رييس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي در همايش علما، روحانيون و طلاب گيلان

فرزندان امیرالمومنین و امام حسین (ع) اجازه نخواهند داد که پای فرزندان عمر سعد و شمر به سامرا و کربلا برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس دفتر رهبر معظم انقلاب جریان تکفیری داعش را افرادی جدای از مسلمانان و برادران اهل سنت دانست و افزود: سرنخ اصلی این گروه، دست رژیم صهیونیستی و آمریکاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش علما، روحانیون و طلاب استان که با حضور استاندار گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، گفت : سرمنشأ جریان تکفیری داعش، رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی گفت : عده ای فتنه گر، جلاد، خونخوار و وحشی در عراق، مسلمان شیعه و سنی را مورد تعرض قرار داده و به مال و ناموس مردم حمله می کنند.

وی جریان تکفیری داعش را افرادی جدای از مسلمانان و برادران اهل سنت دانست و افزود: سرنخ اصلی این گروه، دست رژیم صهیونیستی و آمریکاست و بعثیون طرفدار صدام معدوم، اساس فتنه داعش هستند.

jpg1564 با اشاره به ادعای باطل این گروه تکفیری و تندرو مبنی بر تخریب حرم های مطهر اهل بیت در نجف اشرف و سامرا خاطرنشان کرد: کور خوانده اند و باید بدانند که فرزندان امیرالمومنین و امام حسین (ع) دیگر اجازه نخواهند داد که صدای غربت سیدالشهدا بلند شود و پای فرزندان عمر سعد و شمر به سامرا و کربلا برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به برآمدن نظام جمهوری اسلامی با رأی مردم افزود: این نظام صددرصد با رای مردم استوار شده و هیچ جریان یا حزبی حق ندارد در مقابل قدرت مشروع و مردم سالار نظام ایران بایستد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات روشنگرانه و دوراندیشانه رهبر فرزانه انقلاب در سالروز ارتحال امام راحل عظیم الشأن در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اشاره و اضافه کرد: پس از گذشت ۲۵ سال از هجران خمینی کبیر، هنوز جمعیت عظیمی در حرم امام(ره) گرد هم می آیند که این امر، بی نظیر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: رهبری گرانقدر نیز همه ساله به عنوان سخنران این مراسم، بیانات روشنگرانه ای ایراد می کنند و ما به وجود چنین رهبر آگاهی با سجایای برجسته اخلاقی، علمی و دینی افتخار می کنیم.

jpg1565

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت هم در این همایش ضرورت شناخت و بیان حقیقت دین و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید روحانیت و طلاب قرار داد و گفت: مردم در ماه رمضان برای فراگیری فرایض دینی تشنه‌تر هستند.

آیت الله قربانی نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ را به معنای تشخیص حقیقت دین و به‌کار بستن احکام دینی دانست و افزود: باید به شرایط دینی و احکام الهی آشنایی داشته باشیم در غیر این صورت جامعه آسیب می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کتابی که با تسلط کامل درباره قرآن سخن گفته باشد ندیده‌ام، یادآور شد: برای تعالیم باید معانی آن را بشناسیم و خداوند به مسئله عبادت تاکید فراوان دارد.

آیت الله قربانی اظهارداشت: اعتقادات درست، اخلاق و احکام دین سه پایه عبادت است و روحانیت باید دین را با حقیقت آن بیان کند.

Share