ایرج ندیمی مطرح کرد

ندیمی:دولت یازدهم فضا را برای بهبود اوضاع احزاب مثبت کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اصلاح قانون، حمایت های دولت و تغییر فضای موجود را بهترین راهکار برای فعال کردن احزاب دانست و گفت: لوایح مربوط به احزاب نیاز به بروزرسانی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اصلاح قانون، حمایت های دولت و تغییر فضای موجود را بهترین راهکار برای فعال کردن احزاب دانست و گفت: لوایح مربوط به احزاب نیاز به بروزرسانی دارند.nadimi123

ابوذر ندیمی در آسیب شناسی فعالیت احزاب در ایران گفت: نقش کم رنگ احزاب در فعالیت های سیاسی ایران دلایل متفاوتی دارد که یکی از آنها به ویژگی های جامعه شناختی مردم باز می‌گردد زیرا مردم علاقه چندانی ازخود جهت حضور در احزاب نشان نمی دهند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند سال گذشته فعالیت برخی از احزاب در انتخابات ریاست جمهوری موجب شده است یک نوع سرخوردگی در بین مردم به وجود بیاید و این عملکرد احزاب، موجب تضعیف روحیه جامعه در برخورد با احزاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر مالی هم عمدتا احزاب را با علامت سئوال هایی متهم می کنند و می گویند احزاب با بدست آوردن قدرت به دنبال ثروت هستند و این دید، فضا را برای فعالین احزاب مشکل می کند.

ندیمی با اشاره به سخنان روحانی در خصوص احزاب گفت: متاسفانه همانطور که رییس جمهور اعلام کرد احزاب تنها در زمان انتخابات به وجود می آیند یا فعال می شوند و اینچنین رویکردی نمی تواند برای فعال دانستن احزاب معیار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: شروع شدن فعالیت ها برای مجلس دهم می تواند موجب تشکیل و فعالیت دوباره احزاب شود اما در این یکسال گذشته علیرغم شعارهای دولت برای حمایت از احزاب حرکت جدی را برای فعال شدن احزاب نمی بینیم.

این نماینده مجلس نهم در پاسخ به این سئوال که چه راهکاری برای فعال کردن احزاب وجود دارد تصریح کرد: نخست اصلاح قوانین و لایحه احزاب است که تا کنون اصلاحاتی از نظر روز آمدی روی آن انجام نشده است.

وی افزود: از لحاظ قوانین باید تغییرات زیادی را ایجاد کنیم و در مراکز قدرت نیز باید توجه بیشتری به احزاب شود برای مثال در مجلس به جای وجود فراکسیون، حزب ها باید فعالیت گسترده ای داشته باشند و یا در قوه مجریه این امکان وجود داشته باشد که بخشی از وظایف دولت به احزاب و سازمان های مردم نهاد واگذار شود که در این صورت شرایط مثبت تری از لحاظ کارکرد حزبی به وجود آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دومین راهکار را حمایت دولت و مجموعه حکومت دانست و ادامه داد: انتظار می رفت دولت یازدهم همراهی لازم را داشته باشد و اما در این یک سالی که از عمر دولت می گذرد از لحاظ رویکرد و عملکرد چه در بخش اصلاح قوانین و چه در بخش تامین مالی و چه در بخش رویکرد قابل اعتنا، تحول جدی را شاهد نبوده ایم.

وی در بیان سومین راهکار خود برای تقویت فعالیت های احزاب اظهار داشت: ایجاد فضا برای فعالیت احزاب می‌تواند رشد و گسترش آنها را افزایش دهد، البته در دولت جدید بخصوص از جهت تبلیغات، فضای مثبتی ایجاد شده است و توجیهات بیشتری برای فعال تر کردن احزاب احساس می شود اما اگر این سه شرط فراهم شود می توانیم شاهد پدیدار شدن احزاب شناسنامه دار و فعال باشیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره بازگشایی خانه احزاب معتقد است: رویکرد صنفی حزبی تعریفی است که برای خانه مطبوعات، خانه فیلم، خانه احزاب، کانون نویسندگان و بسیاری از این نوع مجامع وجود دارد که در یک سال گذشته با توجه به شرایطی که ایجاد شده است تغییر و تحول محدودی را شاهد بودیم.

وی افزود: اینکه حزب های فعال و شناسنامه داری که طی سال صرفا چندین جلسه و بیانه را داشته باشند کم است و در این حالت وجود خانه احزاب نمی تواند کمک چندانی به وضعیت کنونی احزاب کند اما به طور کل وجود خانه احزاب جزء موازین فعالیت های حزبی است که باید فعال باشد.

خانه ملت/

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share