دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان

پراوزان:جامعه باید با واقعیت های موجود اعتیاد آشنا شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر شهروندان جامعه نگران مواد مخدر هسگتند، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر آسیب بزرگی است که نباید اجازه دهیم جامعه را تهدید کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر شهروندان جامعه نگران مواد مخدر هسگتند، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر آسیب بزرگی است که نباید اجازه دهیم جامعه را تهدید کند و اگر موضوع مبارزه مواد مخدر و پیشگیری از آن به پدیده اجتماعی تبدیل شود موثر خواهد بود.
ozan-amedعلی اکبر پراوزان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه مردم نسبت به عواقب اعتیاد آگاهی دارند ولی باور ندارند، تصریح کرد: مشکل اصلی در حوزه فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر آن است که از این پدیده شناخت درستی حاصل نشده است.
وی با بیان اینکه هیچکس بطور ناگهانی معتاد نمی شود، خاطرنشان کرد: معمولاً مصرف مواد از حالت کنجکاوی و تفریحی شروع شده و کم کم با افزایش دفعات مصرف، مقدار مصرف و مصرف مواد دیگر، فرد از مصرف کننده تفریحی به مصرف کننده دائمی و معتاد تغییر وضعیت می دهد.
این مسئول با تاکید بر نقش خانواده ها در پیشگیری گفت : حساسیت ، مراقبت و نظارت خانواده ها بر رفتار فرزندان بسیار مهم و اثرگذار است .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تاکید بر این که موضوع مواد مخدر یک معضل اجتماعی است تصریح کرد: همه دستگاه ها در مبارزه با مواد مخدر به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش دارند.
پراوزان با بیان اینکه شکل گیری شخصیت هر فرد در دوره جوانی و نوجوانی صورت می گیرد: با توجه به تاثیرات سوء مصرف مواد در روش های مبارزه با مواد مخدر به جای درمان بر پیشگیری از آن تاکید شده است.
وی با بیان اینکه محیط زندگی به ویژه دوستان و همسالان تاثیر بسزایی در جلوگیری یا هدایت ‏فرد به سوی مصرف مواد مخدر دارد، افزود: متاسفانه ‏بسیاری از افراد علی‌الخصوص نوجوانان و جوانان به دلیل عدم‌آگاهی بر این باورند که مصرف محدود یک یا دو بار و یا ‏تجربه کردن موادمخدر تاثیری در اعتیاد فرد ندارد.
این مسئول با اشاره به لزوم استفاده از ‏ظرفیت خانواده ها در جهت پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: نقش خانواده ها در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه باید نگاه امنیتی را از روی موادمخدر ‏برداشت، خاطرنشان کرد: باید جامعه را با واقعیت های موجود آشنا کرد و توسط مردم و تحت حمایت دستگاه‌های ‏انتظامی و قضائی، اقدام به برخورد با این پدیده شوم کرد.

/روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان

Share