يك نماينده در اين خصوص مي گويد

در ضیافت افطاری اصولگرایان با رئیس‌جمهور چه گذشت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,در شرایطی که گاه طرح مسایلی چون استیضاح قریب الوقوع برخی وزرا یا بحث های در گرفته میان جناح غالب در دولت با طیف فکری غالب در مجلس، دورنمایی خوبی از همکاری دو طرف ترسیم نمی‌کند، برگزاری نشستی مشترک، خبر خوبی است که نشان از همکاری و همراهی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,در شرایطی که گاه طرح مسایلی چون استیضاح قریب الوقوع برخی وزرا یا بحث های در گرفته میان جناح غالب در دولت با طیف فکری غالب در مجلس، دورنمایی خوبی از همکاری دو طرف ترسیم نمی‌کند، برگزاری نشستی مشترک، خبر خوبی است که نشان از همکاری و همراهی دارد.از ساعت ۱۹ روز گذشته، باشگاه نهاد ریاست جمهوری در حالی پذیرای بسیاری از چهره‌های شاخص اصولگرایی بود که پیش از آن خبر این ضیافت افطاری به دعوت رئیس جمهور مخابره نشده بود و دعوت شدن چهره های شاخص طیف های مختلف اصولگرایان، به نوعی حکایت از مطرح شدن بحث هایی مهم در این نشست داشت.

در این نشست که حدود پنجاه تن از شخصیت‌های سیاسی، فعالان و نمایندگان اصولگرا چون غلامعلی حداد عادل، محمد حسن ابوترابی، محمدنبی حبیبی، حسین فدایی، علیرضا زاکانی، حسین طلا، حمیدرضا ترقی، اسداله بادامچیان، کاظم جلالی، احمدرضا دستغیب، بهروز نعمتی، حسن غفوری فرد، حسین مظفر، مهرداد بذرپاش، عبدالرضا مصری، امیر محبیان، مرتضی حسینی، لطف‌الله فروزنده و دیگران حضور داشتند، ابتدا چند تن از میهمانان سخن گفتند و در انتها رئیس جمهور نظرات خود را مطرح کرد.
74e.php

حسین طلا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در این باره گفت: عمده موضوعات مطرح شده در این نشست به این بر می‌گشت که برای عبور از شرایط سخت کشور، بیش از هر چیز به همدلی و همراهی نیازمندیم و با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت مردم، همگرایی لازم است تا بتوانیم از این برهه عبور کنیم.

وی افزود: از جمله نکاتی که بر آن تاکید شد، این بود که بعضی از مفاهیم که استنباط مشترکی از آنها میان گروه ها و جناح های مختلف نیست کنار گذاشته شده و به جای آن مفاهیم مشترکی چون اقتصاد مقاومتی که هم دولت آن را قبول دارد، هم جناح های مختلف و هم مجلس، پیش برده شود، چراکه بر این باوریم که معیشت مردم و اصولا موضوع نان، جناح و گروه نمی‌پذیرد.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه همگرایی و حرکت بر مبنای دیدگاه‌های نزدیک برای کمک به دولت و در نهایت، تامین معیشت مردم، مورد تاکید میهمانان قرار گرفت، افزود: برخی سخنرانان این نشست تاکید کردند که اگر “اعتدال” با معنایی که دارد نمودار شود، قطعا اصولگرایان هم از آن حمایت خواهند کرد چراکه متاسفانه عمدتا می‌بینیم در تغییر دولت‌ها دچار زیکزاک های مدیریتی شده و عملا فرصت هایی را به خاطر تغییرات مدیریت‌ها که گاه تا رده کارشناسی نیز می‌رسد، می‌سوزانیم که باید اینها را کنار گذاشت و اعتدال پیشه کرد.

نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به این سوال که آیا موضوعاتی مانند استیضاح برخی وزرا هم در این نشست مطرح شد؟، گفت: خیر. موضوعاتی از این دست طرح نشد. البته تاکید شد که نگاه انتقادی دولت به مجلس یا به عکس، مجلس به دولت، می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و نقطه ضعف‌ها را نشان دهد و بر این اساس، انتقاد، به معنای انتقاد سازنده را باید ملاک عمل قرار دهیم؛ بیشتر درباره کلیات صحبت کردیم و75e.php به مصادیق ورود نکردیم.

/تابناک

Share