خودرو و ساعت ابوبکر البغدادی +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مشرق,سایت‌های حامی داعش در تازه‌ترین اقدام خود با هدف مشروعیت‌سازی برای “ابوبکر البغدادی” خلیفه خودخوانده داعش، عکسی از خودرو وی منتشر کردند. این سایت‌ها در توضیح این عکس آورده اند: «در این تصویر، خلیفه را مشاهده می کنید که در حال تفقد از احوال رعیت (مردم) […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مشرق,سایت‌های حامی داعش در تازه‌ترین اقدام خود با هدف مشروعیت‌سازی برای “ابوبکر البغدادی” خلیفه خودخوانده داعش، عکسی از خودرو وی منتشر کردند.

این سایت‌ها در توضیح این عکس آورده اند: «در این تصویر، خلیفه را مشاهده می کنید که در حال تفقد از احوال رعیت (مردم) است!»
106989_642

این در حالی است که در عکس منتشرشده، هیچ اثری از مردم دیده نمی‌شود و تنها چند اسب و سوارکار به چشم می‌خورند که پیشاپیش کاروانی مرکب از چند خودرو شاسی‌بلند حرکت می‌کنند!
ساعت ابوبکر البغدادی چیست؟

ویدیویی منتسب به “ابوبکر البغدادی” سرکرده تروریست های داعش منتشر شد که فردی را در پوشش سیاه در حال سخنرانی نشان می داد. این فیلم ۲۰ دقیقه ای در حالی در سایت های مختلف اینترنت به نمایش گذاشته شد که فرد مذکور سال ها است از نمایان کردن چهره خود در رسانه ها گریزان است و مشخص نیست چطور به یک باره حضورش را علنی کرده است.

از جمله موضوعات دیگری که در مورد این ویدیو مشخص نشده این است که سخنرانی مذکور در چه زمانی و مکانی انجام گرفته است. اینها سوالاتی است که بسیاری از رسانه ها پس از انتشار این ویدیو مطرح کرده و درست بودن ادعاهای مطرح شده در مورد البغدادی را زیر سوال برده اند.

در حالی که هنوز در مورد صحت این ادعا و این که فرد مذکور رهبر تروریست ها باشد یا نه، تردید های بسیاری وجود دارد، برخی رسانه های غربی پس از آنکه نتوانسته اند برای هیچک از پرسش های بالا پاسخی بیابند، با اشاره به نوع پوشش و ساعتی که در دست این فرد است، گمانه زنی های مضحکی در مورد وضعیت مالی وی انجام داده اند.

Abu Bakr al-Baghdadiهفته نامه اشپیگل نوشته است: در این ویدیو مردی با پوشش مشکی در مقابل دیواری تیره ایستاده و به مدت ۲۰ دقیقه سخنرانی می کند. آنچه در این تصویر توجه را جلب می کند ساعتی است که به مچ این فرد بسته شده زیرا گمان می رود از نوع بسیار لوکس باشد.

این هفته نامه به نقل از روزنامه تلگراف انگلیس می نویسد: به دلیل غیرواضح بودن تصویر نمی توان به طور قطع گفت که مدل ساعت مذکور چیست. اما درخشش نقره ای رنگ عقربه های ساعت این احتمال را که مدل آن رولکس باشد، تقویت می کند.

با این حال برخی کاربران صفحه توییتر روزنامه تلگراف مدعی اند ساعت مذکور مدل “سی مستر” متعلق به مارک اومگا است. نویسندگان این مطالب در ادامه به قیمت بسیار بالای این ساعت ها که به چند هزار دلار بالغ می شود پرداخته و این سوال را مطرح می کنند که سرکرده داعش این مبلغ را از کجا تامین کرده است و آیا بین فعالیت های تروریستی داعش در شهرهای عراق و خرید اجناس لوکسی مانند این ساعت ارتباطی هست یا نه.

اشپیگل می نویسد با توجه به این که مارک های رولکس و اومگا در بین دیگر مارک های ساعت های مچی شاهد بیشترین کپی برداری هستند، احتمال دارد ساعت البغدادی نیز جزو این دسته از ساعت ها بوده و تنها یک نسخه تقلبی از مارک اصلی باشد که با بهایی اندک و به وفور در بازار یافت می شود.

در همین حال یک خبرنگار شبکه تلویزیونی NBC با اشاره به این گمانه زنی ها به کنایه این سوال را مطرح می کند که آیا این ساعت شمارشگر معکوسی هم دارد تا زمان انجام نخستین حمله پهپادها به این محل را نشان دهد؟/مهر

Share