عضو شورای اسلامی شهر رشت

شهرت مهمان‌نوازی گیلانی‌ها نباید از بیت‌المال هزینه شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موضوع هزینه‌کرد رئیس شورای اسلامی این شهر در اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در رشت موضوع قابل بحث در جلسه ظهر امروز شورای اسلامی این شهر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موضوع هزینه‌کرد رئیس شورای اسلامی این شهر در اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در رشت موضوع قابل بحث در جلسه ظهر امروز شورای اسلامی این شهر بود.

در حالی که بسیاری از پروژه‌های شهر رشت با کمبود اعتبار مواجه است پذیرایی اشرافی رئیس شورا از روسای کلانشهرها که توأم با سفر دریایی و صرف غذا در رستوران دریایی انزلی، پهن کردن فرش قرمز و … مورد انتقاد برخی از اعضای شورا قرار گرفت.

*فاکتور ۱۳ میلیون تومانی مطبوعات گیلان برای پوشش اخبار اجلاس روسای کلانشهرها در رشت

kargarnia242عضو شورای اسلامی شهر رشت امروز در پنجاه‌ودومین جلسه علنی این شورا اظهار کرد: فاکتور نشریات در همایش اجلاس سران شوراهای اسلامی کلانشهرها در رشت بالغ بر ۱۳ میلیون تومان محاسبه شده است.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا، با اشاره به هزینه‌های هنگفت نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در رشت گفت: از متصدیان برگزاری این نشست به دلیل بی‌توجهی به اصل مشورت و عدم استفاده از نظرات تمام اعضای شورا در تنظیم و تدوین برنامه و اسراف در هزینه‌ها گلایه دارم.

وی ادامه داد: غیر از دو نیمروز نشست اعضای شوراها که برابر روال نشست‌های قبلی بوده، دیگر برنامه‌های تدوینی از سوی متصدیان صرفاً جنبه تفریحی و پر کردن اوقات فراغت مهمانان را داشت.

این مسئول، برگزاری موسیقی محلی، ضیافت شام، بازدید از خانه‌های فرهنگ و میرزا کوچک، گالری عکس، سفر دریایی و شام در رستوران دریایی را مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این اجلاس عنوان کرد.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: هیچ برنامه‌ریزی برای ارائه ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود شهر رشت با توجه به سفر قبلی «مسجدجامعی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران که قول مساعد درباره معرفی چند سرمایه‌گذار بزرگ را داده بودند، صورت نگرفت.

*مسجدجامعی اجلاس شهر رشت را مانند حضور در جشنواره‌های موسیقی و گالری عکس دانست

وی اضافه کرد: رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در صحبت‌های پایانی خود در این اجلاس در بخش توجه شوراها به جذب سرمایه‌گذار و ارائه ظرفیت‌های موجود اعلام کرد که اجلاس برگزار شده در شهر رشت بیشتر مانند حضور در جشنواره‌های موسیقی و گالری عکس بوده است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مشخص نیست برای چه منظور و انگیزه‌ای پذیرایی از روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور در شهر بندر انزلی صورت گرفته است، گفت: شهر انزلی بیانگر کدام شاخصه اقتصادی یا مشکلات شهر رشت است.

*شهرت مهمان‌نوازی گیلانی‌ها نباید از بیت‌المال هزینه شود

وی خطاب به رئیس شورای اسلامی رشت تاکید کرد: معروف بودن گیلانی‌ها به مهمان‌نوازی نباید از جیب مردم و بیت‌المال هزینه شود.

واثق کارگرنیا با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره آلوده نشدن شوراهای اسلامی شهر و روستا به اسراف، خاطرنشان کرد: از توصیه‌های مقام معظم رهبری به شوراهای اسلامی شهر و روستا آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌المال با تجملات زاید و سفرها و مراسم‌های غیر ضروری است.

وی با ابراز نارضایتی از هزینه‌های انجام شده در اجلاس سران شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در رشت یادآور شد: در بخش هزینه‌های انجام شده هیچ‌گونه نظارتی صورت نگرفته است و حضور افراد غیر مسئول در این همایش تاحدی بود که صندلی خالی برای نشستن اعضای اصلی شورای اسلامی شهر رشت وجود نداشت.

*بیش از ۱۱۰ میلیون تومان برای اجلاس روسای کلانشهرهای کشور در رشت از بیت‌المال هزینه شد

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ میلیون تومان در این اجلاس از بیت‌المال هزینه شده است، تصریح کرد: در این اجلاس دو روزه ۳۹ میلیون ریال هزینه غذا، میوه، شیرینی و اسکان ۲۷ نفر از مهمانان و عوامل داخلی شده است.

وی ادامه داد: ۲۸ میلیون ریال صرف هزینه‌های تزئینات و تشریفات از جمله خرید گل، نورافشانی دیوارشهر، طراحی و چاپ بنر شده است.

واثق‌کارگرنیا با ابراز تاسف از چنین هزینه‌های هنگفت شورای شهر رشت، خاطرنشان کرد: ۲۲ میلیون و ۲۳۷ هزار ریال برای خرید «فرش قرمز» و مفروش کردن مسیر حرکت مهمانان از ورودی شهرداری رشت تا سالن جلسات بوده است.

*پاداش ۱۷ میلیون ریالی شورای شهر رشت به برخی از کارکنان شهرداری در حالی که حقوق کارکنان شهرداری رشت هنوز پرداخت نشده است

وی افزود: ۱۷ میلیون ریال به ۳۹ نفر از پرسنل شورا و شهرداری به منظور تجلیل از تلاش‌هایشان در برگزاری این اجلاس به عنوان پاداش داده شد در حالی که شهرداری از پرداخت حقوق کارکنان خود عاجز است و برخی از آنها هنوز حقوق معوقه خود را از شهرداری دریافت نکرده‌اند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر رشت، دریافت فاکتور و هزینه چاپ اخبار مربوط به اجلاس از نشریات مختلف که فعلاً ۱۳۵ میلیون ریال به غیر از هزینه پخش تلویزیونی دریافت شده است.

وی گفت: تحمیل چنین هزینه‌هایی به شهری که شهردار آن قادر به پرداخت به موقع حقوق کارکنان و طلب‌های پیمانکاران پروژه‌های در دست اجرا نیست و با وجود چنین مشکلاتی خدمات حداقلی را به شهروندان خود ارائه می‌کند کار صحیحی نیست.

واثق‌کارگرنیا، خطاب به رئیس و اعضای دیگر شورای اسلامی رشت افزود: با توجه به اینکه شورای فعلی شهر رشت با بروز وقایع تلخ گذشته درباره شوراها هنوز هم نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند پرداخت چنین هزینه‌هایی اشتباه بزرگی است.

*مسئول بازرسی و نظارت شورای کلانشهر رشت ریز هزینه‌کردهای اجلاس را اعلام کند

به گفته وی، اعضای شورای اسلامی شهر رشت بر اساس وظیفه ذاتی خود برابر بند ۸ تبصره ۴ که نظارت بر حساب درآمد و هزینه و حفظ سرمایه و دارایی‌های شهرداری است باید نسبت به این امر دقت نظر بیشتری داشته باشد.

وی از مسئول بازرسی و نظارت شورای اسلامی کلانشهر رشت خواست تا به موضوع این اسراف‌کاری اعضای شورای شهر رشت رسیدگی کرده و شورا را از ریز هزینه‌های انجام شده در این اجلاس آگاه کند.
/فارس

Share