خطیب نماز جمعه هامبورگ

داعش امنیت جامعه جهانی را تهدید می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رمضانی گفت:امروز مقابله با خشونت یک تکلیف و یک امتحان بزرگ راستی آزمایی برای همگان است و آنهائی که مدعی مقابله با تروریست هستند باید نشان دهند که واقعاً با هر تروریستی در هرجا مقابله کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، در خطبه های نماز جمعه این هفته خود ضمن ابراز نگرانی از وضعیت عراق و اعلام حمایت از مردم مسلمان این کشور، ابراز داشت: ترور و ایجاد هرگونه رعب و وحشت، در تضاد آشکار با کرامت انسان است. آن دسته از کشورهایی که داعیه حفظ کرامت انسان را داشته و خود را در صف مقابله با تروریسم معرّفی می­ کنند، نباید محل امن و آسایش و صحنه حضور تروریست ها باشند و نباید با گروه های تروریستی برخورد سفارشی داشته باشند؛ بلکه کسانیکه در جامعه رعب و وحشت ایجاد می کنند، باید به صورت عملی طرد و مؤاخذه شوند.
ramzani9e0b990b16cce9fd5cbامروز مقابله با خشونت یک تکلیف و یک امتحان بزرگ راستی آزمایی برای همگان است و آنهائی که مدعی مقابله با تروریست هستند باید نشان دهند که واقعاً با هر تروریستی در هرجا مقابله کنند.
امام جمعه محترم هامبورگ ، با اشاره به وظیفه خطیر سازمان های بین المللی در اوضاع کنونی افزود: انتظار می رود سازمان های بین المللی و نهادهای ذیربط با موضع گیری و صدور قطعنامه های شدید به مقابله جدی با این جریان تروریستی پرداخته و آن را ریشه کن سازند. به طور قطع آنچه در عراق از سوی گروه تروریستی داعش رخ داده و موجب رعب و وحشت مسلمانان منطقه چه شیعه و چه سنی و از جمله زنان و کودکان بی دفاع شده است، باید با همکاری و همدلی عقلای جامعه جهانی مهار گردد وگرنه آتش این فتنه نه فقط خاورمیانه بلکه به واسطه صدور تروریسم، امنیت جهانی را نیز با مخاطره جدّی مواجه خواهد ساخت.
رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه در ادامه افزود: حضور به موقع و دقیق مرجعیت باعث شد که عراق از بحران بزرگ نجات یابد. ما از همه مراجع معظّم تقلید و خصوصاً حضرت آیت الله العظمی سیستانی دامت برکاته بسیار تشکر می کنیم. بسیار روشن است که مرجعیت در طول تاریخ سردمدار جنبش های ضد استکباری، ضد استعماری و ضد تروریستی بوده است و باید از این ظرفیت و فرصت بیشتر استفاده کرد.

Share