یونس رنجکش خبرداد

دومین جشنواره موضوعی رسانه های محلی گیلان برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: دومین جشنواره موضوعی این اداره کل با عنوان “رسانه های محلی گیلان،دریا،فرصت ها و تهدیدها”برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: دومین جشنواره موضوعی این اداره کل با عنوان “رسانه های محلی گیلان،دریا،فرصت ها و تهدیدها”برگزار می شود.
یونس رنجکش هدف از برگزاری این جشنواره را بهره گیری از ظرفیت رسانه های محلی استان در راستای معرفی جاذبه های گردشگری ساحلی و ظرفیت های اقتصادی این بخش از سرمایه های طبیعی استان گیلان عنوان کرد.
ranjkeshmedبه گفته وی،رسانه های محلی استان گیلان دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه اطلاع رسانی هستند که برنامه ریزی در راستای تدوین جریان سازی های هدفمند در حوزه پوشش جامعه هدف می تواند نقش مهمی در بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها داشته باشد.
وی ادامه داد: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در دوره جدید با درک این واقعیت تلاش خواهد کرد تا از همه فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای استان در راستای افزایش نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها و آموزش عمومی استفاده کند.
رنجکش اضافه کرد: سواحل استان گیلان از مواهب طبیعی الهی هستند که بهره گیری مناسب از آنها می تواند ضمن تولید نشاط اجتماعی و ایجاد همبستگی های ملی در زمینه افزایش توان اقتصادی منطقه نیز نقش تأثیرگذاری داشته باشد.
وی گفت: معرفی جاذبه های گردشگری ساحلی و همچنین کنکاش پیرامون مشکلات و چالش های پیش روی سرمایه گذاری در این بخش درکنار آموزش عمومی فرهنگ استفاده صحیح از سواحل دریای گیلان نقشی است که رسانه های گروهی می توانند بسیار فعال درآن ظاهر شوند.
به گفته دبیر ستاد سلامت دریا استان گیلان،گیلان از استانهای برخوردار از رسانه های پویایی است که در صورت تمرکز بر روی موضوع دریا می توانند نقش تعیین کننده ای در حساس کردن افکارعمومی و معرفی جاذبه های استان در این زمینه داشته باشند.
وی تأکید کرد در استان گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد و حدود ۶ میلیون گردشگر در تابستان از آن استفاده می کنند که می توان با نگاه ملی از این فرصت بهره مندی مطلوب داشت.
وی گفت: در دومین جشنواره موضوعی از همه رسانه های استان دعوت می شود تا کلیه آثار تولیدی و پوششی خود را اعم از خبر،گزارش خبری،گزارش توصیفی و عکس را که مربوط به دوره زمانی ۱/۴/۹۳ لغایت ۳۱/۶/۹۳ می شود،حداکثر تا ۱۵ مهرماه ۱۳۹۳ به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در قالب بولتن تولیدی از آثار منتشر شده ارسال کنند.
وی یادآور شد: نتایج اولین جشنواره موضوعی رسانه های محلی گیلان با موضوع سوم خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) مشخص شده است که بزودی معرفی و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

Share