موسسه تفحص سیره شهدای گیلان خبر داد :

تولید نرم‌افزار شهید املاکی و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،میثاق بکیان در رشت با اشاره به فعالیت گروه نرم‌افزاری «صراط» در موسسه تفحص سیره شهدای گیلان اظهار کرد: کارگروه پروژه ملی شهید املاکی و خوش‌سیرت در موسسه مذکور تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،میثاق بکیان در رشت با اشاره به فعالیت گروه نرم‌افزاری «صراط» در موسسه تفحص سیره شهدای گیلان اظهار کرد: کارگروه پروژه ملی شهید املاکی و خوش‌سیرت در موسسه مذکور تشکیل شده است.13911228000360_PhotoA

وی از تولید نرم‌افزار چندرسانه‌ای سردار شهید حسین املاکی با عنوان «قهرمان یعنی این» خبر داد و افزود: نرم‌افزار شهید املاکی به شش زبان تولید شده است.

بکیان در ادامه به راه‌اندازی دفاتر شهرستانی موسسه تفحص سیره شهدای گیلان در ۱۴ شهرستان اشاره کرد و گفت: نشست سالانه خادمان شهدا در مجموعه دفاتر مذکور برگزار می‌شود.

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در گیلان

رئیس موسسه تفحص سیره شهدای گیلان با بیان اینکه کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این موسسه راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: هفت هزار جلد کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در کتابخانه مذکور موجود است.

وی راه‌اندازی سایت اینترنتی و قرائت‌خانه را از جمله طرح‌های اجرا شده در موسسه تفحص سیره شهدای گیلان دانست و بیان کرد: گروه تلویزیونی موسسه مذکور به منظور تهیه فیلمنامه و مستندات حوزه فرماندهان شهید و نقش زنان در دفاع مقدس فعال شده است.

انتشار کتاب «ریحانه» در گیلان

بکیان از انتشار مجموعه کتاب «ریحانه» به‌زودی توسط موسسه تفحص سیره شهدای گیلان خبر داد و یادآور شد: «ریحانه» نقش ۴۰ زن گیلانی در دفاع مقدس را روایت می‌کند.

رئیس موسسه تفحص سیره شهدای گیلان انتشار کتاب «ریحانه» را به منظور بهره‌گیری زنان و دختران امروزی از سبک زندگی شهدای زن عنوان کرد و افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه از اهداف انتشار کتاب مذکور است.

وی جمع‌آوری خاطرات پدران و مادران شهدا را از برنامه‌های موسسه تفحص سیره شهدای گیلان دانست و اظهار کرد: عملیات‌ها و زندگی رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس گردآوری می‌شود.

بکیان با اشاره به برگزاری دوره‌های روایتگری برای جوانان در موسسه تفحص سیره شهدای گیلان، بیان کرد: دوره‌های مقدماتی شش ماهه، تکمیلی ۱۸ ماهه و دوره عالی برای جوانان در عرصه روایتگری دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رئیس موسسه تفحص سیره شهدای گیلان به گردآوری زندگینامه مادران سه شهید و دو شهید در استان اشاره کرد و گفت: مطالب مذکور در مدت سه سال گردآوری شده و تا پایان سال جاری منتشر می‌شود.
فارس/

Share