ارتش تجلي اقتدار ملي

ناوشکن جماران۲ جهت تست های دریایی عازم دریای خزر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ˈدماوندˈ (جماران ۲) که در کلاس موج طراحی و ساخته شده است روانه ی آب های خزر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از انزلی کلاب ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ˈدماوندˈ (جماران ۲) که در کلاس موج طراحی و ساخته شده است روانه ی آب های خزر شد.
این ناوشکن که در ۲۷ اسفند سال ۹۱ توسط ریاست جمهور وقت و فرمانده ستاد کل جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر فیروز آبادی و سایر مقامات لشکری و کشوری به طور رسمی به آب انداخته شده بود در نهایت پس اتمام فعالیت های باقی مانده و انجام تست های ساحل عازم دریای خزر شده و مورد آزمایش قرار گرفت.
وی همچنین خاطر نشان کرد: این عملیات دو روزه  ۲۵ و ۲۶ تیر ماه به منظور آموزش و تحویل دهی هر یک از سامانه ها به ناوگان شمال جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
این مسئول  با بیان اینکه این ناوشکن مجهزترین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران است افزود: ناوشکن دماوند که قابلیت حمل بالگرد را نیز دارد مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین سامانه های تسلیحاتی ، الکتریکی و ناوبری روز دنیا بوده و از سیستم‌های پیچیده دفاعی برخوردار است.
IMG_00091ناوشکن دماوند توسط کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مصلح و با همکاری حدود ۴۰۰ دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است.
وی در انتها سخن خود تاکید کرد: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ˈدماوندˈ در شهر بندرانزلی به زودی به ناوگان شمال جمهوری اسلامی ایران واگذار خواهد شد.
قابل ذکر است نمونه اول این ناوشکن در جنوب ایران با عنوان ناوشکن جماران به ناوگان آب های نیلگون خلیج فارس پیوسته است.

Share