استاندار در مراسم تقدير از واحدهای برگزيده در بخشهاي صنعت وتجارت

سهم صنعت در ایجاد اشتغال در گیلان ۶درصد کمتر از میانگین کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان برارتقاء سهم صنعت استان درایجاد اشتغال تأکید کرد و افزود : سهم صنعت در ایجاد اشتغال کشور ۳۳ درصد می باشد که این رقم در گیلان ۲۷ درصد است که باید با تمام توان خود در جهت جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیامیرزا ،به مناسبت هفته صنعت و معدن با حضور استاندار گیلان از واحد های برگزیده در بخشهای صنعت معدن وتجارت قدردانی شد.

صبح امروز در مراسم تقدیر از ۳۱واحد برگزیده در بخشهای صنعت معدن وتجارت ، دکتر محمد علی نجفی از وجود بیش از۱۱۰۰طرح صنعتی نیمه تمام در استان خبرداد و افزود : برای تکمیل این پروژه ها حداقل ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز است .jpg1656

وی از تشکیل کمیته ای برای حل مشکلات واحدهای تولیدی نیمه تمام در گیلان خبرداد و افزود : باید مشکلات واحدهای تولیدی گیلان شناسایی گردد و اقدامات لازم در جهت رفع آن صورت پذیرد .

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : بخشی از واحدهای صنعتی در استان ناشناخته و رها شده می باشد که باید درجهت ساماندهی هرچه سریعتر آنان اقدامات لازم صورت پذیرد .

استاندار گیلان برارتقاء سهم صنعت استان درایجاد اشتغال تأکید کرد و افزود : سهم صنعت در ایجاد اشتغال کشور ۳۳ درصد می باشد که این رقم در گیلان ۲۷ درصد است که باید با تمام توان خود در جهت جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب و گزارش رئیس جمهور در این مراسم اظهار داشت : در اردیبهشت سال گذشته شاهد تورم نقطه ای ۴۶درصدی بودیم که در سالجاری این تورم به ۱۴ درصد رسیده و شاهد کاهش ۳۲ درصدی تورم نقطه ای هستیم .

استاندار گیلان کاهش ۳۲ درصدی تورم را در کشور بی نظیر دانست و گفت : دولت یازدهم دراین مدت کوتاه خدمت گذاری موفق به تحقق این مهم شد .

دکتر نجفی به آرامش بوجود آمده در بازار اشاره کرد و افزود : دولت به دنبال رساندن تورم کشور به تک رقمی است و تحقق این مهم از برنامه های ۳ ساله دولت می باشد

jpg1654وی بابیان اینکه امروز جامعه تولید و صنعت و بازار از رکود تورمی رنج می برد اظهار داشت : بخشی از نقدینگی مهار شده است.
دکتر نجفی برخروج از رکود تورمی تأکید کرد و افزود : جامعه تولید ، صنعت و بازار توان تحمل بیش از این توقف را ندارد وباید تلاش نمائیم تا به پویایی دست یابیم .

دکتر نجفی با اشاره به فضای آرامش ایجاد گردیده در کشور و استان اظهار داشت : امروز مدیران استان برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نخواهند بود .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه حل مشکل صنعت و تولید تنها به دولت و قوه مجریه ارتباط ندارد افزود : بانک ها نیز باید در حل مشکلات تولید و صنعت نقش پررنگ تری را ایفاء نمایند و حضور جدی تری داشته باشند .

دکتر نجفی با بیان اینکه طی سالهای گذشته استان گیلان به بهانه کشاورزی بودن و مسائل زیست محیطی از ارز ارزان قیمت بی بهره بوده است افزود : اکنون صنایع هاتیک و صنایع با فناوری های نوین در استان در حل شکل گیری است .

وی با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در توسعه استان اظهار داشت : بهره گیری از منابع عظیم شرکت های دانش بنیا ن از جمله موارد مهمی بشمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم .

نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه امروز دانش آموختگان ما با مشکل بیکاری مواجهه هستند بر بهره گیری از صنایع غیرآلاینده در استان تأکید کرد و افزود : بخش عظیمی از اشتغال استان را می توان باتوجه به بخش گردشگری ایجاد کرد .jpg1655

دکتر نجفی با بیان اینکه صنایع استان باید براساس قابلیت و مزیت های استان تعریف شود افزود : استان گیلان ازظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید به بهره گیری از این استعدادها در جهت توسعه و شکوفایی استان تلاش کنیم .

استاندار گیلان با بیان اینکه دربخش فولاد کار بزرگی در استان شکل گرفته است افزود : بخش فولاد ظرفیت اشتغالزایی خوبی را در استان ایجاد کرده و باید در بخش بازار فولاد حضور فعالتری داشته باشیم .

استاندار گیلان از همراهی خوب بخش بیمه ، مالیات و تأمین اجتماعی خبرداد و افزود : حمایت از بخش تولید و ایجاد اشتغال از جمله موارد مهمی بشمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم .

وی برحضورجدی تشکل ها در بخش های مختلف تصمیم گیری تأکید کرد و افزود : شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید عملیاتی تر شود .

استاندار گیلان خواستار توجه و کمک درجهت احیای فرش دستبافت گیلان شد و افزود : بخشی از مشکلات اقتصادی استان باتوجه به این مهم حل خواهد شد .

Share