رئیس کل دادگستری گیلان: ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد نیازمند کمک خیران هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، احمد سیاوش‌پور شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان این شهر با اشاره به عوامل پدید آمدن جرم در جامعه، اظهار کرد: در جامعه جرمی وقوع پیدا نمی‌کند مگر اینکه عواملی دست به دست هم دهد و مقدمات آن را برای تحقق جرم فراهم کنند. این عوامل می‌تواند در مسایل فرهنگی، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، احمد سیاوش‌پور شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان این شهر با اشاره به عوامل پدید آمدن جرم در جامعه، اظهار کرد: در جامعه جرمی وقوع پیدا نمی‌کند مگر اینکه عواملی دست به دست هم دهد و مقدمات آن را برای تحقق جرم فراهم کنند. این عوامل می‌تواند در مسایل فرهنگی، اقتصادی، اعتقادی، اجتماعی، تربیتی و… باشد که بر وقوع جرم تاثیرگذار است.

13921016000690_PhotoA

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه خداوند هیچ کس را مجرم نیافریده است، تصریح کرد: تمام انسان‌ها ذاتاً پاک هستند.

وی ادامه داد: کسانی که در زندان هستند به نحوی خانواده و جامعه در این زمینه تاثیرگذارند و در این‌گونه پدیده‌های ناهنجار نقش دارند و جامعه ناگزیر است برای مدتی فرد را محبوس کند.

سیاوش‌پور خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که اگر جامعه در تمام مسائل کوشا باشد و موارد اعتقادی تقویت شود، بدون تردید دارای این همه زندانی نخواهیم بود.

وی از وجود ۸ هزار زندانی در زندان‌های گیلان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد زندانی ۵۳ درصد مربوط به جرائم موادمخدر هستند و جرم ۳۰ درصد دیگر از زندانیان سرقت است که این جرم نیز اکثرا ناشی از اعتیاد و موادمخدر است.

وی با بیان اینکه ۱۷ درصد زندانیان گیلان به دیگر جرائم محکوم هستند، تصریح کرد: ۵ درصد زندانیان نیازمند کمک خیران برای آزادی هستند که ۴۰۰ نفر را شامل می‌شود.

سیاوش‌پور خاطرنشان کرد: این تعداد زندانی جرائم غیرعمد مشمول کمک‌های مردمی و ستاد دیه هستند.

وی زندانیان جرائم غیرعمد را مربوط به تصادفات رانندگی و یا ناتوانی در پرداخت دیه عنوان کرد.

 سیاوش‌پور در مراسم مذکور با کمک ۱۰ میلیون ریالی خود در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کرد.

فارس/

Share