در جلسه کميسيون ترافيک مطرح شد

خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان امام خمینی (ره) رشت اجرا می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ظهر دیروز، نهم تیرماه، رضا رسولی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از اجرای خط ویژه اتوبوس در خیابان امام خمینی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ظهر دیروز، نهم تیرماه، رضا رسولی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از اجرای خط ویژه اتوبوس در خیابان امام خمینی خبر داد.

رضا رسولی در جلسه کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به همت و حمایت های بی دریغ اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت اظهار کرد: در جلسه شورای عالی ترافیک شهرستان رشت با دفاع خوب اعضای کمیسیون خط ویژه اتوبوسرانی که قبلا در بودجه شهرداری دیده شده بود تصویب شد .

1393-04-10_08-16-35_d25de57ecd5d4e7d8c5871abd6c5e053

وی با اظهار امیدواری از اجرای خط ویژه اتوبوسرانی در آینده نزدیک در خیابان امام خمینی (ره) رشت، افزود: این طرح برای بررسی بیشتر به شورای هماهنگی ترافیک استان فرستاده می شود.

رئیس کمیسیون جمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: در شورای عالی ترافیک استان در تصویب کلی مشکلی ایجاد نمی شود و اگر تغییراتی صورت گیرد در جهت بهبود کار است.

رسولی با اشاره به طرح جامع ترافیک شهر رشت خاطرنشان کرد: با پیگیری های اعضای کمیسیون موانع برداشته شده و گره گشایی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی ترافیک در وزارت کشور و نیز دکتر همدانی در راستای حل مشکل طرح جامع ترافیک رشت یار و همراه شورا هستند، تصریح کرد: دکتر همدانی در جلسه ای که شنبه با ایشان داشتیم نگاه مثبت داشتند و پیشنهادات خوبی ارائه کردند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به بازنگری و اصلاحیه ای که در طرح جامع ترافیک رشت صورت می گیرد افزود: در این بازنگری بررسی می شود که طرح جامع ما چه شرح خدماتی داشته باشد تا خطا در آن رخ ندهد.

رسولی گفت :امید است با برگزاری این جلسات، چندماه زودتر در پروسه تصویب طرح جامع ترافیک شهر رشت ایجاد شود.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده بر ای مکان یابی پل های عابر پیاده شهر رشت خاطرنشان کرد:۴۸ نقطه مکان یابی پل عابر پیاده با مراجعات مردمی و نگاه کارشناسی پی گیری می شود تا اگر جایی لازم است اصلاح و در مطالعات جانمایی لحاظ گردد .

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به ترافیک شناور در سطح شهر اظهار کرد: استان گیلان به صورت مجموعه شهراست.

وی تصریح کرد: بر روی موانع مدیریت ترافیک شناور به طور موردی و خاص کار شود تا این مشکل در شهر حل گردد.

در ادامه جلسه شاهرخ طلیسگر معاون حمل و نقل و ترافیک شهر رشت با توجه به مصوبات هفته گذشته کمیسیون در مورد تعیین مشاور معین به ارائه گزارشی در خصوص شرح وظایف مشاور معین شهر رشت و نحوه بر خورد با آن پرداخت.

طلیسگر امکان سنجی و اجرای پل های عابر پیاده ،برنامه مطالعات نوین ترافیک شهر ،توجه به نقاط ریز ترافیکی را از جمله وظایف مشاور معین در بررسی ها انجام شده اعلام کرد.

وی شناسایی نقاط بحران و حادثه خیز ،نیاز سنجی در خوزه ترافیک ،ساماندهی گره های ترافیک و مطالعات ایمن سازی ترافیک را از دیگر وظایف مشاور معین در گزارش ارائه شده به کمیسیون مطرح کرد و گفت: پیش فکر اولیه این است که برای کل شهر رشت برای انتخاب یک مشاور معین فراخوان بگذاریم.

