دستورالعمل صید ماهی با قلاب در سال ١٣٩٣ اعلام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستورالعمل صید ماهی با قلاب در سال ١٣٩٣ اعلام شد. صید ماهی با قلاب همواره به عنوان یکی از تفریحات مورد علاقه مردم در تمام نقاط دنیا معرفی میشود که درکشور ما نیز طرفداران زیادی دارد از اینرو سازمان حفاظت محیط زیست همه ساله برای برخی از مناطق آبی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستورالعمل صید ماهی با قلاب در سال ١٣٩٣ اعلام شد.

615158_0sBlCaAtصید ماهی با قلاب همواره به عنوان یکی از تفریحات مورد علاقه مردم در تمام نقاط دنیا معرفی میشود که درکشور ما نیز طرفداران زیادی دارد از اینرو سازمان حفاظت محیط زیست همه ساله برای برخی از مناطق آبی کشور مجوز هایی را صادر میکند . در سال جاری و با آغاز فصل گرما و صید در رودخانه ها و مناطق آبی مجاز، صدور پروانه صید ماهی با قلاب از خرداد سال جاری آغاز شده است و تا پایان دیماه ادامه دارد در این راستا موارد زیر برای صدور پروانه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌ها و آب‌های داخلی کشور به استثناء استان‌های گیلان، مازندران و گلستان توصیه میشود :
۱- اعتبار پروانه صادره از تاریخ صدور به مدت یک ماه می‌باشد. بدیهی است پس از پایان تاریخ اعتبار، متقاضیان موظفند برای دریافت پروانه مجدد مراجعه نمایند.
۲- بهای پروانه صید ماهی پنجاه هزار ریال است که در مقابل ارائه رسید بانکی، بنام صیاد صادر می شود.
۳- تعداد مجاز صید، روزانه ده قطعه ماهی به ازای هر پروانه تعیین می‌باشد.
۴- صید در رودخانه‌های حفاظت شده و فاصله تا ۵۰۰ متری از مصب رودخانه ها و نیز صید انواع آزاد ماهیان دریای خزر ، ماهیان خاویاری و ماهی قزل آلای خال قرمز ممنوع است.
۵- ماهیگیری در قسمت‌هایی که از طرف سازمان آب منطقه ای ممنوع اعلام گردیده است مجاز نمی‌باشد.
متقاضیان با در دست داشتن کارت ملی خود و ارائه یک قطعه عکس ۴*۳ میتوانند به اداره کل یا ادارات شهرستانها و یا پاسگاه های سر محیط بانی محیط زیست مراجعه نمایند و نسبت به اخذ پروانه ماهیگیری با قلاب اقدام نمایند.

 روابط عمومی محیط زیست/

Share