معاون سياسي ‌امنيتي استاندار گيلان مطرح کرد

احمدی پور:موانع سرمایه گذاری در سواحل گیلان برداشته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمد احمدی‌پور در کمیته ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: سواحل گیلان به صورت طبیعی، مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند و تنها باید موانع را از سر راه برای سرمایه گذاری برداریم تا شاهد اتفاقات خوبی در سواحل باشیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا Ahmadipoor، محمد احمدی‌پور در کمیته ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری گیلان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت کشور تلاش دارد در استان گیلان کار جدیدی اتفاق بیفتد و ارائه طرح الگویی جدید سواحل از مهمترین برنامه‌های وزارت کشور است.

وی افزود: سواحل گیلان به صورت طبیعی، مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند و تنها باید موانع را از سر راه برای سرمایه گذاری برداریم تا شاهد اتفاقات خوبی در سواحل باشیم .

احمدی پور ادامه داد: خوشبختانه امسال جلسات و هماهنگی ها برای طرحهای ساحلی قبل از آغاز سال صورت گرفت و مسایل و مشکلات به هیات دولت انتقال داده شد و هیات دولت اهتمام ویژه ای نسبت به سواحل دارد .

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم طرح های سالمسازی را کیفیت ببخشیم باید از منابع استانی و ملی و حتی بخش خصوصی کمک بگیریم .

احمدی پور با اشاره به اینکه هر طرح الگویی بالغ بر ۷ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد گفت: اجرای ۵۰ طرح سالم‌سازی دریا در گیلان نیازمند مشارکت بخش‌خصوصی است زیرا با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان هم نمی توان بیش از ۳ طرح الگویی ایجاد کرد .

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار گیلان تهیه اساسنامه سازمان عمران و سواحل، مشارکت بخش‌های خصوصی، طرح الگویی استاندارد دریا، شناسایی مناطق ممنوعه و اجرای برنامه متنوع فرهنگی را ۵ برنامه حوزه اجتماعی عنوان کرد و افزود: قطعا توسعه سواحل نقش بسزایی در گردشگری و اشتغال در این استان دارد .

Share