استاندار در در نشست كارگروه حمايت از توليد خبرداد

تشکیل کارگروه حمایت از تولید/افتتاح پارک چمارسرا در عید فطر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛استاندار گیلان با اشاره به شناسایی ۱۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در گیلان گفت : برای تکمیل این طرح ها کارگروه حمایت از تولید در استان فعال شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛استاندار گیلان با اشاره به شناسایی ۱۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در گیلان گفت : برای تکمیل این طرح ها کارگروه حمایت از تولید در استان فعال شده است .

jpg1706 در نشست کارگروه حمایت از تولید که با حضور معاون برنامه ریزی استانداری و جمعی از مدیران کل برگزار شد دکتر محمد علی نجفی ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی استان را از اهداف این نشست عنوان وتصریح کرد: در این جلسه باید موانع تولید کارشناسی شده و مشکلات موجود در تولید استان را موشکافی کرده و برای حل معضلات تولید و صنعت راهکار ارائه دهید.

وی افزود : مشکلات مدیریتی ، عدم بازاریابی مناسب ، انتخاب نامناسب پروژه ، مسایل بانکی از جمله مشکلات موجود در واحدهای صنعتی استان بشمار می رود .

استاندارگیلان از وجود ۱۱۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام در استان خبرداد و افزود : برای تکمیل این واحدها مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که این اعتبار را نمی توان تنها از طریق منابع دولتی تأمین کرد و نیازمند حضور قوی سرمایه گذاران در این بخش هستیم .

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت طرح توسعه واحدهای تولیدی اظهار داشت : مسئولین امر باید کمک های لازم را در جهت توسعه واحدهای تولیدی مورد نیاز در استان داشته باشند .

نماینده عالی دولت در گیلان عدم سرمایه گذاری مناسب را از دلایل افزایش نرخ بیکاری در استان دانست و افزود : در ۸ ماه اخیر بحث های زیادی با حضور دست اندرکاران بخش صنعت و سرمایه گذاری استان انجام شده است تا وضعیت اشتغال گیلان که بسیار نامناسب است روند مطلوب تری به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از شهرک های صنعتی استان نیمه فعال و غیر فعال هستند افزود : باید مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی گردد و اقدامات لازم جهت رفع آن صورت پذیرد .jpg1707

نماینده عالی دولت در گیلان برتشکیل جلسات کار گروه حمایت از تولید به صورت میدانی در شهرستان ها تأکید کرد و افزود : کار گروههای ذیربط در بخش حمایت از تولید باید با جدیت و با تمام توان در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و هرماه به صورت منظم گزارش پیشرفت کار ارائه شود

استاندار گیلان اجرای طرح پتروشیمی گیلان ،شهرک نساجی ،خودروسازی ، را از طرح های مهم استان دانست و افزود : زمین مورد نیاز جهت اجرای این طرح آماده شده است و بخش خصوصی که از توانمندی لازم جهت اجرای این پروژه برخوردار باشد دراولویت می باشد .

استاندار گیلان فولاد را از ظرفیت‌های ایجاد شده در استان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، صلاح نیست صنایع فولادی جدیدی در استان ایجاد گردد بلکه باید ظرفیت واحدهای در حال فعالیت افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه فضا برای گسترش صنایع سلولزی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: بانک‌ها باید حضور قوی‌تری در سرمایه‌گذاری بخش‌های اقتصادی داشته باشند.

دکتر نجفی تاکید کرد: قرار شده اقدام‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم به مردم قول دهیم و اگر انجام نشد راست بگوئیم و شهامت بیان آن را داشته باشیم .

دکتر محمد علی نجفی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در مهار تورم اظهار داشت : در اردیبهشت سال گذشته شاهد تورم نقطه ای ۴۱ درصدی بودیم که درسالجاری این تورم به ۱۴ درصد رسیده است و دولت در این مدت کوتاه خدمت گذاری در مهار تورم بسیار موفق عمل کرد و این بی سابقه است .

استاندار گیلان گفت : تمام تلاش دولت براین است تا کشور را از حالت رکود خارج نماید و تحقق این مهم نویدی برای سرمایه گذاران است .

دکتر نجفی با اشاره به دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در پرو‍ژ های مهم گیلان گفت : در این دیدار دکتر جهانگیری آینده خوبی را در بخش صنعت نوید دادند و اظهار داشتند که حرکت های خوبی آغاز گردیده و سرمایه گذاران ما نباید نگران باشند .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با کار گزاران نظام افزود : در این دیدار معظم له برحضور قویتر بانک ها در بخش سرمایه گذاری و اقتصاد تأکید داشتند .

استاندار گیلان گفت : بخش عظیمی از پول استان توسط صندوق های قرض الحسنه جمع آوری می شود بدون آنکه این سرمایه هادرجهت توسعه و پیشرفت استان صرف گردد .

استاندار گیلان با اشاره به حضور پررنگ بانوان گیلانی در صنایع دستی و فرش دستبافت ، بانوان گیلانی را بانوانی سختکوش و صاحب اندیشه دانست و افزود : حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی حضوری پرتلاش و ارزشمند و سرمایه عظیم و پتانسیل قوی برای استان بشمار می رود که باید حمایت های لازم از آنان صورت پذیرد .

وی بر عملیاتی شدن برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در گیلان تاکید کرد و افزود: مشکلات صنایع دستی و فرش دستباف استان باید احصا شده و رقم‌های واقعی اشتغال در این بخش مشخص شود.

استاندار گیلان همچنین از افتتاح پارک ۷.۵ هکتاری چمارسرای شهر رشت همزمان با عید فطر امسال خبر داد و بیان کرد: پارک مذکور برای استفاده گردشگران در نظر گرفته شده و در آینده خدمات بیشتری در پارک چمارسرای رشت ارائه می‌شود.

معاون برنامه ریزی استاندار در این نشست گفت : در اولویت قرار دادند طرح هایی که دارای اثرات بیشتری برای استان می باشند و از پیشرفت فیزیکی بالاتری برخوردار هستند حائز اهمیت می باشد .

محمد حسین اصغریان گفت : دعوت از مدیران شبکه بانکی کشور برای حضور در استان می تواند نقش مؤثری را در جهت حمایت از واحدهای تولیدی استان ایفاء نماید .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گفت : بالغ برد ۱۱۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی طرح مصوب گردید و به بانک ها ارائه شد که ۱۴۰ میلیارد تومان آن را توانستیم جذب کنیم .

منتظری گفت : بیش از ۷۵ درصد مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی مربوط به مشکلات بانکی می باشد .

وی اظهار داشت : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و روحیه امید بوجود آمده تمامی شاخص های تولیدی ما در حال افزایش است .

در ادامه این جلسه هریک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستور استاندار گیلان تصمیمات لازم در هربخش اتخاذ شد .

Share