی است که میتواند با ابتکار عمل و تشکیل کارگروه های هدف به نحو مطلوب در راستای منافع عمومی استفاده گردد. وی با اشاره به آمار استان گیلان در مهاجرت نخبگان تاکید کرد: با توجه به تراکم موسسات آموزش عالی در شهر، اگر نیاز ها و نقاط ضعف تعیین گشته و استعداد های موجود شناسایی شوند، می توان با کانالیزه و مدیریت کردن مبحث آموزش، با جذب دانشجویان خارجی در شهر از منابع درآمدی پایدار بهره مند گشت.un7

موسوی روزان نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان با تاکید بر اهمیت عملکرد اجرایی شهرداری رشت بیان داشت: باید برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که در همکاری با یونسکو با تعیین محدوده عملیاتی و و پرهیز از تدوین سیاست های غیر واقعی به سمت حل مسائل شهری گام برداشته و مطالبات شهروندان را تحقق بخشیم.

فاطمه قدیمی رییس ستاد توسعه پایداری شهرداری رشت نیز با تشریح فعالیت های سازمان جهانی یونسکو در بخش های آموزشی، علوم طبیعی و فرهنگ گفت: استفاده از ظرفیت های یونسکو وبه کارگیری نگاه موضوعی و موضعی در همکاری های فی مابین می تواند به ارتقا سطح کیفی و کمی زندگی شهری مطابق با استانداردهای جهانی، منتج گردد.

/ روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

Share