تامینی: تدابیر خوبی در زمینه سلامت و بهداشت اندیشیده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با حمایتی که از سوی دولت صورت گرفت، تدابیر خوبی در زمینه سلامت و بهداشت اندیشیده شد و مردم مورد حمایت و پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند. حسن تامینی، ظهار کرد: وزیر بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس با توجه به سیاست‏های ابلاغی مقام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با حمایتی که از سوی دولت صورت گرفت، تدابیر خوبی در زمینه سلامت و بهداشت اندیشیده شد و مردم مورد حمایت و پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند.

IMG_2jpg2

حسن تامینی، ظهار کرد: وزیر بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس با توجه به سیاست‏های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر رنج بیمار و بیمارداری، برنامه‏‌ریزی های فراوانی در خصوص حل مشکلات مردم در حوزه‏‌های مختلف بهداشت بویژه در بحث درمان داشته‏‌اند.
وی افزود: در حوزه بهداشت با سه مبحث بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روبه رو هستیم که تاحدودی در زمینه بهداشت موفق بوده‏‌ایم اما بطور ملموس در زندگی مردم نشان نمی‏‌دهد اما آن چیزی که بیشتر گرفتار آن هستند حوزه درمان و سلامت است و زمانی که مردم به آزمایشگاه یا بیمارستان مراجعه می‏‌کردند یا در مواقعی که جراحی نیاز بود یا بیمار دچار شکستگی‏‌هایی که نیاز به پروتز داشت، این امر مشهودتر بود و بخش سنگینی از هزینه‏‌های مردم را به خود اختصاص می‏‌داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحثی نیز بین بیمارستان‏های خصوص و دولتی حاکم شده بود و پرداخت‏هایی که در بیمارستان‏های خصوصی داشتند و پزشکانی که علاوه بر بیمارستان‏های دولتی در بیمارستان‏های خصوصی نیز فعالیت می‏‌کردند و همچنین بیمارستان‏های دولتی نیز گاه مورد بی توجهی و بی‏‌مهری قرار می‏‌گرفتند که تبعات منفی آن به مردم لطمه می‏‌زد و نارضایتی‏‌ها بالا بود زیرا مردم عملا توان پرداخت هزینه‏‌ها را در بیمارستان‏های خصوصی نداشتند.

نماینده مردم رشت گفت: البته یکسری قوانین نظیر تجمیع بیمه‏‌ها تصویب شد که بدلیل سرانه کم مشکل به صورت زیربنایی حل نشد یا همچنین با ارائه طرح پزشک خانواده هدفمان این بود که پزشکان بدانند بیمار را از یک کانال هدایت کنند که در این راستا اقدامات خوبی انجام شد اما بازهم نارضایتی مردم را در پی داشت.

وی ادامه داد: در نهایت با حمایتی که از سوی دولت صورت گرفت، تدابیر خوبی اندیشیده شد و مردم مورد حمایت و پوشش کامل قرار گرفتند، و بیماری که به بیمارستان مراجعه می‏‌کند، بیمارستان موظف است خدمات درمانی لازم را ارائه دهد که الحمدالله رضایت مردم حاصل شده است.

تامینی در خصوص تحت پوشش قرار دادن بیماران خاص، اضافه کرد: بیماری‏های خاص نظیر سرطان‏ها، طفولیت، هموفیلی، تالاسمی و کلیوی که دچار مشکل هستند یا بیماران خونی که نییاز به تزریق پلاسما دارند و توان پرداخت هزینه درمان را از فرد می‏‌گیرد، تحت حمایت و پوشش قرار گرفته‏‌اند.

ایسنا/

Share