دیدار مسئول بسیج اساتید استان گیلان با معاون هماهنگی دانشگاه آزاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول بسیج اساتید استان گیلان با معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی این استان دیدار کرد. در این دیدار بهروز جلائی ، مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی خصوصا شهدای هشت سال دفاع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول بسیج اساتید استان گیلان با معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی این استان دیدار کرد.
در این دیدار بهروز جلائی ، مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی خصوصا ۲۰۱۴۰۷۰۹_۱۰۲۲۳۰شهدای هشت سال دفاع مقدس و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: ارتقای دانش اسلامی در دانشگاهها با توجه به امام راحل و رهبری، دانشگاه را مبدأ همه تحولات کرده، پس دانشگاهها باید در عرصه های علمی،استقلال و عدم وابستگی نشأت گرفته از دانش افزایی را حفظ نمایند.
مسئول بسیج اساتید سپاه گیلان، ورود معنویت به دانشگاهها را مهم شمرد و افزود: ارتقای معلومات و دانستنیهای دینی و معنوی استادان با تأکید تزکیه اولویت بر تعلیم است. افرادی که در این جایگاه رفیع علمی بوده باید از تزکیه بالایی برخوردار باشند .در این راستا حلقه های صالحین در این بخش ها ارتقایی را ایجاد کرده که در بخش استادان و آشنایی بیشتر آنان با معارف اسلامی باید در دستور کار دانشگاهها قرار گیرد. به همین منظور برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی صالحین بسیج اساتید به منظور توانمندسازی آنها در حوزه‌های معرفت دینی، تربیت اسلامی و بصیرت‌سیاسی را در دستور کار سازمان بسیج اساتید استان گیلان قرار گرفت.
سردار جلایی ، یکی از منویات رهبری را حفظ وحدت و آرامش در دانشگاهها دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از منویات مقام معظم رهبری ، حفظ آرامش و وحدت در دانشگاهها با هدف موفقیت در تمام عرصه های علمی بوده و دانشگاهها باید از بحث های حاشیه ای دور شوند.در همین راستا با برگزاری همایش ها و کارگروه های ویژه و تخصصی،ایجاد چنین فضایی در دانشگاهها تقویت خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از شاخصه های اساتید بسیجی جهاد با نفس است و شهیدان شهریاری و علی محمدی ها که تمام تحصیلشان در کشورشان بود و حتی یک روز هم برای کسب دانش خود را نیازمند علم و تجهیزات کشورهای دیگر ندانستند و همواره معتقد بودند که برای اقتدار نظام و انقلاب نباید هیچ توقعی حتی توقع مالی داشت و باید با جان و دل از عزیزترین چیزی هم که داریم حتی جان خود بگذریم، نمونه های اساتید بسیجی جهاد با نفس هستند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ،گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، میلیون ها نفر از دانشگاهها در مقاطع مختلف تربیت و پرورش یافتند و توانستند در تحولات علمی و تحقیقاتی کشور سهیم باشند که این افتخارات را مدیون تلاش اساتید این دانش آموختگان هستیم و آنان به اعتلای قدرت ایران اسلامی اندیشیده و بخشی از جنگ نرم را به فرصتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل خواهند کرد.
وی یکی از شاخصه امام (ره) را سازش ناپذیری بیان کرد و افزود: ساده زیستی و دنیاگریزی ایشان از دیگر شاخصه های امام خمینی (ره) بود که موجب شد شخصیت ویژه و جهانی کسب کنند.
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، با بیان اینکه یکی از کانون های مهم تمرکز دشمن در جنگ نرم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستند، گفت: ترویج فضای آزاد فکری در دانشگاه ها باید روز به روز افزایش یابد.یکی از شاخصه های علاقه مندی ملت به حضرت امام (ره) اجتهاد و روحانی بودن ایشان بود.
دکتر سید علی میرابراهیمی با اشاره به اینکه امروز توانمندی کشورها بر اساس علمشان است نه سلاحشان، افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری قدرت برتر، قدرت علم و فناوری است؛ بنابراین باید امروز با ظرفیت علمی که کشور ما دارد در سطح منطقه اول و در جهان شاهد پیشرفت روز افزون باشیم. اگر توفیقات علمی نبود قطعاً نمی‌توانستیم این چنین در مقابل کشورهای بزرگ هسته‌ای مقاومت کنیم.
وی با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در دیدار با استادان ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار با تبیین خصوصیاتی از یک استاد واقعی دانشگاه، نگارنده یک حرکت علمی گسترده در افق در پیشرو بوده است. ایشان افق تربیتی دانشگاههای نظام مقدس جمهوری اسلامی را تربیت عناصری چون شهید چمران توصیف کردند و ما وظیفه داریم با توجه به این رهنمود ها، حرکت کرده و قادر باشیم تا در جهت اعتلای دانشگاهها چه از نظر علمی و چه از نظر اعتقادی، مصداق واقعی یک استاد بسیجی را نشان دهیم.
در پایان مسائل و مشکلات اساتید بسیجی در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

Share