مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبرداد:

عملیات چهارخطه کردن چهار محور در گیلان بزودی آغاز می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ از نخست عملیات چهارخطه کردن محوربازکیاگوراب- سیاهکل، ملاسرا- شفت، فومن- شفت- سراوان و رضوانشهر- انزلی در آینده ای نزدیک آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ فاز نخست عملیات چهارخطه کردن محوربازکیاگوراب- سیاهکل، ملاسرا- شفت، فومن- شفت- سراوان و رضوانشهر- انزلی در آینده ای نزدیک آغاز می شود.
به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان مهندس خاوری با اعلام این خبر گفت: به جزچهارخطه کردن محور انزلی – رضوانشهر مابقی پروژه ها از مصوبات دور دوم سفرهای دولت پیشین بوده که با هدف افزایش سطح رفاه، توسعه، امنیت و آبادانی استان گیلان به تصویب رسیده است.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان این‌که ارتقاء و ایجاد راه‌های ارتباطی نشان‌گر آینده روشن تIMG_6413وسعه همه‌جانبه این استان محسوب می شود ، افزود: برای اجرای فاز نخست این طرح ها اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: پروژه چهار خطه نمودن راه سیاهکل ـ بازکیاگوراب از پروژه‌های بزرگ راهسازی در استان به‌شمار می‌رود که با توجه به نیاز ضروری شهرستان ،در ارتقاء سطح زیرساخت استان و شهرستان سیاهکل دارای جایگاه خاصی است. با چهارخطه کردن این محور ، شهرستان سیاهکل در آینده نزدیک از بن‌بست خارج شده و به یکی از شاهراه‌های اصلی استان تبدیل خواهد شد.ودر حال حاضر فاز نخست این پروژه به طول ۱.۲ کیلومتر در شرف عملیاتی شدن می باشد.
وی افزود: اعتباراولیه این طرح ۱۷میلیاردریال از اعتبارات سال ۱۳۸۹بوده که بخشی از این اعتبار برای تملک زمین هزینه شده است.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان چهار خطه کردن ملاسرا- شفت را از دیگر پروژه های مهم استان برشمرد و اظهارداشت: با اجرای این پروژه ، شهرستان شفت از بن بست ارتباطی خارج شده وبزودی با ابلاغ اعتبار به پیمانکار ، فاز اول این پروژه بطول۲.۵از ملاسرا آغاز خواهد شد.
مهندس خاوری همچنین از اجرای چهارخطه کردن محور رضوانشهر- انزلی خبر داد وگفت:فاز نخست این پروژه به طول ۲.۸ آماده واگذاری به پیمانکار است وبزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت منطقه آزاد انزلی و ترانزیت کالا از این بندر، بهره‌برداری از این پروژه تاثیر زیادی در کاهش بار ترافیکی و ترانزیت کالا خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان چهارخطه کردن محور فومن – شفت- سراوان را از دیگر پروژه های بزرگ استان برشمردو تصریح کرد:این محور یکی از طرح های زیربنایی استان در بخش حمل و نقل جاده ‌ای محسوب می شود که چهار خطه شدن آن، ضمن تاثیر اساسی درکاهش و روان‌ سازی ‌بار ترافیکی منطقه ، به عنوان کنارگذر جنوب غربی مرکز استان درهدایت ترافیک سنگین جنوب به سمت غرب گیلان و بالعکس نیز ایفای نقش می ‌کند.
مهندس خاوری، رشد جمعیت و توسعه اقتصادی کشور به‌ ویژه در سال‌های اخیر را موجب افزایش تقاضای سفر عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد بستری مناسب برای حمل و نقل، کالا، مسافر و برنامه‌ریزی در این زمینه افزایش می‌یابد بنابراین جایگاه راه و شهرسازی در حفظ و ارتقای جاده‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی در سال‌های اخیر با ارتقای محورها توانسته است در بهبود شرایط حمل و نقل نقش عمده‌ای ایفا کند.
وی در ادامه، منابع پروژه های ملی را محدود اعلام کرد و افزود: به یقین روند اجرای این نوع پروژه ها طولانی خواهد بود وامیدوارم با تخصیص اعتبارات لازم زمینه تکمیل هرچه سریعتر این پروژه ها فراهم گردد.

Share