نجف نزاد خطاب به توکلی:از آه یتیمان بترسید

درگیری لفظی شدید دو نماینده در نطق‌های میان دستور مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه امروز مجلس در زمان ایراد نطق‌های میان دستور با درگیری لفظی بین مقداد نجف نژاد، نماینده بابلسر و احمد توکلی، نماینده‌ی تهران همراه بود. طرفین درباره‌ی مالکیت زمینی در بابلسر ادعا داشتند که در نهایت با وساطت لاریجانی این مساله به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه امروز مجلس در زمان ایراد نطق‌های میان دستور با درگیری لفظی بین مقداد نجف نژاد، نماینده بابلسر و احمد توکلی، نماینده‌ی تهران همراه بود. طرفین درباره‌ی مالکیت زمینی در بابلسر ادعا داشتند که در نهایت با وساطت لاریجانی این مساله به اتمام رسید.

6935_origمقداد نجف‌نژاد به عنوان نخستین ناطق میان دستور امروز گفت: اخیرا نسبت ناروائی در برخی از روزنامه‌ها و سایت‌ها علیه بنده درج شده که آن را ظلم آشکار به خود و اهانتی بزرگ به مردم حوزه‌ی انتخابیه‌ام می‌دانم. منشاء این ظلم سایت الف و شخص جناب آقای توکلی است.

او ادامه داد: شهرستان بابلسر به مثابه‌ی بسیاری از شهرهای استان مازندران، املاک و مغازه‌هایش جزو اموال و املاک پهلوی بوده و در زمان انقلاب به بنیاد علوی و مستضعفان منتقل شده است. لذا اگر مسئولین شهر برنامه‌ای داشته باشند که زمین نیاز داشته باشند حتما باید از بنیاد مستضعفان مطالبه کند در همین راستا هیات امنایی با درخواست بنده تشکیل شد و زمینی ۸ هکتاری از پلاک ۲۰۰ هکتاری بنیاد مستضعفان در بابلسر خریداری شد و از همان ابتدا، فروش‌نامه‌ با عنوان حقوقی ما یعنی بنده به عنوان نماینده‌ی مجلس، فرماندار، شهردار، شورای شهر بود تا کاملا روشن باشد که معامله عمومی است و جنبه‌ی خصوصی ندارد.

نماینده‌ی بابلسر اضافه کرد: به عنوان هیات امنای خانه جوان، موفق به تاسیس خانه جوان نشدیم و خیری دیگر، زمین دیگری در بابلسر آن را احداث کرد. خانه جوان تاسیس شد و من به بنیاد مستضعفان مراجعه کردم و با اجازه‌ی آنها می‌خواستیم زمین در اختیار ما نباشد چون من یک روز هستم و یک روز نیستم. می‌خواستیم این خدمت به شکل مطلوبی ادامه پیدا کند. با اجازه بنیاد قرض‌الحسنه‌ای به نام قرض‌الحسنه بعثت را تاسیس کردیم.

او ادامه داد: وقتی از آن ۸ هکتار معامله کردیم، ۴ هکتارش از ۴۰-۵۰ سال پیش پلاژ بوده و در اختیار پلاژداران بود که به آنها واگذار کردیم و بقیه را با مشورت شورای شهر و شهردار و فرمانداری برای چند طرح عمرانی با کاربری تفریحی، توریستی و فرهنگی و ورزشی در نظر گرفتیم. از ابتدا تا انتها هم با بنیاد مشورت کردیم. یعنی از شخص آقای رفیق‌دوست با این که خریده بودیم اجازه گرفتیم. ایشان فرمود اشکالی ندارد و بر اساس کاربری در آنجا ساخت و ساز کنیم تا این که آقای فروزنده تشریف آوردند و شکایتی در دادگاه مطرح شد و بعد از هفت، هشت، ده سال دادگاه حکم داد معامله به دلیل شرط از ابتدا که همان خانه جوان بود و رعایت نشده بود فسخ شد. ما خوشحال شدیم که تعیین تکلیف می‌شود و بنیاد هم مصمم است که این مشکل را به نفع مردم حل کند.

