رسولی در صحن شورا

مشکلات ترافیکی شهر رشت به موقع پیش بینی نشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسولی گفت:بزرگترین مشکلی که طبق ارزیابی ها کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گرفت ساختار جوان بخش ترافیک شهرداری رشت است که نتوانسته است به موقع مسایل ترافیکی شهر رشت را پیش بینی کند و راههای برون رفت از آن را بیابد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس رضا رسولی سومین ناطق جلسه در صحن علنی شورا با بیان اقدامات انجام شده در خصوص معضلات ترافیکی شهر رشت گفت : دغدغه های زیادی درمردم و رسانه ها در راستای سیاست گذاری های ترافیکی شهر رشت از زمان به روی کار آمده شورای چهارم مطرح است و با توجه به این دغدغه های اعضای کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تصمیماتی در جهت بهبود این شرایط اتخاذ کرده اند .

رسولی54وی افزود : بزرگترین مشکلی که طبق ارزیابی ها کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گرفت ساختار جوان بخش ترافیک شهرداری رشت است که نتوانسته است به موقع مسایل ترافیکی شهر رشت را پیش بینی کند و راههای برون رفت از آن را بیابد .

رسولی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های بلندمدت ترافیکی شهر رشت ، طرح مطالعات جامع ترافیک است تاکید کرد : مذاکراتی در زمینه تصویب طرح جامع ترافیک با دبیر عالی شورای ترافیک انجام شد و نتایج خوبی حاصل گردید . از سوی دیگر برای حل بحران ترافیکی شهر در کوتاه مدت نیز راه حل هایی عنوان شد که عمده ترین آن بحث ارتقاء ناوگان حمل و نقل عمومی و علی الخصوص اتوبوسرانی است .

وی خاطر نشان کرد : ۱۲۳ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری داریم که سه عدد از آنها غیر قابل تعمیر است و ۷۵ اتوبوس فعال و ۲۵ اتوبوس نیازمند تعمیر هستند و به جرات می توان گفت که شهر رشت در زمینه تعداد اتوبوس ها به جمعیت با توجه به میزان ۶۹۰ هزار نفری جمعیت ثابت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری جمعیت شناور از نظر ناوگان اتوبوسرانی همپای شهر یاسوج با یکصد و ده هزار نفر جمعیت است و جزء فقیرترین شهرهای کشور محسوب می شود .

رسولی فعالیت های انجام شده در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را برشمرد و اظهار داشت : پیگیری اشتغال رانندگان ، تکمیل بودجه برای خرید و تعمیر به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال ، نظارت و مطالعات اجرای خط ویژه اتوبوسرانی و بکارگیری ساختار مدرن از جمله فعالیت های انجام شده در جهت توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت است .
وی تصریح کرد : همچنین ایجاد رینگ هسته مرکزی شهر رشت ، توسعه سیستم های هوشمند ، اجرای طرح پارکومتر در حاشیه خیابانها ، کارت هوشمند شهروندی ، تصویب و اجرای پل عابر پیاده و بهسازی ناوگان مینی بوس و تاکسی از دیگر اقداماتی است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد .
/روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت

Share