اخرين تحوالات عراق

«داعش» با صدور بیانیه‌ای تشکیل «خلافت اسلامی» را اعلام کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گروهک تروریستی «داعش»با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای ماه رمضان «دولت اسلامی» تشکیل شده و «ابوبکر بغدادی»با عنوان «خلیفه» ریاست حکومت را بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا13930409000078_PhotoA  گروهک تروریستی «داعش» عصر یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای ماه رمضان «دولت اسلامی» مورد ادعایش تشکیل شده و «ابوبکر بغدادی» سرکرده این گروه با عنوان «خلیفه» ریاست حکومت مورد ادعای داعش را بر عهده دارد.

داعش با انتشار بیانیه صوتی خود که گفته می‌شود «ابو محمد شامی» سخنگوی رسمی داعش آن را قرائت کرده است، ادعا می‌کند که «بغدادی» خلیفه همه مسلمانان جهان است و همه گروه‌های دیگر باید با وی بیعت کنند.

در این بیانیه با بیان اینکه «مجلس مشورتی (در داعش) تشکیل جلسه داد» آمده است: بعد از اینکه روشن شد که دولت اسلامی (داعش) همه ارکان لازم برای خلافت را دارد و مانع یا عذری شرعی برای تشکیل آن وجود ندارد، درباره خلافت بحث و بررسی کرد. دولت اسلامی با اعضای «حل و عقد» متشکل از سران و امراء و مجلس مشورتی تصمیم به تشکیل خلافت اسلامی و نصب خلیفه مسلمین و بیعت» با «عبد الله الإبراهیم عواد السامرائی» ملقب به ابوبکر البغدادی گرفت.

در این بیانیه نسب این سرکرده تروریستی اینطور اعلام شده است که وی «شیخ مجاهد عالم عامل عابد» و «امام همام از نسل اهل بیت نبوت عبدالله ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد البدری القرشی هاشمی حسینی است» که نسبش سامرائی و منشأش بغدادی است و بیعت با خود را قبول کرده است تا خلیفه مسلمانان در همه جای دنیا باشد.

در این بیانیه تصریح شد که نام «دولت اسلامی عراق و شام» در مکاتبات و مناسبات رسمی این گروهک ملغی شد و به جای آن «الدوله الاسلامیه» استفاده خواهد شد.

در ادامه این بیانیه با بیان اینکه «با اعلام خلافت بر همه مسلمانان واجب شده است که با خلیفه بیعت و او را یاری کنند» ادعا شده است که «همه شروط خلافتی که اهل علم ذکر کرده‌اند» در ابوبکر بغدادی وجود دارد و وی جانشین «ابو عمر البغدادی» می‌شود و دایره حکمرانی‌اش در مناطق وسیعی از عراق و شام است.

داعش در این بیانیه همچنین از همه گروه‌ها و افراد مسلحی که به «دولت اسلامی» وابسته نیستند، خواسته است که با این گروه بیعت کنند و خطاب به همه کسانی که آنان را «رزمندگان» خوانده است گفت: در جهاد خود تقوای خدا پیشه کنید و هیچ عذری شرعی برای شما نمی‌بینیم که این دولت را یاری نکنید.
تشکیل «خلافت» از طرف «داعش» به چه معناست؟

بدون شک اعلام این خلافت تلاشی برای قرار دادن تمام گروهک‌های (تروریستی) دیگر در یک عمل انجام شده است همانگونه که در بیانیه داعش خطاب به دیگر گروههای تروریستی آمده است: شرعیت گروه شما باطل شد هیچکدام از شما بدون بیعت با بغدادی اجازه شرعی ادامه زندگی ندارید؛ پیروزی جز با وجود گروههایی مانند شما به تاخیر نمی‌افتد زیرا گروههای شما دلیل تفرقه است.

یکی از طرفدارن «النصره» در مورد معنی اعلام خلافت می‌گوید که این یعنی اینکه گروه 13930409000101_PhotoAطالبان یا القاعده با تمام شاخه‌های آن گناهکار هستند و اگر با بغدادی بیعت نکند جنگ یا آنها و قتلشان واجب است.

یکی از افراد گروهک «عبدالله عزام» (در لبنان) هم در گفت‌وگو با «الاخبار» گفت: در حال حاضر منفعت و مصلحتی در اعلام خلافت وجود ندارد بلکه این اقدام زیانهایی به دنبال دارد و باید هر چه زود باطل اعلام شود.

یکی دیگر از شیوخ سلفی، داعش را «کنفرانس حماقت» می‌خواند که ساختارهای یک دولت واقعی را ندارد. وی می‌افزاید: کارشناسان اقتصادی و آموزشی این دولت کجایند؟ به نظر من این یک اقدام انتحاری است که فروپاشی آن را به جلو می‌اندازد. دیگری می‌پرسد: ما فهمیدیم که بخشی از اموال داعش از راه فروش نفت به دست می‌آید اما اگر این مسئله تحریم شد چکار می‌خواهد انجام دهد؟

الاخبار در پایان نوشت: بدین ترتیب پس از آنکه «خلافت اسلامی» تشکیل شد و موجودیت یافت جهادی‌ها اکنون اعلام می‌کنند که اکنون همه نگاه‌ها به مکه است. همچنین مدینه. در نتیجه خلیفه در هر ولایتی امیری تعیین خواهد کرد. چه کسی می‌داند شاید پاسخ اینکه مثلا امیر لبنان چه کسی باشد، نزد حزب اسلامی باشد که سالهاست دعوت به تشکیل خلافت اسلامی می‌کند.
«نتانیاهو» از جدایی کُردهای عراق حمایت کرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از استقلال کردها در عراق و تشکیل کشور کردی حمایت کرد.

نتانیاهو در آموزشگاه پژوهشی (آی.إن.إس.إس) وابسته به دانشگاه تل‌آویو، ادعا کرد: در عراق و برخی مناطق خاورمیانه که شاهد درگیری میان سنی و شیعه است، فروپاشی‌هایی صورت گرفته است. در چنین شرایطی ما باید از مطالبات کردها برای استقلال حمایت کنیم.

وی گفت: کردها ملت مبارزی هستند که پایبندی سیاسی و میانه‌روی خود را ثابت کرده‌اند و مستحق استقلال سیاسی هستند.

اسرائیل از سالهای دهه ۶۰، روابط محرمانه نظامی، اطلاعاتی و تجاری با کردها دارد.

در شرایطی که عراق در بحران نفوذ داعش به سر می‌برد، کردهای عراق فرصت را برای استقلال‌طلبی مناسب دیده‌اند و اجرای بند ۱۴۰ قانون اساسی عراق را علم کرده‌اند. بر اساس این بند، در مناطقی که مالکیت آنها مشخص نشده، مانند کرکوک، همه‌پرسی برگزار می‌شود زیرا کُردها بر این باورند که مناطق مورد مناقشه اربیل با بغداد از لحاظ تاریخی به کُردستان تعلق دارد و بافت جمعیتی آن را به سود عرب‌ها تغییر یافته است.
/فارس

Share