جعفرزاده: اسناد ارئه شده توسط نمایندگان رسانه‌ای نخواهد شد

ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس اسناد طبقه بندی شده را ارائه کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا,«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» اظهار داشت: اخلاقاً نمایندگان مجلس تعهد کرده اند که اسناد طبقه بندی شده ای که امروز وزیر امور خارجه آن را در جلسه غیرعلنی ارایه کرد، رسانه ای نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا, به نقل از ایرنا، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» اظهار داشت: اخلاقاً نمایندگان مجلس تعهد کرده اند که اسناد طبقه بندی شده ای که امروز وزیر امور خارجه آن را در جلسه غیرعلنی ارایه کرد، رسانه ای نکنند.

zarif1121عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: وزیر امور خارجه در جلسه امروز گزارش شفاف تری نسبت به گزارش های قبلی خود به مجلس ارایه کرد و البته بخشی از این گزارش جزو اسناد طبقه بندی شده است که نباید رسانه ای شود.

وی گفت: ظریف به نمایندگان خاطر نشان کرد که جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که ایران اهل مذاکره است و اهل دعوا و یک دندگی نیست و مبتنی بر شفافیت و گفت و گو عمل می کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظریف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در مذاکرات اخیر کاملا روشن شد که به فتوای مقام معظم رهبری پایبندیم و ایران به هیچ عنوان به دنبال ساخت سلاح های اتمی نیست،

تاکید کرد که وجه غالب مذاکرات به سمت ایران بود اما به دلیل تمامی اقدامات اشتباهی که ۱+۵ در گذشته انجام داده اند، در بین خودشان تحت فشار بودند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: وزیر امور خارجه اظهار داشت که طرف غربی در محافل خصوصی به ما می گویند که خیلی از مطالبی که ما می گوییم شما روی آنها تکیه نکنید زیرا این سخنان مخصوص رسانه ها و به هیچ عنوان در مذاکرات مد نظر قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: ظریف گفت هر جا مذاکرات متوقف شود، بازنده طرف غربی خواهد بود و ما اقدامات خود را در زمینه هسته ای ادامه خواهیم داد زیرا این کاری علمی است که با خون شهیدانمان آن را به دست آورده ایم؛ پس در این موضوع وابسته نیستیم که بخواهند ما را تحریم کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: ظریف گفت که آنها زیاده خواهی می کنند اما ما به احترام مذاکرات، مذاکرات را قطع نکرده ایم ولی اگر بخواهند یک دندگی یا پافشاری کنند کار خودمان را پیش خواهیم برد.

 

 

Share