تصویرگر درس «روباه و زاغ» درگذشت+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منوچهر درفشه، تصویرگر کتاب‌های درسی روز گذشته ۲۷ تیر بر اثر سکته قلبی درگذشت.   یکی از کارهای درفشه در کتاب درسی، تصویرگری «روباه و زاغ» بود. برادر این هنرمند یاشار درفشه به ایسنا گفته که او سرطان روده داشته و اگرچه بعد از عمل جراحی مشکلش تا حدی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منوچهر درفشه، تصویرگر کتاب‌های درسی روز گذشته ۲۷ تیر بر اثر سکته قلبی درگذشت.

files_articles_drafsheh[0ece4bcf683c8cec2a8d6b1d5d9c84be]  یکی از کارهای درفشه در کتاب درسی، تصویرگری «روباه و زاغ» بود.

برادر این هنرمند یاشار درفشه به ایسنا گفته که او سرطان روده داشته و اگرچه بعد از عمل جراحی مشکلش تا حدی برطرف شده بود اما امکان بیرون رفتن از خانه را نداشت.

درفشه که تا آخر عمر ازدواج نکرد، در روزهایی درگذشت که قرار بود به خانه دیگری اسباب‌کشی کند چون صاحبخانه ملکش را خواسته بود اما او خودش از این اتفاق اصلا راضی نبوده است.

یاشار درفشه در این‌باره گفته است:‌«من و تعدادی دیگر از اعضای خانواده در حال جمع‌آوری وسایلش بودم. او که قرار بود مدتی در خانه ما ساکن شود می‌گفت من هرگز در طول عمرم خجالت زده نبودم اما حالا از این ماجرا خجالت می‌کشم.»

به گفته برادر منوچهر درفشه در حال حاضر کیانوش غریب‌پور عضو هیات بنیادگذار و دبیر دائمی جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی ایران در حال پیگیری برگزاری مراشم تشییع این هنرمند از مقابل خانه هنرمندان ایران است.

RubahoZaq/خبرآنلاین

 

Share