احمد رمضانپورنرگسی

رمضانپور:روحانی مسیر درستی را انتخاب کرده است/ در خدمت دولت هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد رمضانپورنرگسی در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد فضای جدید در دوره ریاست جمهوری روحانی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی جریان‌های سیاسی چپ و راست وجود داشتند و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  احمد رمضانپورنرگسی در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد فضای جدید در دوره ریاست جمهوری روحانی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی جریان‌های سیاسی چپ و راست وجود داشتند و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادند.

ramzanpoor nargesiوی نمونه بارز همراهی جریان‌های سیاسی درون نظام را در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: جریان‌های سیاسی در جنگ تحمیلی در کنار همدیگر بودند و مصالح نظام را مد نظر داشتند.

رمضانپورنرگسی با تاکید بر خدشه‌دار نشدن وحدت ملی، بیان کرد: جریان‌های سیاسی با همدیگر رقابت دارند اما برای حذف رقیب نباید منافع ملی زیر پا گذاشته شود.

نماینده ادوار گیلان در مجلس شورای اسلامی خط قرمزهای نظام را مشخص خواند و تصریح کرد: انقلاب را متعلق به خود می‌دانیم.

وی به برنامه احزاب و گروه‌ها برای انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و گفت: احزاب یکی از مؤلفه‌های دمکراسی هستند و با فعال شدن احزاب، دولت فعالی خواهیم داشت و کشور از یک‌دستی خارج می‌شود.

رمضانپورنرگسی با بیان اینکه آزادی احزاب سبب جلوگیری از گسترش فساد در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: اختلاس‌های ۳ و ۱۲ هزار میلیارد تومانی به دلیل نبود احزاب اتفاق افتاده است.

*مجلس فعال در سیاست‌های کشور گره‌گشا است

نماینده ادوار گیلان در مجلس شورای اسلامی مشارکت بالای مردم در انتخابات را سبب بالا رفتن مشروعیت و اقتدار نظام دانست و یادآور شد: مجلس پویا در سیاست‌های داخلی و خارجی کشور می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد.

وی وجود افراد صدیق، متدین و کارآمد از هر دو جناح را سبب ایجاد مجلسی قدرتمند عنوان کرد و افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلس مقتدر و به‌دنبال آن دولت با اقتدار می‌شود و بر این اساس برنامه‌های مختلفی برای انتخابات مجلس در نظر داریم.

*به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت نیستیم

رمضانپورنرگسی با بیان اینکه با تمام وجود در خدمت دولت هستیم، اظهار کرد: از ابتدا اعلام کردیم به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت نیستیم اما مطالبه‌محور هستیم.

نماینده ادوار گیلان در مجلس شورای اسلامی فعالیت احزاب در کشور را کم‌رنگ خواند و بیان کرد: مردم به فردی که کاریزما است توجه دارند و این موضوع باید در حوزه اجرایی و سیاسی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی، استانداران و فرمانداران سیاست‌های کلان دولت را نمایندگی می‌کنند، تصریح کرد: افرادی باید برای تصدی‌ها انتخاب شوند که به تفکر دولت نزدیک باشند.

*شرایط کشور در سال‌های گذشته سخت بود

رمضان پور به ارزیابی عملکرد استاندار و مدیران کل استان در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: اظهار نظر درباره عملکرد مدیران در یک سال گذشته بسیار سخت است و ارزیابی‌ها باید در پایان سال ۹۳ انجام شود.

وی شرایط کشور در سال‌های گذشته را سخت دانست و خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته چهار قطعنامه علیه کشور صادر شده است.

رمضانپورنرگسی به دو سند بالادستی چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور اشاره کرد و یادآور شد: سیاست‌های چشم‌انداز ۲۰ ساله را مقام معظم رهبری به دولت و مجلس ابلاغ کرده است.

عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان گیلان برنامه‌های چهارم و پنجم و همچنین ششم و هفتم پنج ساله توسعه کشور را سند شماره دو بالادستی خواند و اظهار کرد: ۷۲ درصد از احکام و برنامه‌های چهارم توسعه کشور اجرایی نشده است.

*روحانی مسیر درستی را طی کرده است

وی به اجرای برنامه‌های دولت جدید اشاره کرد و افزود: روحانی معیشت مردم، سیاست خارجی و سلامت جامعه را دنبال می‌کرد و از زمان روی کار آمدن دولت مسیر درستی طی شده است.

رمضانپورنرگسی با بیان اینکه در سیاست خارجی حرکت خوبی انجام شده است، تصریح کرد: برطرف شدن مسائل خارجی در وضعیت داخلی کشور تاثیرگذار است.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گیلان بر حفظ پایه‌های پولی کشور تاکید کرد و گفت: استقراض از بانک مرکزی خط قرمز دولت است.

*تشکیل شورای راهبردی اصلاح‌طلبان گیلان

وی از تشکیل شورای راهبردی اصلاح‌طلبان گیلان خبر داد و بیان کرد: شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان و شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گیلان تشکیل شده است.

رمضانپورنرگسی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برنامه ششم توسعه در ارتقای گیلان حائز اهمیت است، یادآور شد: اکنون بهترین فرصت برنامه‌ریزی برای توسعه گیلان است./ فارس

Share