نجف‌نژاد گفت: اما روی صحبت من با آقای توکلی است که غیر واقع و خلاف بیّن حکم دادگاه، حکم و تهمت ناروایی به بنده دادند. از رسول اسلام (ص) پرسیدند: بالاتر از حرمت خانه خدا چیزی هست؟ فرمود حفظ آبرو و حرمت مسلمان است. آقای توکلی، نماینده‌ی تهران، اهل مازندران، شما تعمدا اسم بنده را به عنوان نماینده آورده‌اید. فرماندار و شورای شهر را حذف کردید که القا کنید معامله شخصی بوده. جناب آقای توکلی اگر شما حسی دارید و کنجاوید و احساس تکلیف می‌کنید حق یا ناحق به اطلاع مردم برسانید اشکالی نیست. لااقل جوانمردی کنید و امانتداری کنید و همان حکم دادگاه را منتشر کنید؛ نه توهین و اهانت و تهمت آشکار به بنده.

او اضافه کرد: بنده در تاریخ قبل از تحقیق و تفحص ۹۲/۹/۱۳ نامه‌ای با کمال شهادت و اطمینان به آقای لاریجانی نوشتم در این نامه نوشته‌ام چنانچه این جانب حتی یک سانتی‌متر زمین از بنیاد مستضعفان برای شخص خود و اقوام و دودمانم در سراسر کشور دریافت داشته باشم ضمن سلب مالکیت از خود حاضر به تحمل هرگونه مجازاتی هستم. گردن ما در برابر قانون از مو باریک‌تر است و دستگاه قضایی با نظارت مجلس بررسی کند اگر خلاف این نوشته و این مدعای بنده ثابت شده خودم را سزاوار همه گونه مجازاتی می‌دانم. این ادعای بنده است و آن را با افتخار اعلام می‌کنم، آن را که پاک از محاسبه چه باک است.

نماینده‌ی مردم بابلسر خطاب به توکلی گفت:‌ شما هم می‌توانید چنین ادعایی بکنید شما که پرونده زمین خواری‌تان کاملا روشن است و چند هزار متر زمین فقط در شهرک غرب به صورت شخصی از بنیاد مستضعفان گرفتید و متعهد شدید ۲۰ درصد آن را برای یتیمان بگذارید. از آه یتیمان بترسید که آن را هم پرداخت نکردید. الان قیمت آن زمین که با ثمن بخس با تخفیف به شما فروخته شده دهها میلیارد تومان است. غیر از این چند هکتار زمین در منطقه ییلاقی دماوند به صورت شخصی گرفتید. دست پیش می‌گیرید که پس نیفتید. بترسید از آدمهایی که شعارشان گوش فلک را کر می‌کند اما پای عمل پاهایشان می‌لنگد.

این نماینده‌ی مجلس افزود: به عالمی گفتند فلانی به این و آن تهمت می‌زند فرمود او مریض است و مستحق ترحم است، رفتار شما ذهنیت منفی شما را به همه نشان می‌دهد …

در این بخش از سخنان نجف نژاد مجلس دچار همهمه شد و لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت از نجف نژاد خواست این گونه صحبت نکند و به همکار خود توهین نکند.

لاریجانی پایان وقت نطق شفاهی نجف‌نژاد را اعلام کرد، اما این نماینده مجلس به سخنان خود ادامه داد و گفت: من ۴ دوره نماینده مجلس بودم؛ بعد از آن ماجرای معامله مردم به من رای کامل دادند؛ آقای توکلی از شما بعید است فردی که باجگیر و سوء استفاده‌گر و دلال است به من مراجعه کرد، پست می‌خواست من به او ندادم. به شما وصل شد شما را فریب داد. به مردم مراجعه کنید. مردم چشمه زلالند که خار و خاشاک بر نمی‌دارند. مردم در دوره قبل که این اهانت‌ها و شانتاژها وجود داشت صد در صد بیشتر از دور قبل به من رای دادند. خودتان امتحان کنید در منطقه محل تولد آنجاییکه زندگی کردید کاندیدا شوید. شما در بین آنهایی که شما را به خوبی می‌شناسند جایگاهی ندارید. از این کارهای ناشایست دست بردارید.

لاریجانی از نمایندگان خواست در نطق خود مواردی را مطرح نکنند که نمایندگان دیگر بخواهند به آن جواب دهند و بحث شود.

