رئیس شورای عالی امنیت ملی در جلسه امروز هیات دولت

تأیید مشی اعتدال از سوی رهبر انقلاب سرمایه دولت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روحانی تصریح کرد: دولت از نقدی که مطابق فرمایشات رهبری منصفانه، محترمانه، دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ‌گیری و اذیت رساندن به دولت باشد، استقبال می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس‌جمهور با قدردانی از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران نظام، اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی را از مهمترین اولویت‌های دولت دانست و با تاکید بر انطباق برنامه‌های دولت تدبیر و امید بر این سیاست‌ها، تمامی دستگاه‌ها را به اجرای جدی تکالیفی که در تحقق این سیاست‌ها برای آنان تعیین و ابلاغ شده، مأمور کرد.hamid forootan _-37

حسن روحانی در نشست هیأت وزیران، اولویت رونق در بخش صنعت و معدن را که در فرمایشات رهبری هم مورد تأکید قرار گرفت، با توجه به سهم عمده‌ای که در تولید دارد، با اهمیت تلقی کرده و از هیأت وزیران خواست که با توجه به بررسی‌های متراکم و گسترده‌ای که در دستگاه‌های گوناگون انجام شده است، لایحه رونق تولید و تدابیر اجرایی و هماهنگی دولت در اسرع وقت نهایی شود.

رئیس‌جمهور، بسته حمایتی دولت برای حمایت از رونق را امیدبخش و تقویت‌کننده تولید عنوان کرد

روحانی کمک بانک‌ها در جهت تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها را ضروری دانست و دستگاه‌های مرتبط را به اعلام اقداماتی که در این باره انجام شده است، توصیه کرد.

وی حمایت از بخش کشاورزی را از اولویت‌های دولت دانست و اظهار کرد که در این مدت در جهت تأمین نهاده‌ها، ماشین‌آلات تعیین خرید تضمینی و اتخاذ تدابیر درخصوص بحران آب اقدامات خوبی انجام شده و همچنان توسعه حمایت‌ها در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی که در بخش انرژی تنظیم شده است، ابراز امیدواری کرد که شاهد توسعه قابل توجه این بخش باشیم.

روحانی برنامه‌های دولت در جهت گسترش و توسعه بنادر، راه آهن، فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه گردشگری داخلی و خارجی را عامل دیگر برای رونق تولید و افزایش اشتغال ذکر کرد و بر تقویت بازار بورس که مایه تقویت امید در جامعه است، تأکید کرد.

وی تأیید مشی اعتدال از سوی مقام معظم رهبری را سرمایه بزرگی برای دولت دانست و دستگاه‌های اجرایی را به مراقبت از دغدغه رهبری سفارش کرد و گفت که اعتدال آموزه مهم دینی و تعبیر بلندی است که مسیر تقویت دین و پیشرفت کشور را در دوری از افراط و تفریط دنبال می‌کند.

بار سنگین اداره کشور نیازمند حمایت رهبری است

رئیس‌جمهور، حمایت صریح و جدی رهبری از دولت و مسئولان رده بالای آن را از قوی‌ترین تعابیر در حمایت از دولت در سال‌های اخیر دانست و مراتب قدردانی و تشکر دولت را از حمایت‌های رهبری ابراز داشت.

روحانی حمایت رهبری را سرمایه بزرگی برای دولت دانست و با بیان اینکه “بار سنگین اداره کشور نیازمند حمایت رهبری است”، مهمترین دغدغه دولت را سامان‌بخشی به امور مردم که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست، دانست و بر لزوم همراهی، همدلی و مشارکت همه قوا برای پاسخگویی شایسته به این دغدغه‌ها تأکید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت با تکیه بر سرمایه اصلی حمایت مردم و رهبری بتواند مشکلات را از سر راه بردارد.

دولت از نقد منصفانه، محترمانه، دلسوزانه و به دور از مچ‌گیری استقبال می‌کند

رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: دولت از نقدی که مطابق فرمایشات رهبری منصفانه، محترمانه، دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ‌گیری و اذیت رساندن به دولت باشد، استقبال می‌کند و چنین نقدی را لازمه اصلاح هرچه کامل‌تر امور می‌داند.

روحانی حمایت قاطع مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده را که در این مقطع حساس در خط مقدم یک امر خطیر قرار دارند، موجب تقویت روحیه آنان و تقویت موضعشان در دفاع از آرمان‌های کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که دولت با تبعیت کامل از رهنمودها و پاسخگویی به مطالبات ایشان، همواره از این هدایت و حمایت برخوردار باشد.

ایسنا/

Share