حمایت بیش از ۹۰۰ استاد دانشگاه از وزیر علوم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور در نامه‌یی به رییس مجلس از وزیر علوم و فعالیت‌های وی حمایت کردند.  در این نامه که به امضای ۶۳۷ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور رسیده آمده است: «جناب آقای دکتر لاریجانی – ریاست مجلس شورای اسلامی، بدینوسیله ما امضاکنندگان مراتب تاسف عمیق خود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور در نامه‌یی به رییس مجلس از وزیر علوم و فعالیت‌های وی حمایت کردند.

farajidana در این نامه که به امضای ۶۳۷ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور رسیده آمده است: «جناب آقای دکتر لاریجانی – ریاست مجلس شورای اسلامی، بدینوسیله ما امضاکنندگان مراتب تاسف عمیق خود را از رفتار گروهی از نمایندگان آن مجلس در تضعیف وزیر علوم ابراز می‌داریم. ما معتقدیم که سال‌ها باید بگذرد تا آثار زیانبار سیاست‌های سوء گذشته در حوزه آموزش عالی که پذیرفتن بی‌ضابطه صدها بورسیه به عنوان کادر هیات علمی تنها گوشه‌یی از آن است، برطرف شود و در شگفتیم که نمایندگانی که در طول سال‌های گذشته در برابر همه گونه ناهنجاری و تصمیمات نابخردانه و بی‌حرمتی به نهاد دانشگاه ساکت بوده‌اند اکنون فعالیت‌های بازدارنده خود را در مقابل سیاست‌های اصولی وزارت علوم دو چندان کرده‌اند. مسلما سیاست‌های کنونی از جمله انتصاب روسای دانشگاه‌ها با توجه به نظر نخبگان هر دانشگاه به تدریج فضای آرامش و شایسته‌سالاری را به دانشگاه‌ها برخواهد گرداند و از نتایج این سیاست سنجیده و معقول، کل کشور به طور قطع سود خواهد برد. متاسفیم که اضافه کنیم عملکرد این گروه از نمایندگان از حافظه جامعه دانشگاهی کشور به عنوان یک گروه مرجع مهم اجتماعی پاک نخواهد شد.»

در عین حال ۲۶۹ استاد برجسته دانشگاه تهران نیز در نامه جداگانه‌یی حمایت خود را از وزیر علوم اعلام کردند.
/ایسنا

Share