در ادامه صحبت‌های نجف‌نژاد، احمد توکلی نیز به روشن کردن مواردی که مطرح شده بود پرداخت و گفت: همان‌طور که ایشان گفتند زمینی گرفتند به استناد اینکه هیات امنا و خانه جوانی تشکیل داده بودند. بعدا این زمین را تفکیک کردند و فروختند و بنیاد مستضعفان از ایشان شکایت کرد. دادگاه اول دادگاه عمومی بابلسر ایشان را محکوم و معامله را باطل اعلام کردtavkolix و آن را تصرف شرعی و خلاف شرطی که در قرارداد ذکر شده دانسته. در دادگاه تجدیدنظر نیز دادگاه محترم ضمن اینکه که گفته بنیاد حقی ندارد چون معامله تمام شده تصریح کرده که حق مردم بابلسر است که شکایت کنند و زمین را از دست این آقایان بگیرند چون این زمین در محل خود مصرف نشده است.

وی اضافه کرد: دادگاه دوم که ابطال معامله را رای نداده تصریح کرده که تخلف صورت گرفته. بنیاد مستضعفان تقاضای اعمال ماده ۱۸ را کرده و تقاضای آن به قوه قضاییه رفته و سه کارشناس عالی مقام نظریه دادند و گفتند که این کار تخلف است.

توکلی بخشی از این نظر سه کارشناس را قرائت کرد: علی‌ هذا فروشنده به هیچ وجه راضی و متمایل به واگذاری زمین در جهت منافع شخصی که پول آن به جیب چند فرد صاحب‌نفوذ می‌رود نیست. ثانیا با عنایت به محتویات پرونده و نامه فرماندار محترم شهرستان بابلسر چنین موسسه‌ای وجود خارجی نداشته است.

در ادامه لاریجانی به توکلی تذکر داد که در اینجا هیچ کس نمی‌خواهد قضاوت کند اما توکلی تاکید کرد که قضاوت شده است و افزود: این نظریه مستشاری نزد مقامات ذیربط می‌رود و اعمال ماده ۱۸ را اجازه می‌دهند. دادگاه تجدیدنظر هم‌عرض در مازندران تشکیل می‌شود و حکم ابطال معامله تمام تخلفات را تایید می‌کند و دستور می‌دهد تمام ساختمان‌هایی که آنجا ساخته شده قلع و قمع شوند. این زمین‌ها تفکیک شده و یکی از خریداران آن یکی از بدنام‌ترین و متخلف‌ترین صندوق‌های اعتباری است و متاسفانه این کار صورت گرفته ولی مجلس باید از اینطور افرادی که از مقام‌شان سوء استفاده می‌کنند منزه باشد.

توکلی گفت: این افراد برای منافع عمومی امکانات می‌گیرند و بعد استفاده شخصی می‌کنند.

لاریجانی بار دیگر در ادامه این بحث‌ها تاکید کرد که این مساله مسیر دادگاهی دارد و اگر تخلفی صورت گرفته دادگاه باید آن را تعیین کند و لزومی ندارد چنین مسائلی در مجلس مطرح شود چرا که مجلس محل محکمه نیست.

پس از این بحث‌ها یوسف‌نژاد نماینده دیگر مجلس در پاسخ به ادعای توکلی گفت: اگر ایشان حکم دادگاه را مطرح می‌کنند بقیه آن را نیز بگویند. بعد از اینکه قرض‌الحسنه تشکیل دادیم نوشتیم ما امضاکنندگان ذیل جهت بسط و توسعه خدمات فرهنگی و ارتقای وضعیت اقتصادی و برای توجه بیشتر به جوانان و رفع مشکلات این قشر فعال جهت اشتغال به ویژه ترویج امر مقدس اشتغال و ازدواج، کلیه اختیارات و امکانات به هر شکل اعم از مستقیم و غیرمستقیم که فرض یا تصور می‌شود از خود سلب و به صندوق قرض‌الحسنه بعثت بابلسر که برابر ضوابط و مقررات جمهوری اسلامی تشکیل گردید واگذار می‌نماییم. بدیهی است کلیه امکانات مادی و معنوی به هیچ وجه شخصی نبوده و موکدا و منحصرا برای امور عام‌المنفعه در اختیار صندوق قرار خواهد گرفت. همچنین کلیه مسئولیت‌ها از اعضای زیر سلب و هیات امنای صندوق جدید‌التاسیس پاسخگوست. در ماده ۳۷ نیز گنجانده شده که این صندوق متعلق به ولی فقیه است و در صورت تعطیلی و یا انحلال کلیه امکانات آن به نماینده ولی فقیه در استان واگذار خواهد شد.

/ایسنا

Share