سه خبر کوتاه از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،درراستای ترویج ازدواج آسان و کم هزینه در بین جوانان تحت حمایت کمیته امداد ، همایشی با عنوان جشن ازدواج نمادین با حضور امام جمعه ، فرماندار ، بخشدار و جمعی از مسئولین و نیکوکاران شهرستان ماسال و همچنین جوانان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در سالن تئاتر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،درراستای ترویج ازدواج آسان و کم هزینه در بین جوانان تحت حمایت کمیته امداد ، همایشی با عنوان جشن ازدواج نمادین با حضور امام جمعه ، فرماندار ، بخشدار و جمعی از مسئولین و نیکوکاران شهرستان ماسال و همچنین جوانان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در سالن تئاتر آموزش وپرورش ماسال برگزارشد.

جشن ازدواج ماسالحجت الاسلام موسوی امام جمعه ماسال از عملکرد خوب کمیته امداد در جهت ترویج ازدواج آسان در بین جوانان و فراهم آوردن زمینه ازدواج جوانان تحت حمایت قدردانی کرد و گفت : وظیفه همگان بویژه مسئولین در زمینه حل مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان وظیفه خطیری است که باید با همدلی و کمک همه مسئولین ، سازمانها و نهادهای اجرایی و حمایتی به صورت جدی تر دنبال شود تا سن ازدواج در بین جوانان کاهش یابد.
لازم به ذکر است در جریان برگزاری این جشن به ۱۸ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد ماسال هریک به مبلغ ۱۰ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه و همچنین مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از سوی نیکوکاران شهرستان اهداء شد.
گفتنی است در سال گذشته به ۲۰۵ نفر از نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد ماسال هر یک بمبلغ ۱۰ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه و به ۸۰ نفر از نودامادهای تحت حمایت هر یک به مبلغ ۴ میلیون ریال هدیه ازدواج پرداخت شده است.

پرداخت کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان یتیم تحت پوشش کمیته امداد شفت

در راستای اجرای طرح اکرام ایتام و به منظور کمک به ازدواج جوانان یتیم تحت پوشش ، طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین و نیکوکاران شفت ، مددجویان و زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان به ۱۰ نفر از نوعروسان یتیم تحت پوشش کمیته امداد شفت کمک هزینه جهیزیه هریک به مبلغ ۱۰ میلیون ریال اهداء شد.
همچنین در این مراسم علاوه برمساعدت ۶۰ میلیون ریالی نیکوکاران شفت به این نوعروسان ، ۵ نفر از نیکوکاران تهیه جهیزیه ۵ نوعروس و یکی از نیکوکاران هم برگزاری مراسم ازدواج این نوعروسان را در تاریخ ۱۴ اسفند ماه سالجاری همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد تقبل کردند.

جهیزیه شفتدر ادامه این مراسم مدیر کمیته امداد شفت ضمن تقدیر و تشکر از همه نیکوکاران شهرستان گفت: نیکوکاران همواره یاور کمیته امداد و محرومان و یتیمان بوده و هستند و بر اساس آموزه های دینی ، دستگیری از نیازمندان بویژه ایتام را از وظائف خود می دانند.
محمودی همچنین مساعدت های بیش از پیش نیکوکاران در زمینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان ، پرداخت هزینه های درمانی بیماران صعب العلاج ، کمک هزینه های تحصیلی فرزندان نیازمند و …. را خواستار شد.
در حال حاضر ۹ هزار و ۹۳۹ نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان شفت قرار دارند.

برگزاری همایش تجلیل از نخبگان و اهداء کمک هزینه جهیزیه جوانان تحت پوشش کمیته امداد صومعه سرا

به منظور تشویق و ترغیب جوانان تحت پوشش کمیته امداد در جهت ارتقاء سطح آگاهی های علمی و فرهنگی ، طی همایشی با حضور فرماندار و مسئولین صومعه سرا و جمعی از دانش آموزان و دانشجویان و نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در مجتمع فارابی صومعه سرا برگزار شد.

در این همایش مدیر کمیته امداد همایش نخبگان صومعه سراصومعه سرا با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۹ دانش آموز و ۱۰۲ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد صومعه سرا هستند گفت: تلاش می شود تا با ارائه خدمات مختلف علمی ، تحصیلی ، فرهنگی و … آنها را در جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی های علمی و عملی هدایت کنیم.

در ادامه این مراسم فرماندار صومعه سرا ضمن تجلیل از نخبگان جوان برتر تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان به جهت کسب رتبه های علمی و … در سطح استان و کشور، خواستار ترویج فرهنگ ازدواج آسان در میان نسل جوان شد و اظهار داشت : امروزه جوانان باید ازدواج را ساده برگزار کرده و با تأسی از فرمایشات ائمه اطهار (ع) ، زندگی موفق و پایدار را دنبال کنند و مسئولین نیز در این راه آنان را حمایت نمایند.

گفتنی است در جریان برگزاری این همایش، به تعدادی از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد صومعه سرا لوح تقدیر و تندیس یادبود و به ۴۸ نفر از نو عروسان تحت حمایت نیز جمعا مبلغ ۴ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه اهداء شد.

 

 

Share