توقف استیضاح وزیر علوم برای یک ماه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پارلمانی وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری مجلس٬ از توقف روند استیضاح فرجی‌دانا برای یک ماه با پادرمیانی رئیس مجلس خبر داد و گفت: وزارت علوم قرار است هر هفته گزارشی از عملکرد خود به کمیته نظارت بر تفاهم انجام شده ارائه کند. سعدالله نصیری‌قیداری٬ با یادآوری جلسه امروز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پارلمانی وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری مجلس٬ از توقف روند استیضاح فرجی‌دانا برای یک ماه با پادرمیانی رئیس مجلس خبر داد و گفت: وزارت علوم قرار است هر هفته گزارشی از عملکرد خود به کمیته نظارت بر تفاهم انجام شده ارائه کند.

majles-faraji-dana3سعدالله نصیری‌قیداری٬ با یادآوری جلسه امروز (۱۶ تیر) فرجی دانا با رئیس مجلس، نواب رئیس و برخی از استیضاح کنندگان، از توقف پیگیری طرح استیضاح فرجی‌دانا برای یک ماه با پادرمیانی رئیس مجلس خبر داد و گفت: با افزایش تعامل وزارت علوم با مجلس بسیاری از سوءتفاهمات ایجاد شده مرتفع خواهد شد.

نصیری‌قیداری از تشکیل کمیته نظارت ۳ نفره متشکل از آقایان ابوترابی‌فرد، باهنر و حدادعادل برای پیگیری تفاهمات انجام شده در جلسه امروز خبر داد و افزود: کمیته نظارت بر تفاهم انجام شده هر هفته برنامه های وزارت علوم را رصد کرده و ما نیز هر هفته گزارشی از عملکرد خود ارائه خواهیم کرد که اگر راهنمایی در خصوص ادامه مسیر لازم باشد داشته باشند.

وی با یادآوری تشکیل کمیته نظارت بر تفاهم انجام شده از سوی نمایندگان، افزود:‌ وزارت علوم با ارائه گزارش هر هفته به این کمیته از بروز سوءتفاهمات دیگر جلوگیری می‌کند.

نصیری‌قیداری ادامه داد: جلسه امروز با حضور فرجی دانا، رئیس مجلس، رئیس مرکزپژوهش‌ها، حداد عادل و رئیس کمیسیون آموزش و برخی از استیضاح کنندگان در فضای همدلی، تفاهم و همفکری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه باید از رئیس مجلس و آقایان ابوترابی فرد، باهنر، حداد عادل صمیمانه تشکر کنیم که صلاح مملکت و نظام را مهمتر و بالاتر از هر چیز می دانند٬ تصریح کرد: ما هم از این بزرگواران یاد می گیریم که هیچ وقت مصالح شخصی را بر مصالح نظام ترجیح ندهیم و در این مدت نیز ما همه همت و تلاشمان بر این بوده که اینگونه باشد، حال ممکن است خطایی هم صورت گرفته باشد ولی تمام تلاش خود را برای دفاع از جمهوری اسلامی که یادگار هزاران شهید و ایثارگر است انجام داده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس هشتم بابیان اینکه به هر صورت ما معصوم نبوده و امکان اینکه از همه ما خطایی سر بزند وجود دارد٬ افزود: در این جلسه سعی بر این بود که بدبینی ها را تا جایی که مقدور است کنار بگذاریم و در یک فضای همدلی و صمیمی مسائل را مطرح کنیم.

نصیری‌قیداری بابیان اینکه در جلسه یاد شده علاوه بر رئیس مجلس، نواب رئیس و وزیر علوم٬ آقایان زارعی، زاهدی، زاکانی، جعفری، مقتدایی، بشیری و جلالی حضور داشتند٬ گفت: همه تلاشمان این بود که به یک تسامحی برسیم که علاوه بر حفظ اختیارات و ضوابط قانونی وزارت علوم٬ مواردی که ممکن است موجب سوء استفاده دشمنان نظام قرار گیرد را چاره جویی کنیم.

وی ادامه داد: در جلسه یاد شده مسائل٬ موارد و محورهای استیضاح مطرح و روی هر کدام بررسی هایی صورت گرفت و در نتیجه تفاهم‌هایی نیز حاصل شد.

معاون پارلمانی وزیرعلوم٬ تحقیقات و فناوری گفت: در این جلسه بنا بر این شد که ما در یک ماه آینده اقداماتی را انجام دهیم و هر هفته نیز گزارش عملکردی از فعالیت‌های انجام شده به کمیته‌ای متشکل از ابوترابی‌فرد٬ حداد عادل و باهنر تحت عنوان کمیته نظارت ارایه دهیم.

وی ادامه داد: ما از همین امروز اقداماتمان را آغاز می کنیم و سعی خواهیم کرد که با تمام تلاش٬ همفکری و همکاری نمایندگان مسائلی که در این جلسه مطرح و متعهد به انجام آن شدیم را عملیاتی کنیم.

نصیری‌قیداری افزود: از نمایندگان مجلس صمیمانه می خواهیم که در انجام این کارها ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم با متخلفان از هر نوعی که باشند در چارچوب قانون و مقررات برخورد خواهد کرد٬ گفت: از نمایندگان می‌خواهیم اگر در جایی اتفاقی رخ می دهد که به هر دلیلی از چشم وزارت علوم یا رؤسای دانشگاه ها دور می ماند با توجه به ارتباط مردمی که دارند به ما کمک کنند تا این موارد نیز مرتفع شود.

نصیری‌قیداری افزود: امید است که بتوانیم با همکاری مجلس به اهدافی که در برنامه وزیر علوم به مجلس ارائه شده و مورد تأیید نمایندگان نیز قرار گرفته عمل کنیم.

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبری راهگشای مسیر وزارت علوم است، گفت: مسیر پیش رو مسیری پر پیچ و خم است که با حمایت مقام معظم رهبری وهمدلی مسئولان و تلاش و جدیت آن را طی خواهیم کرد.

معاون پارلمانی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم در تلاش برای کسب رضایت مردم با خدمت به خلق است، گفت: مجلس به دنبال هیچ حلاوتی در دنبال کردن استیضاح وزیر علوم نبود و انجام اقدامات مربوط به استیضاح از سوی برخی نمایندگان به خاطر نگرانی‌های آنها بوده است./
خانه ملت

Share