حسن اسدنیا

دولت تدبیر و امید به جای نیروهای منفعل،از مدیران شایسته و کارآمد در مدیریت گیلان استفاده کند

دولت تدبیر و امید به جای نیروهای منفعل ، از مدیران شایسته و کارآمد در مدیریت گیلان استفاده کند روی کار آمدن دولت اعتدال و پیروزی دکتر روحانی، بارقه های امید را در مردم زنده کرد تا در این دولت، تدابیر ویژه ای برای رفع معایب، حل بحران ها و سرعت بخشیدن به موتور رشد […]

دولت تدبیر و امید به جای نیروهای منفعل ، از مدیران شایسته و کارآمد در مدیریت گیلان استفاده کند

hasanروی کار آمدن دولت اعتدال و پیروزی دکتر روحانی، بارقه های امید را در مردم زنده کرد تا در این دولت، تدابیر ویژه ای برای رفع معایب، حل بحران ها و سرعت بخشیدن به موتور رشد و توسعه کشور فراهم شود. اما این انتظار مردم تا چه اندازه از رویا به واقعیت مبدل شده است. البته دولت اعتدال در عرصه سیاست بین الملل توانسته گام های خوبی را بردارد و هنوز زمان زیادی باقیست تا بتوان عملکرد کابینه آقای روحانی را ارزیابی و یا نقد کرد. بر این اساس مردم نیز همچنان امیدوارانه به اقدامات دولت چشم دوخته و از رفتار و برنامه های آن حمایت می کنند و حتی در دلواپسی هم گرفتار نمی شوند!، چرا که به شعارهای دکتر روحانی اعتماد دارند. اما نگاهی به عملکرد دولت در مدیریت استان گیلان، اندکی ما را مأیوس می کند و امیدواریم تحولات مدیریتی خوبی را در استان گیلان شاهد باشیم و معایب اصلاح شود. گیلان، مهد کارآفرینی، تفکر، استعداد و ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی است و اگر مدیریت کارآمدی بر استان حاکمیت داشته باشد، قطعاً می توان شاخص های منفی استان را در بحث بیکاری، رکود اقتصادی و صدها مشکلات و معضلات دیگر ترمیم و کاهش داد. استان گیلان برای توسعه و تحول به وجود نیروهای کارآمد و مدبری نیاز دارد و باید در عزل و نصب ها ، به معنای واقعی تغییر ایجاد کرد و با جابجایی مشکل حل نخواهد شد. می بایست بدنه مدیریتی استان از وجود مدیران نالایق جدا شود و افرادی آگاه، متخصص، مردمدار، متعهد به آرمانهای انقلاب و توانا روی کار بیایند. تغییر به معنای دگرگونی درعرصه مدیریتی است و اگر بخواهیم جای بخشدار، فرماندار و یا مدیر اداره ای را عوض کنیم، کار بزرگی نکرده ایم. موضوع دیگر در استفاده از نیروهای جدید برای مدیریت استان این است که نباید به سراغ نیروهای معتدلِ منفعل برویم، بلکه باید مدیری انتخاب کنیم که شجاع، شایسته، اعتدال گرا و کارآمد باشد. همچنین می توان در جهت تعامل با همه سلیقه ها از مدیرانی که شایستگی دارند، اما در عرصه سیاسی تفکر دیگری دارند، هم استفاده کرد و صرفاً استفاده از نیروهای همسو و حزبی (خودی) در دستگاههای اجرایی صحیح نیست. دولت روحانی، فضای خوبی برای کار و توسعه در کشور فراهم کرده و می توان با بهره گیری از توان مدیریتی نسل جوان و نسل با تجربه به توازن و اصلاح خوبی در وضعیت نامساعد مدیریتی رسید و راه را برای رفع معضلاب و سربلندی دولت هموار ساخت. ما نیاز تحول در جامعه مدیریتی استان هستیم و باید مدیران کارآمد ، با سلیقه های مختلف، را شناسایی و با عزمی راسخ در سایه همگرایی و تعامل به روند رشد و توسعه قطار توسعه گیلان زمین کمک کرد.
“چه زیباست که چون صبح، پیام ظفر آریم / گل سرخ / گل نور / ز باغ سحر آریم / چه زیباست، چو خورشید / دُر افشان و درخشان / ز آفاق پُر از نور ، جهان را خبر آریم / چه زیباست، که با مهر / دل از کینه بشوییم / چه نیکوست که با عشق / گل از خار برآریم / گذرگاه زمان را / سر افراز بپوئیم / بیایید بیایید / از این عالم تاریک / دل افروز تر از صبح / جهانی دگر آریم.

حسن اسدنیا

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share