نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری

مردم تخلفات ساختمانی را پیامک کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با هدف بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی واجرای صحیح مقررات ملی ساختمان ، نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با هدف بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی واجرای صحیح مقررات ملی ساختمان ، نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری در دستور کار قرار گرفت.
mrud_header_1393به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان مهندس علی نیا مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی با اعلام این مطلب گفت: بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان ودستور العمل وزارتی ،نظارت برچگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان وقوانین شهرسازی ومعماری در ساخت وسازها به طور جدی آغاز شده ومقرر است ۳ تا ۵ درصد از ساختمانهای مسکونی استان توسط مهندسان دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی ، بازدید واز حیث چگونگی اجرای مقرات ملی ساختمان موردبازرسی قرار گیرد.
وی افزود: از زمان شروع این طرح تا کنون بالغ بر ۲۵۰۰ ساختمان به متراژ ۱۲۰۰۰۰۰ متر مربع مورد بازدید این گروه قرار گرفته که شامل بازدید از ساختمانهای ۵ منطقه شهری و۲۳ شهر استان می باشد.
مهندس علی نیا با اشاره به روند فعالیت کارشناسان ماده ۳۵ تصریح کرد: کارشناسان مربوطه با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دریافت مدارک مربوط به پروانه های صادره، از ساختمانهای در دست احداث آن مرجع بصورت موردی بازدید بعمل می آورندکه در صورت رویت تخلفات ساختمانی، موضوع تخلفات به مهندسین ناظر ومجری جهت اصلاح ابلاغ ، وهمزمان طی نامه ای از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عملیات ساختمانی وعدم صدور پایان کار تا رفع تخلف اعلام می گردد.
وی افزود: درصورت عدم اصلاح موارد تخلف ، مهندسین مربوطه به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می گردند و پایانکار برای آن ساختمان ها صادر نخواهد گردید.
مدیرمسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان با تاکید بر ضرورت اجرای ماده ۳۵ ونظارت عالیه بر ساخت وسازهای شهری خاطر نشان کرد: اجرای این قوانین از سوی اداره کل راه وشهرسازی گیلان موجبات تنسیق امور مربوط به حرفه های مهندسی، ترویج اصول معماری و شهرسازی ، اعتلای مهندسی استان وبالا بردن کیفیت خدمات مهندسی واجرای صحیح مقرارت ملی ساختمان را فراهم می نماید که همه این موارد اطمینان از ایمنی ، بهداشت ، بهره دهی مناسب ،آسایش وحرفه اقتصادی در جهت حمایت از مردم ،بهره برداران از ساختمانها ،حفظ وافزایش بهره وری منابع ومواد وانرژی را در پی خواهد داشت.
مهندس علی نیا خاطر نشان کرد: این اداره کل در نظر دارد با بازدیدهای مستمر از ساختمانهای در دست احداث ، موجبات واقعی نمودن خدمات مهندسی ، بالا بردن کیفیت ساخت وسازها ، جلوگیری از تخلفات معماری وشهرسازی وپایبندی هر چه بیشتر به اجرای مقررات ملی ساختمان را فراهم آورد.
وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات ساختمانی موضوع را از طریق پیامک ۱۰۰۰۰۰۱۴۱ وشماره تلفن ۷۲۲۰۰۴۹ به اداره کل راه وشهرسازی گیلان اطلاع دهند.

Share