تامینی لیچائی

حضور پزشکان متخصص مقیم در مراکز درمانی مزیت طرح نظام سلامت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف پزشک متخصص مقیم در طرح نظام سلامت به خوبی دیده شد،‌ گفت: این طرح هزینه‌ها را کنترل کرده و بیماران را از سردرگمی نجات داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف پزشک متخصص مقیم در طرح نظام سلامت به خوبی دیده شد،‌ گفت: این طرح هزینه‌ها را کنترل کرده و بیماران را از سردرگمی نجات داده است.

حسن تامینی لیچائی  افزود: یکی از بندهای این طرح به حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌ها می‌پردازد که تلاش شد به درستی به اجرا درآید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: ما در گذشته نیز درباره پزشک مقیم در بیمارستان‌ها اقداماتی انجام دادیم به ویژه پزشکان متخصصی که فارغ‌التحصیل شده و بعد از جذب آنها در محیط کار، مشخص کردیم که این افراد چند سال نباید در بخش خصوصی فعالیت کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: این مهم مقطعی در مجلس مطرح و اقداماتی اعم از تفکیک بخش خصوصی و دولتی انجام شد؛ بر این اساس یک تعیین تکلیفی برای کسانی که در بخش دولتی و خصوصی کار می‌کنند به وجود آمد بدان معنا که اگر فردی در بخش خصوصی کار می‌کند در همان بخش و کسی که در بخش دولتی فعالیت دارد در همان بخش به ادامه کار خود بپردازد.

وی یادآور شد: با وجود آنکه این مهم به قانون نیز تبدیل شده بود و در صحن مجلس نیز رای بالایی را نیز به خود اختصاص داد اما متاسفانه نتوانستیم آن را به درستی اجرا کنیم.

تامینی لیچائی تاکید کرد: در آن مقطع بحثی در مورد پزشکان متخصص مقیم مطرح شد که در این رابطه تاحدودی با مشکل روبرو بودیم اما اکنون با توجه به اجرای طرح نظام سلامت این بحث دوباره شکل اجرایی به خود گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، تصریح کرد: در گذشته اکثر مواقع با حضور در مراکز دولتی متوجه می‌شدیم پزشکان فوق تخصصی و تخصصی به صورت آنکال فعالیت دارند بدان معنا که در صورت وقوع اتفاق خاصی، با آنها تماس گرفته تا در محل حضور یابند که این موضوع اشکال ایجاد می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: زمانی که پزشک به بیمارستان می‌آمد در اغلب موارد رزیدینت، انترن یا حتی دانشجویان رشته پزشکی بیمار را مورد معاینه قرار می‌دادند و در این شرایط امکان تشخیص دقیق وجود نداشت اما با توجه به اجرای طرح نظام سلامت به این مراکز اعلام شده تا پزشک متخصص مقیم را حتما در مراکز خود داشته باشند تا بیماران از سردرگمی درآیند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت است،‌ افزود: در این طرح هزینه‌ها نیز کنترل شده که اکنون شرایط خوب و رضایتمندی است و باید تلاش و همکاری شود تا این طرح به نتیجه درست برسد.

خانه ملت/

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share