مدیرکل بازرسی گیلان

مطالبات و معوقات بانکی از چالش های مهم و عمده استان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیف الله مسرور عصر شنبه در جلسه بازرسی استان مطالبات و معوقات بانکی را از چالش های مهم و عمده در استان دانست و افزود: در حال حاضر افزون بر هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان مطالبات معوق بانکی در استان وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کل بازرسی گیلان میزان مطالبات معوق بانکی در استان را هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

masroor سیف الله مسرور عصر شنبه در جلسه بازرسی استان مطالبات و معوقات بانکی را از چالش های مهم و عمده در استان دانست و افزود: در حال حاضر افزون بر هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان مطالبات معوق بانکی در استان وجود دارد که فقط ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار سه تا چهار نفر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این حجم مطالبات معوق بانکی خیلی به نفع اقتصاد و تولید استان نیست، اظهارداشت: گیلان از بسترهای ممتازی برای توسعه و پویایی اقتصادی برخوردار است.

مدیرکل بازرسی گیلان گفت: هم اکنون بانک ها از منابع موجوشان نمی توانند طرح ها و پروژه های که نیازمند تسهیلات هستند، پشتیبانی کنند.

وی افزود: سازمان بازرسی به کمک سایر دستگاه های نظارتی و قوه قضائیه از مرحله حرف عبور و وارد مرحله اجرا شده است.

مسرور در ادامه بیان داشت: علی رغم اینکه گیلان یک استان برخوردار به لحاظ منابع طبیعی است متاسفانه از پدیده بیکاری و نبود اشتغال به شدت رنج می برد.

وی همچنین با بیان اینکه گیلان در زمینه بیکاری از استان های برتر کشور است، اظهارداشت: در طول سالیان گذشته به رغم همه تلاش دولت ها، سرمایه گذاری پایدار، مطمئن و مولد در استان اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل بازرسی گیلان در تشریح ” سرمایه گذاری پایدار، مطمئن و مولد ” می گوید: سرمایه گذاری که بتواند مشکل اشتغال و تولید استان را رفع کند.

وی همچنین بحث منابع طبیعی و محیط زیست را از دیگر چالش های استان دانست و افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی از مشکلات جدی گیلان است.

مسرور تصریح کرد: این استان شمالی از زمین مرغوب و مستعد زیادی برخوردار نیست بنابراین وجب به وجب این خاک طلا است.

وی گفت: گیلان سومین استان متراکم جمعیتی کشور است از اینرو می طلبد از اراضی استان بصورت صحیح و بهینه استفاده شود.

مدیرکل بازرسی گیلان افزود: این استان زیبایی شمالی در خصوص نحوه اجرای طرح هادی روستایی با مشکلات زیادی مواجه است.

وی در ادامه تخریب محیط زیست را از دیگر چالش های اساسی عنوان کرد و اظهارداشت: رودخانه های که می تواند موجب حیات محیط زیست استان باشد در ورطه فلاکت افتاده اند.

مسرور برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه سفید رود را از معضلات جدی و مهم استان دانست و بیان کرد: کسی مخالف توسعه و عمران در استان نیست بلکه باید از این منابع بطور بهینه استفاده شود.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی با تشکیل کارگروه هایی به جد دنبال تغییر وضعیت و تغییر نگاه نسبت به محیط زیست در استان است.

مدیرکل بازرسی گیلان اذعان داشت: متاسفانه تاکنون طرح های قابل اجرا با هدف حفاظت محیط زیست در استان مدون نشده فقط در حد مطالعات و آسیب شناسی است بنابراین این وضعیت خیلی به نفع محیط زیست استان نخواهد بود.

Share