عباس صابر رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه طرح ها و برنامه هایی که مطرح شد در شرح وظایف مشاور معین بسیار سنگین است، افزود: جنس کار مشاور معین این نیست.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از سرفصل ها به سیاست گذاری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک برمی گردد؛ گفت: باید بازنگری در موارد ذکر شده در شرح وظایف مشاور معین صورت گیرد.

رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نیز تصریح کرد: در انتخاب مشاور معین کل مبلغ قرارداد ۲۰۰ میلیون تومان است ومشاور معین در حل معضلات ترافیکی و مسائل ریزی که در طرح جامع ترافیک دیده نمی شود مثل تکمیل شبکه خط ویژه و مطالعات روی مکان یابی سرعت گیر ها راهکارهایی را ارائه می دهد.

رسولی خاطرنشان کرد: مشاور معین خردنگر است و موضوعات سنگین در طرح جامع ترافیک دیده می شود و آیتم های کلان مطرح شده توسط مهندس طلیسگر پیشنهاد بوده و با توجه به نظر شورا قابل بحث و تغییر است.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون به بررسی نامه ای که تعدادی از رانندگان رفت و روب که در برون سپاری های شهرداری با قرارداد حجمی به بخش خصوصی واگذار شده بودند مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که تقاضایی این رانندگان که برخی سابقه ده ساله در شهرداری دارند برگشت به بدنه شهرداری و در امکان صورت جذب آنها به عنوان راننده در اتوبوسرانی در طی جذبی که شهرداری برای ۶۰ راننده اتوبوسرانی انجام می دهد است.

عباس صابر در این خصوص با اشاره به اینکه برون سپاری شهرداری در چارچوب قانون صورت گرفته است افزود: ما در اتوبوسرانی به نیروهایی نیاز داریم که پشت فرمان به شهروندان پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر باتاکید بر اینکه در جذب ۶۰ راننده جدید باید طبق ضوابط گزینشی عمل کرد، افزود: باید در این جذب از نیروهای جوان و آموزش دیده استفاده کرد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی رشت افزود: در چارچوب نظارت عالیه ما می توانیم بر عمکرد پیمانکار نظارت داشته و مشکلات این افراد را پی گیری کنیم.

رضا موسوی روزان نیز تصریح کرد: باید در جذب ۶۰ راننده اتوبوس دلسوزی برای شهرمان داشته باشیم و افراد گزینش شده را وارد اتوبوسرانی کنیم.

مظفر نیکومنش نیز در این جلسه با تاکید بر رسیدگی به دغدغه های این رانندگان گفت: ما نمایندگان تک تک شهروندان هستیم و باید به مسائل همه دقت نظر داشته باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست خاطرنشان کرد: رانندگانی جدیدی که وارد بدنه اتوبوسرانی می شوند باید آموزش نحوه برخورد و تعامل با مردم و آموزش لازم فنی را دیده باشند و می شود در صورتی که این افراد شرایط لازم و کافی را داشته باشند می توان برایشان اولویتی در نظر گرفت.

وی در ادامه با اشاره به دهم تیر ماه سالروز آزادی شهر مهران افزود: دهم تیرماه یاد آور خاطره تلخ بمباران سر دشت است و این بمباران رژیم بعث در سردشت جنایت علیه بشریت بود.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل نیز استفاده از این رانندگان در جذب ۶۰ راننده در اتوبوسرانی را در صورتی که گواهی نامه پایه داشته باشند و در روند گزینش شرایط لازم راداشته باشند و درصورتی که قوانین جذب اجازه دهد ، دادن اولویت به این رانندگان را به رای گذاشت که با نظر اعضا مسکوت ماند و بررسی آن به جلسات بعد موکول شد.

در ادامه این جلسه گرفتن شارژ ۹۰ هزار تومانی از رانندگان تاکسی بی سیم تحت نظارت تاکسیرانی به رای گذاشته شد که به تصویب اعضا ی کمیسیون رسید و نیز قرار شد سازمان تاکسیرانی ظرف دو هفته آینده برنامه های خود را در باره تاکسی بی سیم بانوان رشت اعلام کند.

روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت/

Share