پانزدهمين روز مذاكرات «وین ۶»

مذاکرات «وین ۶» جمعه متوقف می‌شود/هنوز ایران با تمدید زمان مذاکرات هسته‌ای موافقت نکرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک مذاکره کننده هسته‌ای ایران از پایان مذاکرات “وین ۶” در روز جمعه خبر داد.همچنین بر اساس شنیده‌‌ها، مهلت مذاکرات برای چند ماه تمدید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک مذاکره کننده هسته‌ای ایران از پایان مذاکرات “وین ۶” در روز جمعه خبر داد.

13930327000721_PhotoAیک منبع آگاه روز چهارشنبه اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ که در حال حاضر در وین در جریان است، روز جمعه متوقف می‌شود. بر اساس شنیده‌ها، این مذاکرات چند ماه تمدید خواهد شد. هنوز مدت دقیق تمدید مذاکرات مشخص نیست. در حال حاضر گفت‌وگوها درباره مدت زمان تمدید و شرایط آن در جریان است. خبرنگار فارس همچنین مطلع شد که ایران هنوز با تمدید مذاکرات موافقت نکرده است.

، توقف این دوره از مذاکرات به منزله شکست در مذاکرات نیست. بر اساس توافقنامه ژنو ۲۹ تیر ماه پایان مهلت ۶ ماهه برنامه مشترک اقدام است. با توجه به شرایط کنونی، دستیابی به توافق جامع تا این تاریخ مقدور به نبوده و نیاز به تمدید مهلت مذاکرات است.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ از دو هفته قبل در شهر وین آغاز شد. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که این هفته به مذاکرات پیوسته بود، روز گذشته پس از چند دور مذاکره با همتای ایرانی خود، اعلام کرد که در بازگشت به آمریکا با رئیس‌جمهور و کنگره این کشور در مورد تمدید احتمالی مهلت مذاکرات گفت‌وگو می‌کند.
/فارس

 

Share