استاندار گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی بیان کرد

تاکید بر عدم استفاده ابزاری از فرهنگ برای رسیدن به اهداف سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه انجام فعالیتهای فرهنگی به بینش عمیق وبرنامه ریزهای منسجم نیازمند است گفت : نباید از فرهنگ به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در شورای فرهنگ عمومی گفت: تهیه بانک اطلاعاتی جامع فرهنگی از سوی دستگاه های متولی ضروری است.

jpg1202دکتر محمد علی نجفی در این نشست که صبح امروز در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد با تاکید بر اینکه در اجرای برنامه های فرهنگی باید اندیشه جهادی حاکم باشد افزود : دستگاه های فرهنگی استان باید هم افزایی بیشتری داشته باشند تا از اجرای برنامه های موازی جلوگیری و اثر گذاری بیشتری را شاهد باشیم

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه انجام فعالیتهای فرهنگی به بینش عمیق وبرنامه ریزهای منسجم نیازمند است گفت : نباید از فرهنگ به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده کرد .

وی افزود : تهیه بانک اطلاعاتی جامع فرهنگی از نیازهای استان است تا اقدامات فرهنگی دستگاه های اجرایی متولی هدفمند تر باشد .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که سال ۹۳ را به فرهنگ و اقتصاد مزین کردند ، گفت : در این زمینه از فرصت وجود روحانیون که در خط مقدم جبهه فرهنگی حضور دارند بیشتر بهره می بریم.

دکتر نجفی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد : ماه مبارک رمضان ماه توجه به آموزه های نبوت و نزول وحی است وفرصیتی است تا از فیوضات معنوی این ماه با تلاش دستگاه های فرهنگی استفاده کنیم.

وی با تأکید بررعایت عفاف و حجاب در جامعه گفت : بایدبا احترام نسبت به رعایت این امر مهم به افراد تذکر داده شود .

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در گشایش طرح های سالمسازی دریای استان افزود : امسال طرح های سالمسازی دریا از نظر بهداشتی و امکانات زیربنایی آماده حضور مسافران است .

دکتر نجفی با تأکید براینکه نباید سواحل دریا با اندیشه های خاص و دولتی اداره شوند ، اظهار داشت : دستگاه های اجرایی باید در عین حال که شرایط را برای حضور بیشتر مردم در سواحل دریا فراهم کنند اما نباید مستقیما ” در این طرح ها حضور داشته باشند و امور را به مردم وبخش خصوصی واگذار کنند .

وی همچنین فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک گفت .

Share