رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

شهید افتخاری ارزشی فکر می کرد و ارزشمند می اندیشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین ˈسیدرضا اکرمیˈ در مراسم بیست و چهارمین سال عروج روحانی مبارز حجت الاسلام محمدحسین افتخاری نماینده فقید مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ، گفت: انسان های آزاده و با شهامت افرادی هستند که برای رضای خدا و خدمت بی منت به مردم، گام بر می دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام و المسلمین ˈسیدرضا اکرمیˈ عصر جمعه در مراسم بیست و چهارمین سال عروج روحانی مبارز و معلم شهید حجت الاسلام محمدحسین افتخاری نماینده فقید مردم شهرستان های فومن و شفت در سومین دوره مجلس شورای اسلامی که در مسجد حضرت ولی عصر (عج) بالامحله فومن برگزار شد، افزود: انسان های آزاده و با شهامت افرادی هستند که برای رضای خدا و خدمت بی منت به مردم، گام بر می دارند.

81217554-5789249وی ادامه داد: زندگی ایده آل که هم رضایت خدا و خلق خدا را در پی داشته باشد؛ چیزی جز شرف ، شهامت ، فضیلت ، حریت ، انسانیت ، کسب مراتب عالی عمیق روحانی و معنوی و دیگر صفات خوب و پسندیده و ارزشمند نیست.

حجت الاسلام اکرمی تصریح کرد: زندگی همراه با ظلم، ستم و جنایت و بی تفاوت بودن به امور و پا روی خون پاک شهدا گذاشتن زندگی نیست، بلکه ذلت است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه سخنانش؛ با بیان اینکه منطقه فومنات زادگاه علمای بزرگی همچون آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) است، از مقام شامخ روحانی مبارز حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در سومین دوره مجلس شورای اسلامی تجلیل و اضافه کرد: گرامیداشت و پاسداشت خدمات و جانفشانی شهدای والامقام و خانواده معزز آنان، موجب تداوم راه انقلاب اسلامی است.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در بیست و چهارمین سالگرد عروج حجت الاسلام افتخاری اظهار کرد: شهید افتخاری پیوسته به خداوند متعال فکر می کرد و تجلی به خدا فکر کردن، در خدمت به مردم بودن و به مردم عشق ورزیدن است.

وی ادامه داد: این موضوع مهم، رمز و راز ماندگاری و نفوذ این شهید والامقام در دل و جان مردم حق شناس است.

حجت الاسلام اکرمی با یادآوری همکاری اش با شهید افتخاری در دوره سوم مجلس شورای اسلامی افزود: این شهید بزرگوار در مجلس با در دست داشتن نامه های مردم، پیگیر امور آنان بود و به عنوان یک نیروی ارزشمند، ارزشی فکر می کرد و ارزشمند می اندیشید.

وی شهید افتخاری را تربیت یافته مکتب پیامبر خدا(ص) و نیز امام خمینی(ره) دانست و گفت: این شهید بزرگوار در دوران خفقان رژیم ستمشاهی، برای روشنگری ملت با شجاعت اعلامیه های امام راحل را پخش می کرد و در عین حال تا آخرین لحظه عمر بابرکت خود دست از خدمت به مردم و در کنار آنان بودن نکشید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین شهید حاج محمدحسین افتخاری در روستای گوشلوندان شهرستان فومن در خانواده ای متدین و کشاورز چشم به جهان گشود.

وی قبل از پیروزی انقلاب سابقه مبارزاتی فراوانی داشت و در عرصه های فرهنگ اسلامی نیز فعالیت های روشنگرانه ایفا کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسوولیت حزب جمهوری اسلامی ، بنیاد شهید، بنیاد مسکن ، ستاد جبهه و جنگ فومن و مسوولیت ستاد اعزام روحانیون گیلان به جبهه را برعهده داشت.

در انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت به خانه ملت راه یافت و همواره یکی از نمایندگان محبوب این منطقه بعد از پیروزی انقلاب شناخته می شد.

حجت الاسلام افتخاری در جریان کمک رسانی به مردم زلزله زده رودبار، در ششم تیرماه سال ۱۳۶۹ بر اثر سانحه سقوط بالگرد جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شهرستان فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

ایرنا/

Share