مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان

سد مخزنی آیت‌الله بهجت شهربیجار آماده افتتاح است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سیف‌الله آقابیگی درباره تاخیر در افتتاح سد مخزنی شهربیجار «آیت‌الله بهجت»، اظهار کرد: طرح‌های بزرگ الزامات خاص خود را دارد. وی با بیان اینکه عملیات سد آیت‌الله بهجت بیش از ۹۹ درصد پیشرفت اجرایی دارد، افزود: مرحله نخست آبگیری این سد حدود ۱۰ متر انجام شده و منتظر حضور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سیف‌الله آقابیگی درباره تاخیر در افتتاح سد مخزنی شهربیجار «آیت‌الله بهجت»، اظهار کرد: طرح‌های بزرگ الزامات خاص خود را دارد.
13930220000198_PhotoAوی با بیان اینکه عملیات سد آیت‌الله بهجت بیش از ۹۹ درصد پیشرفت اجرایی دارد، افزود: مرحله نخست آبگیری این سد حدود ۱۰ متر انجام شده و منتظر حضور شخصیت‌ها در زمان افتتاح کامل این سد هستیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان به وضعیت دیگر سدها اشاره و یادآور شد: سد پلرود در حال انجام است و بخشی از منابع مالی سد شفارود در حساب پیمانکار است و بازرسی فنی بخش نخست ماشین‌آلات انجام شده و آماده بارگیری به مقصد شفارود است.

آقابیگی متذکر شد: سد شفارود بر اساس برنامه زمان‌بندی چهار ساله است که کنتور آغاز فعالیت آن به حرکت درآمده است و پس از این سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سد آیت‌الله بهجتآماده افتتاح است، خاطرنشان کرد: این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومانی باید با حضور شخصیت‌ها و عوامل مربوطه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و به‌زودی در این زمینه برنامه‌ریزی می‌شود.

سد مخزنی آیت‌الله بهجت در هشت کیلومتری امامزاده هاشم و شرق رودخانه سفیدرود و در ۳۵ کیلومتری شهر رشت روی رودخانه زیلکی واقع شده و قرار بود این سد در حال ساخت در آستانه دهه فجر سال ۹۲ به بهره‌برداری برسد که بر خلاف وعده مسئولان این امر محقق نشد.

فارس/

Share