مدیر دفتر کیفیت منابع آب شركت آب منطقه اي گيلان

تولید روزانه ۲۵۰۰ تن زباله،۱۰۰میلیون مترمکعب فاضلاب شهری در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،باقرزاده خاطرنشان کرد: روزانه بطور متوسط حدود ۲۵۰۰ تن زباله، ۱۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب شهری، در استان گیلان تولید می شود که باعث آلودگی منابع آب می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آسان باقرزاده در جلسه آب استان با بیان اینکه آلودگی منابع آب یکی از مهمترین چالشهای موجود بشر است و در بسیاری از کشورها مرگ و میر ناشی از آلودگیهای منابع آب در رتبه اول قرار گرفته است، گفت: در استان گیلان به دلیل در دسترس بودن آبهای سطحی و زیرزمینی، ریسک پذیری آلودگی بسیار بالا بوده و در نتیجه این منابع به سرعت آلوده می شود.

32893وی اضافه کرد: آلودگیهای ناشی از شیرابه زباله ها که در مجاورت منابع آبی تخلیه می شود، فاضلابهای خانگی و بیمارستانی، پساب کود و سموم شیمیایی کشاورزی، ریزش مواد نفتی و فاضلابهای صنعتی از عواملی هستند که به طریق مختلف به دلیل عدم رعایت موارد زیست محیطی و بهداشتی باعث آلودگی منابع آب شده اند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: روزانه بطور متوسط حدود ۲۵۰۰ تن زباله، ۱۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب شهری، در استان گیلان تولید می شود که باعث آلودگی منابع آب می شود و به همین منظور طی پروژه ای تحت عنوان پایش کیفی رودخانه ها توسط دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت بر روی رودخانه های زرجوب، گوهررود و پیربازار و چاههای آب اطراف آن انجام شد و رودخانه های مذکور در وضعیت «بد» و «خیلی بد» از نظر کیفی طبقه بندی شده اند.

وی تاکید کرد: جهت بهبود وضعیت فعلی با اجرای پروژه های سیستم تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی و همچنین اجرای دقیق امحا بهداشتی زباله ها می توان به رودخانه هایی با آب پاک دست یافت.

Share