كپي نعل‌به‌نعل سریال آمریکایی

سریال هفت‌سنگی که تک‌سنگ هم نیست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، به جای این‌که رسانه‌ها شاکی باشند که چرا نعل‌به‌نعل سریال آمریکایی را کپی کرده‌اید آن‌ها به ما می‌تازند که شما نمی‌توانید و نباید سازندگان سریال را به سرهم‌بندی و کپی‌کاری صرف متهم کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رضا ساکی  در بخش طنز روز ایسنا نوشت:

129-53این روزها وضع ما روزنامه‌نویسان و خبرنگاران این‌طوری است که دایم بدهکار می‌شویم. یعنی به جای این‌که طلب‌کار باشیم، بدهکار می‌شویم. یعنی به جای این‌که ما به عنوان نماینده افکار عمومی و مردم شاکی باشیم دیگران شاکی هستند.

مدتی است که برخی از هنرمندان از برخی سیاست‌مداران یاد گرفته‌اند و وقتی سوتی می‌دهند چنان فرار رو به جلویی می‌کنند که آرین روبِن نمی‌کند. مثلا طرف با پول مملکت رفته برزیل عشق‌وحال می‌کند و اینستاگرام به‌روز می‌کند و به جای پرچم ایران پرچم تاجیکستان و بلغارستان را روی صورتش نقاشی می‌کند و اتفاقا از رسانه‌ها هم شاکی است و برای ما طنز هم می‌نویسد. یعنی به جای این‌که ما بگوییم تو که نمی‌دانی رنگ سبز پرچم کشورت بالاست یا پایین چرا می‌روی برزیل، او به ما کنایه می‌زند!

حالا هم که حکایت سریال «هفت سنگ» است. به جای این‌که رسانه‌ها شاکی باشند که چرا نعل‌به‌نعل سریال آمریکایی را کپی کرده‌اید آن‌ها به ما می‌تازند که شما نمی‌توانید و نباید سازندگان سریال را به سرهم‌بندی و کپی‌کاری صرف متهم کنید. یعنی طرف برداشته پلان به پلان سریال «هفت‌سنگ» را بر مبنای سریال «Modern Family» ساخته است بعد دو قورت و نیمش هم باقی است. یعنی الآن طوری شده که به جای این که آن‌ها شرمنده باشند ما داریم شرمنده می‌شویم.

یعنی شما فکر کنید بعد از این همه تبلیغ و این همه پول که خرج سریال شده است یک‌دفعه می‌بینی تیم نویسندگان در واقع تیم ترجمه بوده‌اند و تیم کارگردانی هم به جای دوربین دستگاه فتوکپی سر صحنه برده است. یعنی آن مسائل را از سریال آمریکایی حذف کرده‌اند، به جای دوست دختر، دوست پسر گذاشته‌اند و سر خانم‌ها هم روسری کرده‌اند، همین. بعد اسمش را گذاشته‌اند سریال ویژه ماه مبارک رمضان و توی تبلیغ‌شان می‌گویند ما هفت‌سنگی هستیم در حالی‌که تک‌سنگی هم نیستند.

شما یقین بدانید با این کاری که سازندگان این سریال کردند ملت از فردا همه «Modern Family» می‌بینند. واقعا که جنس اصل یک چیز دیگر است حتا اگر بغض‌کردن‌های احسان علیخانی باشد.

باقی بقای‌تان!

Share